arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۴۵۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۲۰ دی ۱۳۹۲

وزیر بهداشت: مشکلات امروز ریشه در بی اعتنایی به اخلاق دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز خدمت خالصانه به مردم در مسیر حفظ و حراست از آرمان های شهدا یک وظیفه است و مشکلاتی که امروز داریم ریشه در عدم توجه به اخلاق و دستورات دینی است. شهدا رفتند تا آرمانها در ابعاد اجتماعی و اخلاقی زنده بماند.

به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه در آیین سی و سومین یادواره شهدای مظلوم هویزه و 43 شهید جهادگر سبزوار با تاکید بر درس آموختن از شهدا افزود : آنچه که مسلم است همیشه صحنه خدمت، صحنه جنگ نیست، صحنه های متعددی برای آزمون ما وجود دارد که خدمت خالصانه از آن جمله است.

دکتر قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: امروز دولتی در راس کار است که با شعار اعتدال مسوولیت اداره کشور را بر عهده گرفته و افتخار دارد در حد مقدورات خود به مردم خدمت کند. در طول این چند ماه توفیقات دولت هم در بعد داخلی و هم بین المللی بی نظیر بوده است.

وی به پیشرفت ها و توفیقات دولت در زمینه هسته ای و بعد خارجی اشاره کرد و گفت: با هدایت های رهبر معظم انقلاب، در کلیات موضوع هسته ای هماهنگی و تبعیت کامل وجود دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مساله اصلی دولت معیشت مردم است، افزود: با حفظ عزت و سربلندی، حکمتی را که لازمه شعار انقلاب است، شاهد هستیم.

دکتر قاضی زاده هاشمی، کمبودها در حوزه سلامت، پزشکی و پیراپزشکی را تایید کرد، اما گفت که پس از شروع کار دولت، در بحث کمبود دارو، آرامش ایجاد شد.

وی اظهار داشت: دولت در راستای مشکلات مردم و سر و سامان دادن به معیشت مردم تلاش کرده و مردم نیز از دولت حمایت می کنند.

وی ضمن ابلاغ سلام رییس جمهوری و هیات دولت به مردم سبزوار ،گفت: مردم سبزوار در برهه های مختلف از جمله، جنگ با اهدای شهدای جهادگر، دین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده اند.

وی با اشاره به حضور اقشار دانشگاهی در نهادهای تشکیل شده اوایل انقلاب، اظهارداشت: دانشجویان در دو گروه جهادی به سرپرستی شهید بهشتی و حضور در نهادهای نظامی از جمله سپاه و کمیته انقلاب اسلامی حافظ امنیت در کشور شدند.

دکتر هاشمی گفت: حضور دانشگاهیان در روستاهای محروم در قالب جهاد سازندگی برکات مهمی از جمله راه سازی، برق رسانی و نهضت سواد آموزی را به دنبال داشت.

این پیشکسوت جهاد سازندگی گفت: آغاز جنگ تحمیلی عاملی شد تا جهادگران با عنوان سنگر سازان بی سنگر نقش مهم خود را در جنگ ایفا کنند.

دکتر هاشمی افزود: در طول جنگ و در حالی که اهواز زیر آتش خمپاره دشمن بود، قرعه احداث جاده سوسنگرد به نام جهاد سازندگی خراسان افتاد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ذکر خاطراتی از شهید علم الهدی به عنوان فرمانده سپاه هویزه گفت: سوسنگرد هنگام سقوط قطعه ای از بهشت بود که خلوص و پاکی شهیدان به آن معنویت بخشیده بود.

وی افزود: هنگام سقوط سوسنگرد آخرین گروههایی که از شهر خارج شدند، گروههای جهادی بودند.

نظرات بینندگان