arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۲

هشدار عراقچی به کشورهای 1+5

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: هر جا احساس کنیم طرف مقابل به تعهداتشان عمل نمی‌کنند بلافاصله اجرای توافق ژنو را متوقف می‌کنیم.

فارس: سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان و عضو ارشد مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگو با شبکه خبر با اعلام تاریخ 20 ژانویه (30 دی ماه) به عنوان زمان اجرای گام اول توافق ژنو، خاطرنشان کرد: هر دو طرف از این تاریخ همزمان اقدامات خود را آغاز خواهند کرد.

وی درباره سه مورد اختلافی که در مذاکرات کارشناسی وجود داشت نیز عنوان کرد: سه دور مذاکره کارشناسی در 12 روز برگزار شد که طرفین تلاش کردند درباره نحوه اجرای توافق ژنو به فهم مشترکی برسند که این کار صورت گرفت ولی درباره دو سه مورد اختلاف نظری ایجاد شد که ناشی از اختلاف تفسیر از توافق ژنو بود.

معاون وزیر خارجه در بخش دیگری از سخنانش گفت: هر جا احساس کنیم طرف مقابل به تعهداتشان عمل نمی‌کنند بلافاصله اجرای توافق ژنو را متوقف می‌کنیم.

عراقچی همچنین گفت که هنوز درخواستی از سوی آژانس برای تأسیس دفتر در ایران دریافت نکرده‌ایم و ‌اگر درخواستی دریافت کنیم بررسی می‌کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نظارت‌های بیشتر آژانس در توافق ژنو با همه دوستان در سازمان انرژی اتمی و نهادهای ذیربط چک شده است.

معاون وزیر خارجه درباره رآکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک گفت: این رآکتور در مرحله ساخت است و نیازمند زمان است برای تکمیل شدن که براساس توافق ژنو در یک دوره شش ماه تکمیل و نصب دستگاه‌های اصلی این رآکتور را متوقف می‌کنیم تا مذاکرات گام نهایی براساس آنچه در گام اول اجرا می‌شود،‌ انجام شود و بعد با توجه به تصمیمی که گرفته می‌شود فعالیت‌های این رآکتور از سر گرفته شود.

 وی گفت:‌آنچه انجام دادیم فقط انجام وظیفه بوده است.
نظرات بینندگان