arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۸۹

پیاده‌روی کشیش مسیحی از نجف تا کربلا

«معن بیطار» کشیش سوریه‌ای تبار روز گذشته به شهر کربلا رسید و قرار است أیام اربعین حسینی (ع) را در این شهر باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«معن بیطار» کشیش سوریه‌ای تبار روز گذشته به شهر کربلا رسید و قرار است أیام اربعین حسینی (ع) را در این شهر باشد.

به گزارش شیعه آنلاین، وی که مسافت شهر نجف اشرف تا کربلای معلی را مانند دیگر زائرین با پای پیاده پیموده است، پس از رسیدن به حرم أبا عبدالله الحسین (ع) مورد استقبال حجة الإسلام و المسلمین شیخ «عبدالمهدی کربلایی» تولیت آستان مقدس امام حسین (ع) قرار گرفت.

«معن بیطار» که کشیش کلیسای «اصلاح» در سوریه است، طی اظهاراتی در این باره گفت: بنده برای اولین بار به شهر کربلا سفر کرده‌ام و به همراه مسلمانان با پای پیاده به کربلا آمدم. این مکان نزد من جایگاه ویژه‌ای دارد؛ زیرا از مدت پیش دوست داشتم سرزمین نبردی که در آن اهل بیت (ع) به شهادت رسیدند را از نزدیک ببینم.

وی در ادامه افزود: البته پیش از آمدن به این شهر فکر نمی‌کردم این قدر پیشرفته شده باشد و چنین ساختمان‌هایی در آن ساخته شده بلکه احساس می‌کردم هنوز شهری قدیمی است که مرا بیشتر در حال و هوای نبرد آن زمان خواهد برد. البته هنگامی که از خیابان‌های عمومی خارج شده و وارد حرم و مقام‌های موجود در کربلا شدم، مرا متحول کرد و در حال و هوای روز عاشورا انداخت و یاد فاجعه‌ای که بر سر شهدای کربلا آمده افتادم.

گفتنی است، «معن بیطار» برای شرکت در کنفرانس تقریب ادیان که چند روز پیش در شهر نجف اشرف برگزار شد، به عراق سفر کرده است.

وی پس از اینکه کنفرانس برگزار شده را مورد تمجید قرار داد، گفت: در کنفرانس تقریب ادیان با برادرانی که پیرو دین «یزیدی» هستند و در شمالی‌ترین و جنوبی‌ترین نقطه عراق زندگی می‌کنند برخورد و با آنان صحبت کردم. آنها می‌گفتند که تا به حال به شهر کربلا سفر نکرده‌اند. این مسأله برایم بسیار تعجب آمیز و دردناک بود. مگر می‌شود کسی در کشور عراق زندگی کند و برای دیدن این شهر به آن سفر نکند؟! این نشان دهنده مظلومیت شهر کربلا است.

قابل ذکر است دین «یزیدی» که نام دیگر آن «ایزدی» است، دینی است شبیه به دین زرتشتی. پیروان این دین برای آتش احترام خاصی قائلند.
نظرات بینندگان