arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۹ - ۱۴ دی ۱۳۹۲

محمودعباس هشدار مرگ سمی دریافت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا - صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین، محمود عباس را از دچار شدن به سرنوشتی مشابه سرنوشت یاسر عرفات، رئیس سازمان آزادی بخش فلسطین برحذر داشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی گفت: از آن بیم دارم که محمود عباس در مذاکرات سازش با صهیونیست ها به سرنوشتی مشابه سرنوشت یاسر عرفات گرفتار شود و او را مسموم کنند.

عریقات ادامه داد: واقعا از آن نگرانم که صهیونیست ها بخواهند به همان شیوه ای که از یاسر عرفات رهایی یافتند، عباس را نیز با همان ماده مسموم کنند و بکشند.

وی در تشریح نگرانی خود اظهار داشت: آیگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صیهونیستی به صورت مکتوب نامه هایی را به برخی سران اروپا ارسال کرده که از آنها خواسته به هر شکل ممکن از محمود عباس راحت شوند، چرا که لیبرمن ابومازن را برای رژیمش خطرناک توصیف کرده و من نسخه ای از این نامه را در اختیار دارم.

مقام ارشد مذاکره کننده با طرف رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در آن زمان هم پیش از مسموم کردن یاسر عرفات، صهیونیست ها به وضوح می گفتند عرفات برای اسرائیل خطری جدی به شمار می آید و باید از دست وی در آسایش باشند و اکنون همان صداها با همان شیوه درباره محمود عباس شنیده می شود.

وی در ادامه در باره روند مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت: در آخرین دور از مذاکراتی که با صهیونیست ها داشتیم، ما در حالی که اختلافات به اوج خود رسیده بود این مذاکرات را در سه ماه قبل ترک کردیم و هم اکنون باید بگویم از آن روز تاکنون این رژیم 33 شهروند فلسطینی را با خونسردی کامل به شهادت رسانده و مجوز ساخت 5 هزار و 992 واحد مسکونی جدید در شهرک های صهیونیست نشین را صادر کرده است.
نظرات بینندگان