arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۲۲ دی ۱۳۹۲

صادق: از سالهای دور در خدمت هاشمی و روحانی بودم/ صحبت‌های آقای جنتی در مجلس دیدگاه دولت بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور ارشد رییس‌جمهور در آستانه انجام اولین سفر استانی رییس دولت تدبیر و امید این سفرها را متفاوت با سفرهای استانی انجام شده در دولت‌های نهم و دهم توصیف کرد و تصریح کرد: دولت بنای این را ندارد که بیش از آنچه که باید، حقیقت افعالش را تبلیغ کند.

سفرها استانی دولت مصوبات چندصدتایی ندارد

محمدرضا صادق در نشستی با دانشجویان دانشکده خبر در بیان جزئیات سفر استانی رییس جمهور به استان خوزستان، درباره تفاوت‌های سفر استانی روحانی با سفرهای دولت قبل و ویژگی‌های سفر رییس‌جمهور به استان خوزستان، گفت: جلسه هیات دولت در این سفر برگزار نمی‌شود، ضمن این‌که استقبال مردمی نیز در این سفر نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد که این سفرها به آن شکل تبلیغاتی که انجام می‌شد، مورد نظر دولت نیست؛ چرا که بحث حفظ کرامت مردم و توجه به این‌که دولت در خدمت مردم است مورد توجه است.

مشاور رییس‌جمهور همچنین تاکید کرد: ما در این سفرها مصوبات چندصدتایی نداریم.

دولت دانش‌پژوهی توجه ویژه‌ای دارد

محمدرضا صادق که در جمع دانشجویان دانشکده خبر سخن می‌گفت، در پاسخ به سوالی درباره رابطه دولت یازدهم و جامعه دانشجویی به طور عام و رابطه دولت با جامعه دانشجویی خبرنگار، اظهار کرد: دولت اعتدال و دیدگاه شخص آقای روحانی در مسیر خردورزی و توجه به تعقل است و به دانش‌پژوهی توجه ویژه‌ای دارد و ارتقای علمی در تمامی سطوح برای آن اهمیت دارد.

وی افزود: آقای دکتر روحانی در جلسات مختلف در حضور دانشجویان اذعان کرده‌اند که آزاد بودن و محترم بودن همه گروه‌های فکری،‌ فرهنگیان و هنرمندان در جامعه باید مدنظر قرار بگیرد.

صادق با بیان این‌که نگاه دولت به جامعه دانشجویی نگاه بسیار مثبت، آزاداندیشانه و در جهت فرصت دادن به آنها برای بالفعل کردن توانایی‌هایشان است، خاطرنشان کرد: توجه دولت نسبت به کسانی که در حوزه اطلاع‌رسانی می‌آموزند، ویژه‌تر است؛ چرا که دولت اطلاع‌رسانی به مردم و شفاف شدن فضای بین مردم و دولتمردان و ارتقای سطح افکار عمومی را از وظایف اصلی خود می‌داند.

مشاور ویژه رییس‌جمهور در ادامه اظهار کرد: برای این‌که دولت توجه بیشتر خود را نسبت به این موضوع نشان دهد، باید اولا کمک کنیم تا مکان مناسبی برای دانشکده‌ای چون دانشکده خبر مدنظر قرار بگیرد، ضمن اینکه به رشته خبر در دانشگاه‌های دیگر نیز اهمیت داده شود.

صحبت‌های آقای جنتی در مجلس دیدگاه دولت بود

در ادامه این نشست یکی از دانشجویان از صادق درباره اظهارات اخیر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرسید که وی در این باره اظهار کرد: دیدید که آقای روحانی در نشست خود با اصحاب هنر گفتند که دولت نگران کارت زرد نیست و حتی قول دادند که شرایطی برای احیای سمفونی تهران مدنظر قرار بگیرد، ولو اینکه کارت زرد دیگری در راه باشد. به هر ترتیب صحبت‌های آقای جنتی در مجلس دیدگاه دولت بود و بر آن اساس دولت مسائل را دنبال می‌کند.

یکی دیگر از دانشجویان به صادق گفت علیرغم این‌که مطبوعات و رسانه‌ها بیشتر به نیابت از احزاب فعالیت می‌کنند، اما در مقایسه با معیارهای جهانی تیراژ بسیار پایینی دارد، دولت در جهت بهبود این روند چه خواهد کرد؟ مشاور ویژه رییس‌جمهور در این باره اظهار کرد: باید دانست که به هر ترتیب نفوذ حزب و اثرگذاری احزاب در کشور کم است اما به نظر می‌رسد که هم جریان فعالیت احزاب و هم فعالیت ژورنالیستی در کشور ما فرصتی را در دولت تدبیر و امید پیدا کرده که بتواند با عبرت گرفتن و توجه به گذشته کنش‌های سیاسی احزاب و روزنامه‌نگاری مسیر بهتری را در پیش بگیرد.

وی با بیان این‌که در دوره جدید برای فعالیت احزاب و رسانه‌ها فرصت‌های بهتری فراهم خواهد شد، تصریح کرد: این مسیر را با توجه به ظرفیت‌های قانونی پیش می‌گیریم.

دولت بنا ندارد بیش از آنچه که باید، حقیقت افعالش را تبلیغ کند

دانشجوی دیگری از صادق پرسید چرا برای فعالیت‌های تبلیغاتی‌ رسانه‌ای از ظرفیت‌های دانشگاه خبر استفاده نمی‌شود که مشاور ویژه رییس‌جمهور در این باره اظهار کرد: دولت بنای این را ندارد که بیش از آنچه که باید حقیقت افعالش را تبلیغ کند.

وی افزود: افعالی که دولت و وزارتخانه‌ها دارند در معرض قضاوت افکار عمومی از طریق رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

دانشجوی دیگری درباره میزان همراهی فضای سیاسی کشور با سیاست‌های دولت تدبیر و امید سوال کرد که صادق پاسخ داد ‌: ما از رسانه‌هایی که امروز به شکل حرفه‌ای و با ملاحظه منافع ملی کار می‌کنند، تشکر می‌کنیم و در عین حال توقع خاصی هم از آنها نداریم. فقط می‌گوییم که آنها به مشی که دارند توجه کنند و پیام مردم در 24 خرداد را مدنظر قرار دهند.

همه بایدبه خواست مردم و توجهات آنها تمکین کنند

مشاور ویژه رییس‌جمهور افزود: همه باید به خواست مردم و توجهات آنها تمکین کنند و بدانند که این خواست مردم در راستای رضایت الهی است. گرچه رسانه‌ها‌یی هم وجود دارند که از آنها استفاده ناصحیح می‌شود و برای اغراض خاص شکل گرفتند که البته این موضوع به هیچ وجه مورد پسند نیست.

برخی رسانه‌ها به دولت اتهام می‌بندند

وی تاکید کرد: دولت از انتقاد خوفی ندارد، اما برخی رسانه‌ها هستند که به دولت اتهام می‌بندند و اخبار غلط منتشر می‌کنند.

دانشجوی دیگری به صادق گفت گفته می‌شود که شما نماینده آقای هاشمی در دولت یازدهم هستید، آیا این موضوع صحت دارد؟که مشاور ویژه روحانی در پاسخ به پرسش این دانشجو اظهار کرد: من از سال‌های دور در خدمت جناب آقای هاشمی و روحانی بوده‌ام، ولی امروز در خدمت دولت هستم و وظایفی را که دولت به من محول کرده دنبال می‌کنم.

دانشجوی دیگری درباره سرنوشت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از صادق پرسید که وی در این باره اظهار کرد: دولت از ظرفیت‌های قانونی در جهت حمایت از اصناف و تشکل‌ها استفاده می‌کند تا موانع فعالیت آنها برطرف شود.


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان