arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۸ - ۱۳ دی ۱۳۹۲

ادامه روند کاهشی قیمت خانه تا پایان سال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
یک کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است: قیمت مسکن تا پایان سال روند کاهشی دارد اما همزمان با آغاز سال جدید بازار مسکن نیز بهار پر رونقی خواهد داشت.

احمدرضا سرحدی در گفت‌وگو با ایسنا  با اشاره به کاهش وضعیت رکودی معاملات مسکن از نیمه دوم امسال اظهار کرد: گر چه قدرت خرید خانه کاهش یافته اما رکود نیز رو به کاهش است و بازار با رونق بیشتری همراه می‌شود.

به گفته وی با افزایش ناگهانی قیمت مسکن قدرت خرید مردم کاهش یافت اما به نظر نمی‌رسد این روند تا پایان سال منجر به افزایش دوباره قیمت مسکن شود بلکه تصور می‌شود همچنان رکود تا پایان سال ادامه‌ یابد.

سرحدی افزود: رونق نسبی در معاملات مسکن از ابتدای سال آینده برقرار می‌شود و این رونق نیازمند برنامه‌های مسکنی ارائه شده از سوی دولت است.

این کارشناس با بیان این که بهار پررونق مسکن در راه است، گفت: رونق یا رکود بازار به برنامه‌های دولت وابسته است تا چگونگی تاثیر هر یک همچون برنامه‌های گذشته در بازار خودنمایی کند.

وی با اشاره به این که قطعا برنامه‌های مسکن نیازمند برنامه‌ریزی از سوی دولت است، اظهار کرد: در صورت نبود برنامه‌ مدون فشار اقتصادی به طبقات مختلف افزایش می‌یابد و دوباره بازار را با نوسان روبرو می‌کند.

به گفته سرحدی برنامه جامع مسکن نیز نیازمند بازنگری است که یکی از بخش‌های این برنامه، رسیدگی به بازار مسکن و کنترل نوسانات بازار است.
نظرات بینندگان