arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۷۷۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۲۲ دی ۱۳۹۲

هاشمی: كسانی كه از بيان حقايق می‌ترسند، از سانسور در رسانه‌ها استفاده می‌كنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه در دنياي معاصر هيچ سدّي نمي‌تواند جلوي آگاهي مردم را بگيرد، به مصاديق انحرافات افراطيون به حركت‌هاي مردمي سالهاي اخير در كشورهاي اسلامي اشاره كرد و گفت: افراط، بيداري اسلامي را به روز سياه كشانده است. 

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح امروز در ديدار جمعي از اعضاي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات، اطلاع‌رساني و رشد آگاهي مردم را رسالت پيامبران و همه انسانهاي عاقل دانست و اظهار کرد: در دنياي معاصر هيچ سدّي نمي‌تواند جلوي آگاهي مردم را بگيرد و تلاش براي بي‌خبر نگه داشتن مردم بيهوده است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به قوانين و مصرحات قانون اساسي گفت: آزادي رسانه‌ها در حد قانون اساسي هيچ صدمه‌اي به كشور نمي‌رساند.

ايشان با اشاره به جايگاه عقل در دين مبين اسلام و تأكيد آن به عنوان پيامبر باطني، نگاه فقهاي شيعي، مخصوصاً شيخ مرتضي انصاري را بسيار مهم خواند كه آنچه عقل حكم مي‌كند، شرع نيز حكم مي‌نمايد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با بيان سير تاريخي جناياتي كه افراطيون در جوامع اسلامي از صدر تاكنون ‌كرده‌اند، گفت: تعصبات كوركورانه جنايات ضد بشري را در تاريخ تكرار مي‌كند و كشتن مخالفان سليقه را حلال مي‌پندارد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان گوشه‌هايي از صبوري‌هاي پيامبر اسلام و بزرگاني چون مالك اشتر، مخصوصاً در مقابل توهين‌كنندگان، گفت: اگر مبنا دين باشد، بايد سعه‌صدر داشته باشيم، چون بردباري از خصوصيات بزرگان دين اسلام است.

ايشان با بيان نگاه قرآن در تفاوت ايمان واقعي و تسليم شدن، گفت: با زور و فشار نمي‌توانيم عقل كسي را هدايت كنيم وهيچ كس با زور مومن نمي‌شود و يا دين خود را از دست نمي‌دهد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني دفاع از آزادي مطبوعات را امري ذاتي براي همه انسانها دانست و گفت: كساني كه از بيان حقايق مي‌ترسند، از سانسور در رسانه‌ها استفاده مي‌كنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به عنوان مصاديق انحرافات افراطيون به حركت‌هاي مردمي سالهاي اخير در كشورهاي اسلامي اشاره كرد و گفت: افراط، بيداري اسلامي را به روز سياه كشانده و جوامع را از سكوت قبرستاني دوران استبداد به هياهوي قبرستاني رسانده كه كشت و كشتار دائمي مردم است.

در آغاز اين ديدار آقايان مظفر، صفايي، سحرخيز و خانم مفيدي به عنوان اعضاي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات، ضمن ارائه گزارش از اوضاع رسانه‌هاي كشور، به بيان ديدگاههاي خويش براي تعميق آزادي قلم در جامعه پرداختند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۲
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
0
25
انصافا حرف خوبي زده
...
طیب عالی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
0
18
با سلام
یه اصل کلی و یه ضرب المثل جالب هست که میگه : انرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است .
اگر همه به درست بودن اعمال و رفتار خودشون معتقدند نباید از اظهار نظر طرف مقابل هراسی به دل راه بدن ، چون ریگی به کفش ندارن . اما وقتی کارها ایراد داره اینجاست که طرف مقبال نباید راحت با مردم حرف بزنه چون ممکنه خرابکاریهای افراد رو شه .
اما به لطف خدا وسایل ارتباط جمعی جدیدی هر روز به وجود میاد که میشه این ظلم بزرگ رو به راحتی زیر پا گذاشت و اخبار مهم رو بدست اورد .
به امید موفقیت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
0
14
مثل همیشه زیبا بود
نظرات بینندگان