arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۲۱ دی ۱۳۹۲

پیش‌بینی وضعیت هوا در روزهای آینده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارشناس هواشناسی با بیان اینکه به سبب ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی امشب و فردا شاهد بارش برف در ارتفاعات پایتخت خواهیم بود، گفت:‌ دمای هوا نیز در کل کشور روند افزایشی خواهد داشت.

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با اشاره به ورود سامانه بارانی جدید که از شب گذشته وارد کشور شده است، اظهار داشت:‌این سامانه بارشی استان‌های واقع در نیمه غربی کشور را درگیر کرده است.

کارشناس هواشناسی افزود: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها در استان‌های کردستان،‌کرمانشاه، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، مناطق کوهستانی فارس، همدان، مرکزی و بوشهر شدت بیشتری داشته باشد.

به گفته وی، این امر آب‌گرفتگی معابر عمومی و همچنین اختلال در عبور و مرور در استان‌های یادشده همراه خواهد بود.

وی درباره وضعیت هوای تهران، بیان داشت: دمای هوا در کل کشور از جمله تهران طی روزهای آینده روند افزایش خواهد داشت و بارش‌ها نیز عموما به شکل پراکنده خواهد بود.

اصغری ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود طی امشب و فردا شاهد بارش برف در ارتفاعات البرز، قزوین، سمنان و پایتخت به شکل پراکنده باشیم.

وی درباره وزش باد خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده به سبب بارندگی، شاهد وزش باد به شکل قابل توجه نخواهیم بود و بر همین اساس انتظار می‌رود که شرایط کیفی هوای تهران طی روزهای آینده در شرایط نرمال قرار گیرد.

کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی فردا از نوار شرقی کشور خارج می‌شود بر همین اساس شاهد بارش های خفیف در نیمه شرقی خواهیم بود.
نظرات بینندگان