arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۸ - ۲۱ دی ۱۳۹۲

رد اتهام آتش زدن دختر مورد علاقه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
مردی که متهم است دختر مورد علاقه خود را به آتش کشیده و به قتل رسانده است در جلسه دادگاه این اتهام را رد کرد.

کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس روز 13مرداد سه سال قبل وقتی از وقوع حریق مرگبار در منزلی مسکونی مطلع شدند به آنجا رفتند و تحقیقات خود را آغاز کردند. آنها جنازه دختری به نام فریال را دیدند که به‌شدت سوخته بود. دختری دیگر به نام فریبا نیز بر اثر سوختگی دچار جراحت شده بود. فریبا وقتی تحت بازجویی قرار گرفت پسری به‌نام محمود را به‌عنوان قاتل معرفی کرد و گفت: «محمود و فریال با هم دوست بودند و قصد داشتند با هم ازدواج کنند اما اختلافاتی میانشان وجود داشت و محمود بعد از مشاجره با خواهرم آتش به پا کرد.»

ماموران در ادامه تحقیقات به جست‌وجو برای یافتن محمود پرداختند و این جوان را دستگیر کردند. او که خودش نیز دچار سوختگی شده بود در جریان تحقیقات منکر قتل شد و گفت: «قبول دارم روز حادثه در خانه فریال بودم اما من او را آتش نزدم و آتش‌سوزی یک اتفاق بود.» بازجویی‌ها از متهم در حالی ادامه داشت که پزشکی‌قانونی معاینه‌های لازم را انجام داد و علت مرگ دختر جوان را سوختگی شدید اعلام کرد. در همین حال فریبا تاکید کرد محمود عامل جنایت است. او گفت: «محمود بعد از اینکه با خواهرم دعوا کرد در حالی‌که به‌شدت عصبانی بود پیت بنزین را دور خانه خالی کرد و بعد کبریت را کشید که به محض این کار خانه آتش گرفت و فریال نتوانست فرار کند.»

محمود با وجود اینکه پذیرفت با مقتول اختلافاتی داشت باز هم اتهام قتل را انکار کرد. با این حال بازپرس پرونده با توجه به مدارک موجود برای متهم به اتهام قتل عمدی قرار مجرمیت صادر کرد.

سپس پرونده در اختیار قضات دادگاه کیفری استان فارس قرار گرفت. نماینده دادستان در این جلسه اتهام محمود را قتل عمد دانست و گفت بنا به مدارک موجود در پرونده جرم وی محرز است و باید مجازات شود.  اولیای دم فریال نیز با قرارگرفتن در جایگاه اعلام کردند خواستار قصاص متهم هستند. در ادامه محمود به دفاع از خودش پرداخت. او بار دیگر اتهام قتل را رد کرد و گفت: «روز حادثه بعد از آنکه با فریال دعوا کردم در خانه‌شان بنزین ریختم. همان موقع یکی از دو خواهر که قصد داشت شیشه بکشد فندک را روشن کرد که همین کار او باعث وقوع آتش‌سوزی شد و من در این ماجرا هیچ نقشی نداشتم.»

بنابر این گزارش هیات قضات بعد از اتمام جلسه محاکمه برای صدور رای وارد شور شدند.
منبع: روزنامه شرق
نظرات بینندگان