arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۲۰ دی ۱۳۹۲

نوجوانی که جان ۱۰۰۰ دانش آموز را نجات داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروهای امنیتی پاکستان گزارش دادند که یک نوجوان ۱۵ ساله پاکستانی مسیر یک عامل انتحاری را که قصد داشت خود را در داخل مدرسه شهر «ابراهیم زای» منفجر کند پیش از رسیدن به آن سد کرده و خود بر اثر انفجار آن به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از العربیه، نیروهای امنیتی پاکستان اعلام کردند که یک نوجوان 15 ساله در اقلیم هانگو در اقدامی شجاعانه پس از شناسایی یک عامل انتحاری که به سوی مدرسه آنان درحرکت بوده است سعی می‌کند تا جلوی این فرد تروریست را بگیرد، این اقدام او باعث شد تا عامل انتحاری به هدف خود نرسیده و بمب را پیش از رسیدن به مدرسه منفجر کند.

منابع خبری محلی در پاکستان گزارش دادند که «اعتزاز حسن» 15 ساله باعث شد تا این انتحاری که قصد داشت خود را در داخل مدرسه شهر «ابراهیم زای» منفجر کند مجبور شود تا پیش از رسیدن به مدرسه بمب را منفجر کرده و جان یک هزار دانش‌آموز این مدرسه حفظ شود.

خانواده این نوجوان پاکستانی اعلام کردند که به فرزندشان افتخار می‌کنند زیرا او با شجاعت جان معلمان و سایر دانش‌آموزان را حفظ کرده است. همچنین بسیاری از نشریات و مقامات سیاسی پاکستانی نیز این عمل شجاعانه اعتزاز را تحسین کردند.

لازم به ذکر است که هدف از این عملیات تروریستی مدرسه مسلمانان شیعه بوده است.
نظرات بینندگان