arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۱۰ دی ۱۳۹۲

ˈهالک بانکˈ مورد اعتماد ایران و آمریکا برای مبادلات تجاری است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا- ˈعلی باباجانˈ معاون نخست وزیر ترکیه در امور اقتصادی گفت: ˈهالک بانکˈ مورد اعتماد همه کشورها از جمله ایران و آمریکا است که با ترکیه مبادلات تجاری دارند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، وی این مطلب را در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ˈان.تی.ویˈ ترکیه عنوان کرد.

این مقام ترکیه ای تاکید کرد: عملیات فساد و ارتشا که از هفته گذشته در استانبول آغاز شده توطئه ای بین المللی علیه اعتبار ترکیه و هالک بانک است.

وی افزود: به جز ایران، آمریکا نیز به ˈهالک بانکˈ اعتماد دارد و یکی از اهداف عملیات یاد شده، خدشه دار کردن اعتبار این بانک است.

باباجان با بیان اینکه ترکیه پول های نفت و گاز وارداتی از ایران را به حسابی در ˈهالک بانکˈ واریز می کند، گفت: پول کالاهای صادراتی ترکیه به ایران از این حساب تامین می شود ضمن آنکه تهران برای پرداخت پول کالاهای وارداتی از برخی کشورهای دیگر نیز از حساب خود در ˈهالک بانکˈ استفاده می کند.

معاون نخست وزیر ترکیه اخبار مطرح شده مبنی بر تطهیر پول در هالک بانک را رد کرد و گفت: همه فعالیت های این بانک منطبق بر قوانین حقوقی است و انجام بازرسی های بین المللی از این بانک نیز این موضوع را تایید می کند.

پلیس استانبول در هفته گذشته شماری از منتسبان به دولت آنکارا از جمله دو تن از فرزندان وزیران سابق کابینه ترکیه و مدیرعامل هالک بانک را به اتهام فساد مالی و اخذ رشوه بازداشت کرد.
نظرات بینندگان