arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۲

دیدارسفیرایران با فرمانده لبنانی درباره اماجد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سپهبد قهوه‌چی در این دیدار که سرتیپ ادمون فاضل، مدیر اطلاعات ارتش لبنان و محمد میرزایی، وابسته نظامی سفارت ایران در بیروت نیز حضور داشتند، با محکوم کردن عملیات تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت به تشریح اقدامات صورت گرفته برای شناسایی عاملان اصلی این جنایت تروریستی پرداخت و اظهارکرد: اقدام علیه سفارت ایران در بیروت قبل از هرچیز اقدام علیه لبنان به شمار رفته و ما نهایت تلاش خود را جهت پیگرد عاملان این جنایت و دیگر جنایت‌های صورت گرفته در لبنان به کار بسته‌ایم.

وی تروریسم را خطری برای کل کشورهای منطقه دانست و گفت: همکاری مشترک کشورها و استفاده از تجارب یکدیگر در این راستا امری ضروری است.

سفیر ایران در لبنان نیز با تشکر از اقدامات صورت گرفته در راستای شناسایی و پیگرد عاملات جنایت تروریستی مقابل سفارت، تروریسم را پدیده خطرناکی دانست که ریشه در افکار انحرافی کسانی دارد که با سخنان تحریک‌آمیز خود جوانان را به سمت انجام عملیات انتحاری و ریختن خون انسان‌های بی‌گناه سوق می‌دهند.

رکن‌آبادی با اشاره به این که رژیم صهیونیستی بیش‌ترین بهره را از عملیات گروه‌های تروریستی برده و گروه‌های مربوط با هدایت این رژیم مرتکب این جنایت‌ها می‌شوند، افکار تکفیری و انحرافی را تهدیدی برای انسانیت و کلیه طوائف اعم از مسیحی و مسلمان، شیعه و سنی دانست.

رکن‌آبادی در این دیدار به موضوع سفر هیاتی کارشناسی از ایران به لبنان به منظور پی‌گیری ابعاد مختلف حادثه تروریستی مقابل سفارت و نیز هماهنگی و تبادل تجربیات در برخورد با تروریسم اشاره کرد که فرمانده و مدیرکل اطلاعات ارتش لبنان آمادگی کامل خود را در این راستا اعلام کردند.

وزیر دادگستری لبنان نیز در دیدار روز گذشته سفیر ایران با وی، آمادگی خود را برای اجرایی کردن مفاد نامه حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران از جمله سفر هیاتی قضایی به لبنان و تقویت همکاری‌های مشترک در ارتباط با حادثه تروریستی مقابل سفارت ایران را اعلام کرده بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان