arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۲

تحویل جسد "ماجد الماجد" به عربستان سعودی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جسد « ماجد الماجد» تروریست سعودی با موافقت دستگاه قضایی عصر امروز( جمعه) تحویل سفارت عربستان سعودی در بیروت شد.

به گزارش ایرنا در این بیانیه آمده است که پزشکان نظامی ارتش لبنان جسد ماجد الماجد را مقابل بیمارستان نظامی مرکزی بیروت را تحویل نمایندگان سفارت عربستان سعودی دادند.

فرماندهی ارتش لبنان گفته است که تحویل جسد این تبعه سعودی بعداز تکمیل اقدامات پزشکی و قانونی لازم صورت گرفته است.

سفارت عربستان سعودی پیشتر درخواست برادر این تروریست را برای تحویل جسد او به مقامات لبنانی تسلیم کرده بود.

براساس این گزارش جسد این تروریست سعودی در میان تدابیر شدید امنیتی به فرودگاه بین المللی « رفیق حریری» بیروت منتقل شد و قرار است امشب با یک هواپیمای خطوط هوایی عربستان سعودی به ریاض فرستاده شود.

به بیشتر خبرنگاران و تصویربرداران اجازه داده نشد که برای پوشش خبری و تصویری روند انتقال جسد این تروریست سعودی به فرودگاه و از آنجا به ریاض اقدام کنند.

« علی عواض عسیری» سفیر عربستان سعودی در لبنان پیشتر گفته بود که این کشور خواستار کالبد شکافی ماجد الماجد نیست و تلاش دارد تا بسرعت جسد او را به ریاض منتقل کند.

«سمیر حمود» دادستان لبنان اعلام کرده است، گزارش پزشکان قانونی که جسد ماجد الماجد را معاینه کرده اند ، حاکی است که او در اثر بیماری و عوارض آن مرده است.

گروه تکفیری تروریستی گردان های عبدالله عزام تحت رهبری الماجد این تروریست سعودی مسئولیت انفجارهای تروریستی 28 آبان ماه گذشته مقابل سفارت ایران در بیروت را بطور رسمی برعهده گرفته است.

این انفجارهای تروریستی به شهادت 25 تن از جمله حجت الاسلام و المسلمین « ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی ایران در لبنان و زخمی شدن بیش از 150 تن منجر شد.

این تروریست سعودی اخیرا در لبنان بازداشت و سپس اعلام شد که در بیمارستان نظامی بیروت مرده است.

بسیاری از ناظران و کارشناسان مرگ ماجد الماجد تروریست سعودی را مشکوک ارزیابی کرده اند.
نظرات بینندگان