arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۹ - ۱۷ دی ۱۳۹۲

لس آنجلس تايمز: تبليغات در آمريکا توطئه اي براي چاق نگاه داشتن مردم است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت این روزها الگوها و محرک های غذایی طراحی شده اند که مردم را به خوردن در زمان سیری ترغیب می کنند.

به گزارش انتخاب،‌این روزنامه آمریکایی در مقاله ای به قلم دبورا کوهن نوشت در حال حاضر بسیاری از آمریکایی ها تلاش می کنند عادات غذایی خود را تغییر دهند و سالم تر کنند اما متاسفانه تلاش بسیاری از آنها برای کاهش وزن با شکست مواجه می شود و این به تمامی تقصیر آنها نیست.
مردم آمریکا در باتلاقی از مواد غذایی زندگی می کنند. آنها به طور مداوم در معرض تبلیغاتی هستند که فکر غذا را در ذهن آنها نگه می دارد.
وقتی کسی برای صرف شام بیرون می رود، بیش از آن چه که نیاز دارد برایش غذا سرو می شود و او نیز بیش از آن چه که باید می خورد. در موقع خرید، شما به خرید غذاهای ناسالم تشویق می شوید. مقاومت در مقابل همه نیروهایی که عادات بد غذایی را تبلیغ می کنند یا نادیده گرفتن آنها دشوار است.
تبلیغات، توجه مردم را به طور مداوم به غذا بیش از اقلام دیگر جلب می کنند. ما با دیدن، بوئیدن، شنیدن، چشیدن یا لمس کردن به سمت غذا جلب می شویم و حتی اگر سیر باشیم، به خوردن آنها تمایل پیدا می کنیم. بدون شک این رفتار غریزی در تکامل انسان مفید بوده است اما در دوران کنونی که غذای کافی موجود است، به نفع انسان نیست.
زمانی که سعی می کنید رژیم بگیرد اما در خانه به سمت یخچال می روید یا هنگام خرید به سمت قفسه شکلات ها جذب می شوید احتمالا خود را سرزنش می کنید. اما شما کاملا مقصر نیستید. تولید کنندگان مواد غذایی و بازاریاب ها با اصلی ترین غریزه شما بازی می کنند و سعی می کنند واکنش هایی را که توانایی محدودی برای کنترل آن دارید در شما ایجاد کنند.
توانایی برای کنترل این گونه واکنش ها به محرک های غذایی به عوامل زیادی بستگی دارد. اولین عامل آگاهی است. اگر آگاه نباشید که تبلیغات یا قرار دادن ماهرانه شکلات ها در قفسه های فروشگاه ها علت اصلی ایجاد عمدی احساس گرسنگی در شما است، مقاومت در مقابل آن دشوار خواهد بود. به همین ترتیب اگر آشفته و خسته باشد و حواستان جمع نباشد به احتمال زیاد تسلیم این تبلیغات خواهید شد.
در خاتمه این مقاله آمده است امروزه آسیب هایی که پرخوری در آمریکا به مردم وارد می کند به اندازه ضررهای مصرف الکل است. سیاست هایی باید اجرا شود تا مردم را در مقابل تبلیغات و محرک های غذایی که آنها را به خوردن ترغیب می کند در حالی که سیر هستند یا بیش از حد غذا خورده اند حفظ کند.
نظرات بینندگان