arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۹ - ۱۵ دی ۱۳۹۲

چرا ضرغامی به دنبال جلب نظر حزب اللهی ها است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با فرارسیدن آخرین ماههای حضور عزت الله ضرغامی در منصب مدیریت صداوسیما به نظر می رسد مدیرعامل صداوسیما تحرکات ویژه و معناداری را آغاز کرده است و  بر خلاف سابق، ملاحظه و احتیاط رسانه ای سابق را در بیان مواضع سیاسی کنار گذاشته است.

به گزارش پارسینه، ضرغامی در اقدامی قابل تامل با ارگان جبهه پایداری-نشریه 9 دی- مصاحبه ای مشروح و مفصل داشت و مواضعی پایداری پسند اتخاذ کرد، ضرغامی حتی ابایی هم نداشت در سالروز نه دی 88-که صداوسیما در آن سنگ تمام معنادار و ویژه ای گذاشت- سخنانی غیرمتعارف از جنس مواضع چهره هایی مثل حجت الاسلام طائب و شجونی بر زبان بیاورد و بگوید: ماهواره ها در ایام فتنه 88 به مردم آموزش ساخت بمب اتم(!) می دادند(+)

ضرغامی این روزها که آغاز دوره فاصله گیری علنی و تقابل طیف رادیکال و دولت حسن روحانی است، تلاش می کند با کلیدواژه "بیان ناگفته های فتنه 88" روی موج افکار و محبوبیت اصولگرایان جوان و طیف موسوم به "حزب اللهی " قرار گیرد.


خاستگاه سیاسی ضرغامی به عنوان یکی از دانشجویان پیروخط امام که سفارت آمریکا را در آبان 1358 به تصرف خود درآوردند را هم نباید در این معادله نادیده گرفت، یک سرمایه سیاسی دائمی که ضرغامی در کنار تجربه ده ساله مدیریت صداوسیما می تواند از آن برای جلب نظر طیف مورد نظرش از آن استفاده کند.

از سوی دیگر، عزت الله ضرغامی به دلیل حمایت پررنگ و معنی دار از محمود احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری اش(به جز مقطع 1390-1392) جایگاهی در میان اردوگاه اصولگرایان ندارد، بنابراین ضرغامی عملا چاره ای جز پیوستن و جلب نظر تندترین طیف اصولگرایان یعنی جبهه پایداری ندارد.

ضرغامی که با گذشت چهار سال از حوادث 88، ناگفته هایش را نگاه داشته بود و اکنون به فکر بیان ناگفته ها افتاده، حتی در مصاحبه با ارگان جبهه پایداری مدعی شد دلیل انتصابش به عنوان رئیس سازمان صداوسیما "حزب اللهی بودنش" بوده است.

اما سئوال اینجاست چرا ضرغامی در آخرین ماههای ریاست بر صداوسیما چنین تحرکاتی را در پیش گرفته است؟

 توده مردم، خواص، صاحبنظران رسانه ای، فعالان سیاسی و حتی حزب اللهی ها از عملکرد ده ساله عزت الله ضرغامی رضایت ندارند، افزایش کمیت در کنار افت محسوس کیفیت در صداوسیما، سریال های ضعیف و ...از جمله مسائلی است که تقریبا مورد اجماع همه است، طبیعی است ضرغامی در آخرین ماههای حضور در صداوسیما تصمیم گرفته است به هر قیمت و حتی با تحریک احساسات و پررنگ کردن گفتمان فتنه، می خواهد لااقل دل بخشی از جامعه را بدست آورد و با حالت باخت-باخت-باخت(!) از میدان خارج نشود.

  در استراتژیک بودن منصب ریاست سازمان صداوسیما در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران شکی نیست،علی لاریجانی صعود سیاسی خود را از همین پلکان آغاز کرد و بلافاصله بعد از پایان کارش در صداوسیما، نامزد ریاست جمهوری شد(1384) و یکسال بعد، مدیریت پرونده هسته ای را برعهده گرفت(1384-1387) و اکنون دو دوره است که ریاست مجلس را برعهده دارد،می توان چنین گفت که ضرغامی و یارانش هم چنین آرزوهایی را برای خود رقم زده اند، ولی با تکیه بر طیف حزب اللهی و نواصولگرایان جوان.

به گزارش پارسینه، سال 1393 هم سال پایان مسئولیت مهندس ضرغامی بر سازمان صداوسیما است و هم سالی است که در آن معادلات مربوط به مجلس دهم شکل قطعی پیدا می کند، تلاشهای ضرغامی برای هرچه بیشتر رسانه ای شدن، می تواند معطوف به این نکته هم باشد.
نظرات بینندگان