arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۱۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۱ - ۱۷ دی ۱۳۹۲

مصرف گاز بحرانی شد/ احتمال افت فشار گاز در 4 استان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران از ثبت رکورد جدید مصرف گاز در بخش خانگی کشور خبر داد و گفت: در روز دوشنبه 16 دي ماه تنها در بخش خانگی بيش از ۴۸۳ میلیون مترمکعب گاز مصرف شد که اگر مصرف گاز در اين بخش افزايش بيشتري پيدا كند، با افت فشار در بخش های مختلف کشور مواجه خواهیم شد.

مجید بوجارزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه با توجه به برودت و سرماي هوا ميزان مصرف گاز در بخش خانگي طي دو هفته گذشته افزايش چشمگيري داشته است، افزود: تا این لحظه گزارشی از قطعی گاز و یا افت فشار گسترده در نقطه ای از کشور نداريم اما با توجه به اینکه هفته آینده هوا سردتر خواهد شد اگر ميزان مصرف به این صورت ادامه داشته باشد، افت فشار در بخش های مختلف کشور گريزناپذير بوده و نياز به كمك جدي مردم در صرفه جويي مصرف گاز داريم.
 
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه هم اكنون 27 استان کشور سرمای زیر صفر را تجربه مي كنند، گفت: در تهران نیز رکورد جدیدی در مصرف گاز ثبت شد به طوری که مردم تهران روز گذشته 115 میلیون مترمکعب گاز مصرف نمودند.

وی تاکید کرد: ممکن است هم اکنون در برخی استانهای کشور افت فشار وجود داشته باشد اما این به معنی این نیست که در تأمین گاز دچار مشکل باشیم، مشکل اصلی میزان مصرف مردم است که اگر رعایت نکنند بروز افت فشار اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: در اين راستا از مردم استانهای مرکزی کشور مثل تهران، اصفهان، فارس، مرکزی و سمنان که در مركز كشور هستند و همچنين استانهاي جنوبي كشور تقاضا داريم با رعايت دماي مناسب منزل، شرايط مناسب تري را براي گازرساني به نقاط سردسير و غربي كشور مهيا كنند.
 
بوجارزاده در پاسخ به اینکه چه استانهایی بیشترین مرز خطر را در قطعی و افت فشار گسترده گاز دارند، اذعان داشت: استانهای کردستان، آذربایجان غربی، مازندران و اردبیل که در انتهای خطوط لوله گازرسانی سراسری قرار دارند بیشترین احتمال افت فشار را دارند.
 
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی به صنایع و نیروگاهها گفت: خط قرمز ما بخش خانگي است و ما تلاش مي كنيم شرايط پايدار گاز در اين بخش را حفظ كنيم و بر اين اساس گازرسانی به صنایع و نیروگاهها محدود شده به طوری که روز گذشته 45 میلیون مترمکعب گاز به صنایع عمده و 16 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاهها ارسال شده است.
 
وی با تاکید بر اينكه اولویت اصلی ما تأمین گاز بخش خانگی و جلوگیری از قطعی و افت فشار در این بخش است، اظهار داشت: ممکن است این ارقام پایینتر هم بیاید چرا که اگر مصرف در بخش خانگی به همین روال ادامه پیدا کند به ناچار گازرسانی به صنایعی مثل پتروشیمی ها، صنایع خرد و حتی جایگاههای عرضه CNG را نیز محدود مي کنیم اما هنوز تصمیمی برای محدوديت عرضه گاز به جایگاههای CNG گرفته نشده است.
 
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه تمامی واحدهای پالایش گاز با تمام ظرفیت در مدار بهره برداری هستند، گفت: هم اکنون 85 درصد تولید گاز کشور در بخش خانگی مصرف می شود.
 
وي ضمن تاكيد بر رعايت نكات ايمني در مصرف گاز، راهكارهاي ساده و قابل انجام براي صرفه جويي در مصرف گاز را پوشش مناسب زمستاني در منزل ، كم كردن يك وسيله گازسوز و گرمايشي در منزل، رعايت دماي رفاه 21-18 درجه، قراردادن درجه حرارت آب گرم و موتورخانه روي درجه 60-50، خاموش كردن سيستم گرمايشي فضاهايي كه استفاده نمي شوند و تنظيم موتورخانه ذكر كرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
1
37
پس چی شده اینهمه افتتاح پروژه های گازی...
نظرات بینندگان