arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۷ - ۲۱ دی ۱۳۹۲

شگفتی آمریکایی‌ها از خلبان ایرانی+عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرود موفق یک خلبان جوان ایرانی در یکی از مسیرهای شلوغ و برفی شهری در ایالت آلاسکا مورد توجه رسانه‌های آمریکا قرار گرفته است.

آرمین تبریزی خلبان ۲۷ ساله که توانست با نقص فنی در هواپیمای خود آن را با موفقیت در خیابانی شلوغ به زمین بنشاند به یک چهره در آمریکا تبدیل شده است.

این خلبان که به تازگی گواهی آموزش پرواز خود را هم دریافت کرده در گفت و گو با رسانه ها اعلام کرده که در هنگام پرواز با دو سرنشین دیگر موتور هواپیما دچار نقص عمل کرد شده و به خاطر از دست دادن قدرت پیشرانه دست به فرود اضطراری زده است.

به علت شرایط فنی هوایپما آرمین تبریزی تصمیم می گیرد تا فرود خود را در یکی خیابان های شلوغ شهر آنکوریج در ایالت آلاسکا انجام دهد که اتفاقاً با برف پوشیده شده بود.

این خلبان جوان با عبور از چرا غ های سبز راهنمایی وقتی می بیند که ترافیک مسیر با عبور از یک چراغ قرمز به شکلی است که می تواند فرود را انجام دهد با خونسردی هواپیمای مدل «Cessna 172RG» خود را به زمین می نشاند. با وجود برخورد با موانع جاده آرمین تبریزی و دو سرنشین دیگر هواپیما هیچ جراحتی ندیدند.

تبریزی در مصاحبه ای گفته است که از سالم بودن همه در این پرواز خوشحال است و تا زمان مشخص شدن نتیجه تحقیقات نمی تواند درباره علت نقص فنی حرفی بزند.

گفته می شود پرواز این خلبان برای کنترل وضعیت هواپیما بوده است.

117414_192

 117415_267

آرمین تبریزی (سمت چپ) در کنار مربی خود

منبع : کمونه

نظرات بینندگان