arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۲۰ دی ۱۳۹۲

کفاشیان: کی‌روش برای فراهم کردن بازی‌های تدارکاتی به آفریقای جنوبی رفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رییس فدراسیون فوتبال از مذاکره کارلوس کی‌روش با رییس فدراسیون آفریقای جنوبی برای فراهم شدن چند دیدار تدارکاتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی کفاشیان با اعلام این خبر گفت: کی‌روش امروز (جمعه) به آفریقای جنوبی رفت تا دو بازی تیم ملی نیجریه در این کشور را تماشا کند و هم‌چنین قرار است مذاکره‌ای با رییس فدراسیون آفریقای جنوبی داشته باشد تا تیم ملی ایران بتواند دو یا سه بازی تدارکاتی با تیم‌های آفریقای جنوبی داشته باشد.

وی افزود: تیم ملی طبق برنامه دو مسابقه در اسفند ماه خواهد داشت که ابتدا با کویت در چارچوب انتخابی جام ملت‌های آسیا که یک دیدار تشریفاتی است و همین طور تیم گینه در قالب یک دیدار تدارکاتی خواهد بود.

کفاشیان گفت : کی‌روش پس از بازگشت از سفر آفریقای جنوبی به ایران چند روزی سفر می‌کند و بعد به اروپا می‌رود تا با چند کشور صحبت کند تا تیم ملی ایران در یکی از این کشورها اردویی را از اواخر فروردین برگزار کند. یکی از این کشورها ترکیه است. کی‌روش به دنبال فراهم کردن دو، سه بازی تدارکاتی با چند کشور خاص برای تیم ملی ایران است که می‌خواهیم در همان اردوی اروپایی و در یک کشور برگزار شود.

وی افزود: پس از 20 فروردین 93 که لیگ برتر تمام می‌شود. بازیکنان چند روزی را استراحت می کنند و سپس به اردوی اروپایی می روند و بعد از آن به ایران برمی‌گردند و بازیهای تدارکاتی را در کشورمان خواهند داشت که احتمالا با تیم آفریقای جنوبی یا تیم های دیگری از آفریقا باشد.

کفاشیان در ادامه از صحبت‌های شب گذشته (پنجشنبه) خود با کارلوس کی‌روش خبر داد و گفت: ابتدا باید بگویم الان تیم ملی بیش از هر زمان دیگری نیاز به حمایت دارد و ما باید همین طور شرایطی را ایجاد کنیم که پس از جام جهانی فدراسیون و تیم ملی دچار بحران نشوند. ما اتفاقات زمان جام جهانی 98 و 2006 را در ذهن داریم که منجر به کنار رفتن داریوش مصطفوی و محمد دادگان شد. باید از آن تجربیات درس بگیریم. به کی‌روش گفتم ما باید بلافاصله از جام جهانی با یک مربی دیگر قراردادی تا پایان جام جهانی 2018 روسیه ببندیم و اولین پیشنهاد را برای قبول هدایت تیم ملی ایران را به شما می‌کنم.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: کی‌روش مکثی کرد و گفت الان سنم کمی بالا رفته است و پیشنهادهای دیگری هم دارم. من به کی‌روش گفتم اگر هم چند درصد نمی خواهید سرمربیگری ایران پس از جام جهانی را قبول کنید، مربی دیگری را به ما پیشنهاد دهید. به هر حال شما آنقدر با تجربه هستید که بتوانید مربی دیگری هم‌سطح و یا بهتر از خودتان را پیشنهاد دهید. کی‌روش هم خیلی خوشحال شد و قرار شد در آینده صحبت‌هایی در این زمینه داشته باشیم.

نظرات بینندگان