arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۹ - ۱۱ دی ۱۳۹۲

پرویز مشرف اتهامات علیه خود را رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ˈپرویز مشرفˈ حاکم نظامی سابق پاکستان که در حال حاضر با اتهام هایی مانند قتل نخست وزیر پیشین این کشور و خیانت بزرگ به پاکستان مواجه است؛ گفت: تمام پرونده های تنظیم شده علیه وی فاقد اعتبار بوده و او چنین اتهاماتی را رد می کند.


رسانه های پاکستان روز چهارشنبه نوشتند: رییس جمهوری پیشین پاکستان از طریق ویدیو کنفرانس خطاب به 200 افسر بازنشسته ارتش این کشور از محل حصر خانگی (اقامتگاه وی) در منطقه چک شهزاد اسلام آباد افزود: وی از مشاهده پرونده های جعلی علیه خود ناامید شده است.

جلسه محاکمه پرویز مشرف به اتهام خیانت بزرگ به قانون اساسی صبح روزجاری در اسلام آباد آغاز شد.

در همین حال مقام های پلیس اسلام آباد به رسانه های خبری گفتند: آنها مقادیری مواد منفجره و سلاح در مسیر حصر خانگی مشرف در منطقه چک شهزاد اسلام آباد کشف و ضبط کردند.

براساس این گزارش؛ مشرف خاطر نشان کرد: وی بطور علنی اعلام کرده بود که برای روبرو شدن با اتهامات عنوان شده در دادگاه پاکستان ؛ به وطنش بازگشته است.

پرویز مشرف درباره اینکه رسانه های محلی پاکستان ادعا می کنند که برخی از رهبران کشورهای دوست پاکستان قادر هستند نقش میانجیگیری میان وی و دولت نواز شریف نخست وزیر پاکستان ایفا کنند، تاکید کرد: من هرگز از کسی برای کمک التماس نخواهم کرد.

وی با قدردانی از حمایت افسران بازنشسته ارتش پاکستان افزود: بازگشت او به پاکستان تصمیم مستقل وی بوده و این اقدام با حمایت هیچ طرفی انجام نشده است.

گفتنی است، اتهام خیانت بزرگ به پاکستان علیه پرویز مشرف باعث شده تا نام وی در فهرست افراد ممنوع الخروج قرارگیرد و در این خصوص ˈچودری نثارعلی خانˈ وزیر کشور پاکستان گفت که بدون دستور دادگاه اقدامی برای حذف نام مشرف از این فهرست انجام نمی شود.

چودری نظار علی خان وزیر کشور پاکستان گفت: رییس جمهوری پیشین این کشور که برای دو بار (با استفاده از تحمیل کودتای نظامی و اعلام وضعیت اضطراری در کشور) قانون اساسی پاکستان را تعلیق کرده بود، اکنون به جرم ارتکاب بالاترین خیانت به کشور محاکمه می شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان