arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۱۹ دی ۱۳۹۲

اتمام حجت مالکی با حامیان تروریست‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر عراق امروز بر ادامه عملیات ارتش و نیروهای پلیس در کنار عشایر علیه تروریست های تکفیری برای برقراری امنیت و ثبات در تمام عراق تاکید کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم: نوری المالکی در سخنانی که به طور مستقیم از شبکه های ماهواره ای از جمله اسکای نیوز عربی پخش می شد،خواستار حمایت بین المللی از عراق در جنگ با تروریسم شد.

وی تاکید کرد تروریست های فعال در عراق از حمایت تسلیحاتی و مالی برخی کشورها برخوردار هستند. مالکی همچنین به تشکیل دستگاه های امنیتی به دور از مسائل حزبی و طایفه ای و نیز کارامد کردن پلیس اشاره کرد.

نخست وزیر عراق گفت تشکیل و سازماندهی دستگاه های امنیتی و تمام نهادهای دولتی به دوری از نگاه های حزبی و طایفه ای و نیز به تسلیح نیاز دارد. وی بر ضرورت همکاری همه برای نابودی تروریسم به منظور بهره مند شدن عراقی ها از امنیت تاکید کرد.

نخست وزیر عراق خاطر نشان کرد کشورهایی که موج تروریسم را در عراق به راه انداخته و به حمایت مالی و رسانه ای از آن دست می زنند، باید به حمایت های خود از تروریست ها پایان دهند.

مالکی به این کشورها هشدار داد کسانی که از تروریست ها حمایت می‌‌کنند، به زودی آتش حمایت از تروریسم دامن آنها را هم خواهد گرفت و به آنها توصیه می کنم به حمایت از تروریسم فورا پایان دهند.

وی افزود سازمان های تروریستی به ابزاری برای در هم شکستن دیگران تبدیل شده اند و کشورها و عقاید فاسدی از تروریست‌ها حمایت می کنند، این در حالی است که عراق وارد جنگ مقدسی بر ضد بدترین خلق خدا یعنی تروریست هایی شده است که حرمت انسان و ارزش آن را پایمال کرده اند.

مالکی با تبریک به پلیس عراق و تمام بخش های وزارت کشور به مناسبت روز ملی آنها خاطر نشان کرد نیروهای پلیس امروز به ماموریت برقراری امنیت و ثبات در عراق مشغول هستند.

وی افزود حقوق ملت عراق این است که ما آنها را از شر قاتلان و تروریست ها و شبه نظامیانی که با خودروهای بمب گذاری شده مردم عراق را هدف قرار می دهند، محافظت کنیم.

مالکی با تاکید بر توجه به مساله تسلیح نیروهای پلیس و تقویت توانمندی های دفاعی عراق خاطر نشان کرد عراق اولین کشوری است که با تروریسم مقابله کرد و اقتدار القاعده را در هم شکست، اما تروریسم از شرایطی که در کشورهای عربی وجود دارد، سوء استفاده کرده و بار دیگر به عراق باز گشته است، اما عراقی ها اعم از ارتش و پلیس و عشایر در یک صف واحد با این چالش ها مبارزه می کنند.
نظرات بینندگان