arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۴ - ۱۹ دی ۱۳۹۲

جزئيات پشت پرده پخش يک برنامه عليه ايران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 شيعه آنلاين: اخبار رسيده از عربستان سعودي حاکي از آن است که طي چند روز آينده برنامه اي عليه جمهوري اسلامي ايران و اعتراضات مردمي شيعيان در شرق عربستان از طريق شبکه هاي تلويزيوني اين کشور پخش خواهد شد.

وب سايت العواميه که از رسانه هاي نزديک به آيت الله شيخ "نمر باقر النمر"‌ چهره سرشناس شيعيان عربستان است، با انتشار مطلبي، جزئيات پشت پرده اين برنامه تلويزيوني را فاش کرد.

اين وب سايت در مطلب خود نوشت: اخبار و اطلاعات بدست آمده حاکي از آن است که به دستور و سفارش سازمان اطلاعات و امنيت عربستان، برنامه اي کامل در مورد اعتراضات شيعيان در شرق عربستان تهيه و توليد شده و قرار است طي چند روز آينده در شبکه هاي مختلف تلويزيوني، پخش شود.

در ادامه اين مطلب آمده: دستگاه امنيتي عربستان،‌ با هدف جذب بيشترين مخاطب، پخش اين برنامه را از برنامه پر مخاطب "برنامج الثامنة" به مجري گري "داوود الشريان" که يکي از پر بيننده ترين برنامه هاي تلويزيوني در عربستان است،‌ آغاز خواهد کرد.

اين مطلب همچنين مي افزايد: بر اساس اطلاعاتي که بدست ما رسيده، قرار است يکي از بازداشت شدگان اعتراضات شيعيان در شرق عربستان در برنامه "برنامج الثامنة" حضور يابد و به اصطلاح به پرسش هاي از پيش تعيين شده مجري اين برنامه پاسخ دهد.

وب سايت "العواميه" در ادامه اين مطلب مي افزايد: پرسش هايي که در اين برنامه مطرح خواهد شد،‌ در سه محور است:

يک: اولين و اصلي ترين محور درباره آيت الله نمر و ضربه زدن به اقدامات، سخنراني و شخصيت ايشان است. در واقع از طريق اين برنامه، افکار عمومي را آماده خواهند کرد تا در آينده آيت الله نمر را محاکمه و مجازات کنند.

دو: محور دوم در مجموع اعتراضات شيعيان شرق عربستان را زير ذره بين قرار خواهد داد و آن را شورش و طغيان غير قانوني خواهد ناميد. همچنين قرار است به گونه اي موضوع مطرح شود که گويا همه اين معترضين اراذل و اوباشي مسلح و خطرناک هستند. هدف از مطرح کردن اين محور، از بين بردن حق شرعي و قانوني شيعيان در دست يابي به حقوقشان است.

سه: محور سومي که قرار است در مورد آن پرسيده شود، درباره جمهوري اسلامي ايران است. در واقع مجري خواهد پرسيد که آيا معترضين شرق عربستان با ايران ارتباط دارند، و فرد بازداشت شده که چاره اي جز تکرار پاسخ هاي آماده شده ندارد، خواهد گفت که "بله، اعتراضات شرق عربستان از ايران هدايت مي شود يعني پشت پرده اين اعتراضات، توطئه اي خارجي است!".

اين مطلب همچنين مي افزايد: در واقع در محور سوم، هدف اين است که معترضين را فقط شيعه و خارجي نشان دهد تا افکار عمومي سني معتدل و سلفي هاي عربستان را عليه شيعيان تحريک کند تا مبادا معترضين سني و سلفي براي مبارزه عليه حکومت،‌ با شيعيان نزديک و متحد شوند. از سوي ديگر در اين برنامه، بحث به گونه اي پيش خواهد رفت که درگيري ها در سوريه، عراق و ديگر کشورها نيز شيعي – سني است لذا عربستان بايد از گروه هايي مانند "داعش"، "جيش الحر"، "جبهة النصرة" و غيره حمايت کند.
نظرات بینندگان