arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۲

عضو کمیته فیلترینگ: فیلترینگ راه مقابله با محتوای مجرمانه نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، با تاکید بر اینکه همه بخش‌های شبکه‌های اجتماعی مضر نوده و قسمت‌هایی از آن قابل استفاده است، گفت: بدون‌شک نمی‌توان تنها با فیلترینگ، به مقابله با محتوای مجرمانه شبکه‌های اجتماعی پرداخت زیرا همراه با تکنولوژی‌، راه‌های استفاده از این شبکه‌ها نیز افزایش می‌یابد.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت وگو با خانه ملت، در مورد فیلترینگ شبکه اجتماعی وایبر، افزود: با وجود آنکه برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که این شبکه فیلتر شده است اما هنوز هیچ منبع رسمی آن را تایید نکرده است.

نماینده مردم سبزوار،‌ جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی راهکار موثری برای سالم سازی این فضاها نیست،‌ ادامه داد: به طور حتم با پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های جدید تولید این‌گونه شبکه‌ها نیز امری طبیعی به نظر می‌رسد بنابراین نمی‌توان تنها با فیلترینگ، به مقابله با آنها پرداخت زیرا همراه با همین تکنولوژی‌ها راه‌های استفاده از این شبکه‌ها نیز افزایش می‌یابد.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه همواره راه‌های زیادی برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، تصریح کرد: آنچه که لازم است مورد توجه قرار گیرد آن است که باید سیاست‌گذاری کلی در سطح فضای مجازی ایجاد شده تا نحوه برخورد و استفاده از آنها برای مردم مشخص شود.

وی با یادآوری اینکه ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری منجر به ایجاد برخوردی درست و قاطع برای مقابله با محتوای مجرمانه شبکه‌های اجتماعی است، یادآور شد: بهتر است قبل از پیدا شدن شبکه‌های اجتماعی، بسته‌های فرهنگی متناسب با آنها وجود داشته باشد تا متولیان امر با بسترسازی فرهنگی به مقابله با شبکه‌ها بشتابند.

نماینده مردم سبزوار،‌ جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه باید از زوایای مختلف شبکه‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار داد، افزود: در استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توان تنها بخشی از مسایلی که با جامعه تعارض دارد را ممنوع کرد تا از این طریق بخش‌های مفید آن برای جامعه قابل استفاده باشد.

عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مجلس تصریح کرد: بدیهی است که همه بخش‌های شبکه‌های اجتماعی مضر نیست و قسمت‌هایی از آن قابل استفاده است؛ در این صورت باید فضا و ابزاری درست برای استفاده از این‌گونه شبکه‌ها ایجاد کرد تا هم بخش‌های متضاد با جامعه حذف شود و هم استفاده از بخش‌های مفید آن قابل دسترس باشد.
نظرات بینندگان