arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۱۷ دی ۱۳۹۲

سوپاپ اطمینان بدن را بشناسید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مطابق گزارش مجله پرونشن،‌ بر اساس یک مطالعه جدید در آلمان، گاهی «نشان دادن عصبانیت» می‌تواند خطر بروز چند بیماری مهلک را کاهش دهد.

به گزارش تبیان، افرادی که عصبانیت خود را به طور کامل فرو‌ می‌خورند، سبب بالارفتن میزان هورمون استرس، یعنی کورتیزول در بدن خواهند شد و با این کار، تا 31 درصد بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به حمله قلبی، سرطان و فشار خون بالا قرار خواهند گرفت.

هرچند زنان و مردان به شیوه‌های متفاوتی عصبانیت خود را بروز می‌دهند، با این حال متخصصان می‌گویند در مجموع می‌توان راه‌های سالمی در پیش گرفت که در پی آن‌ها، هم عصبانیت خود را کاهش دهیم و هم به خودمان و دیگران آسیبی نرسانیم.

ویژگی مهم این روش‌ها این است که محدودیت خاصی ندارند و همه افراد می‌توانند آن‌ها را به کار گیرند.

واژگان مناسب

عصبانیت را به شکل کلمات مۆدبانه در آورید و آن‌ها را با کسی که به او اعتماد دارید، در میان بگذارید. این کار برای سلامت جسمانی و هیجانی شما بسیار ضروریست. به علاوه با کسی که شما را عصبانی کرده است صحبت کنید، اما هرگز در خلال این مکالمه، او را مقصر نخوانید. مثلاً بسیار ساده به او بگویید «وقتی شما به مشکل من می‌خندید، به شدت عصبانی می‌شوم.» بهترین کار پس از گفتن این سخنان آن است که از او دور شوید و با خشم و عصبانیت، به بحث با او نپردازید.

عصبانیت خود را بنویسید

زوج‌های بسیاری هستند که سعی می‌کنند برای حل مشکلاتشان با هم حرف بزنند و عوامل عصبانیتشان را حل و فصل کنند، اما بسیاری از زوج‌ها کارشان به جر و بحث و گاهی نزاع کشیده می‌شود. نوشتن یک یادداشت، روشی بسیار موثر برای چنین زوج‌هایی است تا بدون دامن زدن به خشم و عصبانیت، بیشتر از خلق و خو و روحیات هم آگاه شوند. به علاوه، تحقیقات نشان می‌دهد نوشتن یادداشت‌های روزانه درباره اتفاقات استرس‌زا می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند و خسارات ناشی از استرس را بر بدن کاهش دهد.

خشم خود را بر سر اشیای بی‌خطر خالی کنید

وقتی از کوره در می‌روید، اگر دستِ بزن دارید، خشم خود را بر سر یک بالش خالی کنید. این کار می‌تواند به ثبات احساسات شما کمک کند. به یاد داشته باشید اگر می‌خواهید باز هم از آن بالش استفاده کنید و البته به دست و پای خودتان هم آسیب نزنید، بیش از 30 ثانیه بالش نگون‌بخت را مورد ملاطفت قرار ندهید! پیاده‌روی هم از آن فعالیت‌هایی است که می‌تواند کمک حالتان باشد. مطابق پژوهش‌های علمی، پیاده‌روی منظم روزانه می‌تواند سبب آرامش اعصاب و کاهش فشار خون انبساطی (یا دیاستولی) شود.
نظرات بینندگان