arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۲

رحمانی فضلی: جلسه احزاب با رئیس جمهور برگزار می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزیر کشور گفت که دومین نشست احزاب با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود که تلاش بر این است که احزاب متولی برگزاری این نشست باشند و ما نیز به آن‌ها کمک می‌کنیم.

عبدالرضا رحمانی فصلی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره جزئیات و زمان برگزاری جلسه احزاب با رئیس‌جمهور گفت: قرار بر این شده است که احزاب جلسات خود را تشکیل دهند که ما هم به آن ها کمک می‌کنیم و موضوعایت که در جلسه جمع بندی شده را به صورت مکتوب ابلاغ می‌کنیم.

وی افزود: آن‌ها بر این اساس تشکیل جلسه می‌دهند و در جلسات خود موضوع خانه احزاب، حمایت های حقوقی و قضایی از احزاب و لایحه جرم سیاسی را پیگیری می‌کنند و ما هم کمک می‌کنیم که این موضوعات در اجلاس بعدی تعیین تکلیف شود.

وزیر کشور تصریح کرد: اولین اجلاس با احزاب را ما خودمان تشکیل دادیم تا کار شروع شود، اما آن‌ها باید خودشان متولی کار باشند که ما هم کمکشان می‌کنیم.

رحمانی فضلی گفت که هماهنگی‌های لازم با دفتر رئیس جمهور انجام شده است تا ان شاءالله نشست بعدی با احزاب با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود.

وی با بیان این که هنوز زمان دقیق جلسه رییس جمهور با احزاب مشخص نشده است، اعلام کرد که جلسات دولت با احزاب تداوم دارد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا برای پایبندی احزاب به قانون آیین‌نامه اجرایی وجود دارد؟ تصریح کرد: قانون احزاب آیین‌نامه اجرایی دارد.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در مورد جزئیات نشست استانداران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری، گفت: اولین نشست استانداران سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود که در آن از رئیس‌جمهور دعوت کرده‌ایم و طبیعتا سخنران افتتاحیه رئیس‌جمهور خواهند بود.

وی افزود: در این جلسه رئیس‌جمهور سیاست‌های کلان دولت را اعلام می‌کند. ما از روسای قوای مقننه و قضائیه نیز دعوت کرده‌ایم تا دیدگاه‌هایشان را با استانداران در میان بگذارند.

به گفته وی در این جلسه نیز وزرای اقتصاد، مسکن، نیرو، کشاورزی، رئیس سازمان محیط زیست و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی نیز حضور دارند تا دیدگاه‌هایشان را مطرح و نظرات استانداران را استماع کنند.

وزیر کشور در پایان ابراز امیدواری کرد که در پایان این جلسه مجموعه سیاست‌های اجرایی منبعث از دیدگاه‌های هر سه قوه و هیات وزیران بتواند برای استانداران راهگشا باشند تا آن ها بتوانند آن را در مناطقشان عملیاتی کنند.
منبع: خبرگزاری ایسنا
نظرات بینندگان