arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۴ دی ۱۳۹۲

نفوذ بندر برای خارج کردن تروریست سعودی از لبنان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بازداشت ماجد الماجد، یکی از رهبران شبکه القاعده که تبعه عربستان سعودی است، توجه محافل سیاسی و رسانه ای را به خود مشغول کرده و در این خصوص موضع رسمی لبنان بین تایید و تکذیب بازداشت وی قرار دارد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، غالب قندیل نویسنده عرب و کارشناس مسائل خاورمیانه در یادداشتی که خبرگزاری الشرق الجدید آن را منتشر کرد ، نوشت :  این امر نگرانی های جدی درباره پنهان کردن این موضوع مانند دیگر مسایل مربوط به دخالت عربستان سعودی در جنایت های تروریستی در خاک لبنان ایجاد کرده است. کسی نمی تواند اقدامات تروریستی عربستان سعودی را در اردوگاه فلسطینی نهر البارد لبنان و تروریست های مرتبط با جنایت ترور رفیق حریری فراموش کند.
رژیم آل سعود بیش از سی سال است که درباره حمایت از تروریست های تفکیری القاعده بازی دوگانه ای در پیش گرفته است. بنابر تحقیقات کارشناسان آمریکایی و اظهار نظر مسوولان اطلاعاتی سابق این کشور، عربستان حمایت های مالی زیادی از تروریست ها در جهان به عمل می آورد.
سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی برای سرپوش گذاشتن به اقدامات تروریستی خرابکارانه علیه امنیت کشورهای دیگر از جمله آمریکا تلاش می کند.
انگیزه اصلی عربستان از این بازی مشکوک سوق دادن جوانان ناراضی سعودی به خارج از جزیره العرب و حمایت از آنها در تشکیل گروه های تروریستی است که با هماهنگی سازمان اطلاعات و امنیت عربستان وارد اقدامات جنایتکارانه شوند، امری که در عربستان، پاکستان، بوسنی و هرز گوین، چچن، سودان، مالی، سوریه، عراق و یمن روی داد و این اقدامات از زمان ترور شیخ نزار الحلبی بیش از 25 سال پیش به دست گروه «الانصار» که ماجد الماجد سعودی سرکردگی آنها را برعهده داشت، در حال وقوع است.
اقدام احتمالی لبنان در تحویل دادن ماجد الماجد به عربستان سعودی خیانت به خون افسران، سربازان و شهروندان لبنانی خواهد بود که بر اثر حملات و انفجارهای القاعده از زمان جنگ در اردوگاه فلسطینی "نهر البارد" همواره در حال ریخته شدن است. این انفجارها تعرض به امنیت لبنان و هدف قرار دادن مردم و حاکمیت کشور بود. بنابراین، مقامات لبنان باید ماجد را تخلیه اطلاعاتی کنند و او را به علت جنایت هایی که مرتکب شده است دادگاهی نمایند.
این حق لبنانی هاست که از حقیقت ماجرای دخالت رسمی عربستان سعودی در این جنایت ها آگاه شوند، جنایت هایی که بندر بن سلطان، رییس سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی، برای پاک کردن پرونده او میلیاردها دلار هزینه می کند چون بندر ارباب ماجد و دیگر قاتلان تکفیری است.
حق خانواده های شهدا در لبنان است که بدانند چه کسی و چه گروه های سیاسی از باند ماجد الماجد حمایت می کرد و چه کسی پول های سعودی را به او منتقل می کرد و چه کسی برای او سلاح و کمک های نظامی می فرستاد تا وی بتواند در بین سوریه و لبنان تردد داشته باشد. بنابراین، این سوال نیز مطرح است که آیا داخل نیروهای امنیتی رسمی لبنان افرادی به او کمک کرده اند؟
هیچ طرف و مقام سیاسی در لبنان حق ندارد پیش از روشن شدن همه مسایل و ابهام های موجود در پرونده ماجد الماجد در دادگاهی لبنانی و پیش از کشف اطلاعات مربوط به امنیت لبنانی ها و خون ریخته شده فرزندان آنها تصمیمی درباره تسلیم او به مقامات سعودی اتخاذ کند. حقایق باید درباره این تروریست و میزان دخالت عربستان سعودی در لبنان مشخص و اعلام شود.
تلاش برای پنهانکاری و تصمیم های مشکوک در این خصوص مردود است و مسوولیت آن را کسانی برعهده خواهند داشت که در ارایه اطلاعات به دستگاه اطلاعات عربستان سعودی به ضرر حاکمیت و امنیت لبنان دست داشته باشند.
الماجد و گروهک او در انجام اقدامات تروریستی در خاک لبنان و سوریه دست داشته است. از این رو، عربستان به عنوان رژیمی تروریستی حق ندارد حاکمیت لبنان را نادیده انگارد.

اداره اطلاعات ارتش لبنان، "ماجد الماجد"یکی از خطرناک ترین تروریست های تحت پیگرد درلبنان و اروپا را که عامل بسیاری از عملیات تروریستی در لبنان از جمله انفجار سفارت ایران در بیروت است به تازگی بازداشت کرد.

سعوديها به بهانه تحت تعقيب بودن به دنبال استرداد وى به سعودى هستند وى شاه كليد اقدامات تروريستى بندر وسعوديهاست که با دستگری او نقش استخبارات سعودى در هدايت عمليات تروريستى در لبنان وسوريه وساير كشورها در حال فاش شدن است لذا سعوديها با هماهنگى برخى سياسيون لبنانى در حال برنامه ريزى تشكيك وفشار در اين خصوص هستند.
نظرات بینندگان