arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۲۳ دی ۱۳۹۲

تازه‌ترین گزارش کیفی خودروهای داخلی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تازه‌ترین گزارش کیفی خودروهای داخلی در حالی اعلام شد که جدول رده‌بندی پس از مدت‌ها ميهمان جديدي را به خود مي‌بيند؛ «پارس‌تندر» که توانسته در گزارش کیفی آذر ماه عنوان برترین خودرو داخلی را نصیب خود کند؛ البته به لطف غیبت نیسان تیانا.

در گزارش آذر ماه که طی آن تنها 16 خودرو تولید داخل مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته اند، رده‌های ابتدایی جدول به تندرها رسیده و پراید و MVM نیز همچنان قعرنشین‌ها هستند.

در بین 16 خودرو تحت ارزیابی، 10 مدل در سطح كيفي «خيلي خوب» قرار دارند و 6 مدل هم به گروه «خوب»‌ها رفته‌اند. مانند رده‌بندی‌های قبلی، خودروها باز هم از 9 فیلتر عبور کرده و بر حسب عملکردی که در هر یک از آنها داشته اند، نمرات منفی به نام شان ثبت شده است.

این 9 معیار عبارتند از «سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان»، «سیستم موتور و انتقال قدرت»، «ترمز»، «نفوذ آب»، «صداهای غیرعادی»، «رنگ»، «بدنه»، «تزئینات داخلی و خارجی» و «تجهیزات الکتریکی» که در مقایسه با ارزيابی‌های قبلی تفاوتی نکرده‌اند.

طبق گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (تهیه‌کننده گزارش کیفی خودروهای داخلی)، در بخش «عيوب فني و عملكردي»، پراید 132 X و 131 X بيشترين نمرات منفي را كسب کرده‌اند و از طرفي نیز ميانگين نمره منفي کل خودروها نسبت به گزارش ماه قبل، 5/17 درصد کاهش را نشان می‌دهد. بيشترين تاثير در اين روند، به خودروهاي پراید X131 و MVM530 مربوط می‌شود.

اما در بخش «تزئينات و مونتاژ»، 110 MVM و سمند بيشترين نمرات منفي را دارند و این در شرایطی است که وضع کیفی خودروها در این بخش، نسبت به ماه گذشته 6/3 درصد بهبود را به خود می‌بیند. خودروهاي 33 MVMX و پژو 405 خراسان بیشترین تغییر کیفی را در بخش موردنظر داشته‌اند. همچنین در بخش «بدنه»، پرایدهای 132 X و 131 X پارس خودرو بيشترين نمرات منفي را به دست آورده‌اند و در کل نیز کیفیت خودروها در این بخش و نسبت به گزارش ماه قبل، 3/10 درصد کاهش پیدا کرده است.

بيشترين تاثير در ایجاد اين روند نزولی را 33 X و سمند داشته‌اند. در بخش «رنگ» نیز میانگین وضع کیفی خودروها نسبت به ماه قبل 3/1 درصد افت کرده که این موضوع بیشتر به افزايش نمره منفی 33 MVMX و تندر 90 پارس خودرو مربوط می‌شود.

البته لیفان 60 X و 110 MVM بيشترين نمرات منفي را در بخش رنگ به دست آورده‌اند.  در نهایت نیز تعداد ايرادات مهم و اساسي 2/43 درصد افزايش يافته که پراید مدل 132 عامل اصلی این ماجرا به شمار می‌رود.

از طرفی، ميانگين نمره منفي خودروهاي داخلی در مجموع 9/4 درصد افت را به خود می‌بیند و دلیل اصلی این موضوع، قطع تولید خودروی با کیفیت نيسان تيانا و تولید مجدد پراید 132 X است.

در ارزیابی آذر ‌ماه، اما باز هم خودروهایی مانند مزدا3، سوزوکی گرندویتارا ، پژو 206 و مگان غایب هستند و در این بین، غیبت دنباله‌دار پژو 206 بیش از سایر خودروها عجیب به نظر می‌رسد. در گزارش‌های کیفی، معمولا خودروهایی که تیراژ پایینی دارند، مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرند و با این شرایط، غیبت مگان و ویتارا و مزدا3 توجیه‌پذیر است، اما پرسش اینجا است که چرا پژو 206 با وجود تیراژ نسبتا قابل‌قبولش، باز هم غایب است؟

206 جزو خودروهایی است که تولید آن پس از تحریم‌ها نیز ادامه یافت و گفته می‌شود ایران‌خودرویی‌ها با کمک قطعات چینی تولید این محصول را ادامه داده‌اند. حال باید دید آیا غیبت دنباله دار پژو 206 در رده‌بندی کیفی خودروها، با افت احتمالی کیفيت آن در ارتباط است یا دلیل دیگری دارد؟

 تندر به صدر رفت

اما طبق گزارش منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، پارس تندر توانسته با استفاده از غیبت نیسان تیانا به صدر جدول رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی برود. گویا نیسان تیانا تیراژ اندکی داشته و از همین رو مورد ارزیابی کیفی قرار نگرفته است.

هرچه هست، پارس تندر با حدود 21 نمره منفی توانسته عنوان با کیفیت‌ترین خودرو داخلی را نصیب خود کند و این در حالی است که به جز تیانا، دیگر رقبای قدرتمند این خودرو مانند مگان و ویتارا و مزدا3 نیز در جدول رده‌بندی حضور ندارند.

پارس تندر در سه معیار رنگ و تزئینات داخلی و خارجی و بدنه حائز نمره منفی شده که بیشترین آن به بدنه مربوط می‌شود. پس از این خودرو، به دو تندر-90 دیگر در رده‌های دوم و سوم جدول می‌رسیم که در این بین، تندر ایران‌خودرو تنها با یک دهم نمره منفی کمتر، بالاتر از همتای پارس خودرویی خود قرار گرفته است. هر دو تندر-90 در چهار معیار تزئینات داخلی و خارجی، بدنه، رنگ و صداهای غیرعادی، نمره منفی دارند و اتفاقا هر دو آنها بیشترین نمره منفی خود را در بخش بدنه به دست آورده‌اند.

در گزارش کیفی آذر ماه باز هم اختلاف کیفی میان تندر-90‌ها، به چشم می‌آید، به نحوی که پارس تندر و تندر پارس خودرو و تندر ایران‌خودرو در بخش‌های مختلف نمرات منفی متفاوتی کسب کرده‌اند. به عنوان مثال، پارس تندر نسبت به تندر معمولی پارس خودرو تزئینات بهتری دارد، اما در مقایسه با تندر ایران‌خودرو، ضعیف‌تر است یا مثلا کیفیت رنگ پارس تندر از دو تندر دیگر بهتر است ولی بدنه تندرهای پارس خودرو و ایران‌خودرو کیفیت بهتری را نسبت به پارس تندر دارا است.

از تندرها که بگذریم، در رده چهارم جدول به لیفان 60 X برمی‌خوریم که این خودرو به همراه لیفان 620 و MVM مدل 530، سه‌چینی بالانشین جدول به شمار می‌روند. لیفان در کل بهترین کیفیت را بین خودروهای چینی جدول دارا است که البته در هفت معیار نمره منفی به دست آورده است. لیفان بیشترین نمره منفی خود را مشترکا در معیارهای بدنه و رنگ به خود می‌بیند و همچنین کم‌کیفیت‌ترین رنگ را بین خودروهای تحت ارزیابی آذر ‌ماه دارا است و بیشترین صداهای غیر عادی نیز در آن می‌پیچد. این خودرو چینی در معیارهای ترمز و نفوذ آب نمره منفی ندارد.

همچنین لیفان در مدل 620 که جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده، در تجهیزات الکتریکی و نفوذ آب دارای نمره منفی نیست. این خودرو بیشترین نمره منفی خود را در بدنه کسب کرده است.

در کنار لیفان ها، چری نیز یک نماینده در رده‌های ابتدایی جدول دارد و پشت سر مدل 620 لیفان قرار گرفته است. MVM مدل 530 در بخش سیستم تعلیق و فرمان موتور نمره منفی ندارد و آب هم در این خودرو نفوذ نمی‌کند و صداهای غیرعادی نیز در آن نمی‌پیچد. بیشترین نمره منفی MVM مدل 530 به تزئینات داخلی و خارجی آن مربوط می‌شود. کم‌کیفیت‌ترین سیستم ترمز را بین 16 خودرو ارزیابی شده، همین MVM مدل 530 دارد.

چینی‌ها اما دو نماینده دیگر نیز در جدول رده‌بندی کیفی آذر ماه دارند که اولی MVM مدل 33 X، در رده دوازدهم جای گرفته و دومی به نام MVM مدل 110 پانزدهم (یکی به آخر) شده است. در این بین، مدل 33 X به جز سیستم تعلیق و نفوذ آب، در سایر معیارها حائز نمره منفی شده و بیشترین امتیاز منفی آن به بدنه‌اش مربوط می‌شود. بدنه این خودرو کمترین کیفیت را بین تمام خودروهای تحت ارزیابی آذر ماه دارا است. اما مدل 110 خودرو MVM نیز به جز سیستم تعلیق و ترمز و نفوذ آب، در باقی معیارها نمره منفی به خود می‌بیند و بیشترین آن نیز به تزئینات داخلی و خارجی مربوط می‌شود. MVM مدل 110 کم‌کیفیت‌ترین تزئینات داخلی و خارجی را بین 16 خودرو تحت ارزیابی آذر ماه به خود اختصاص داده است.

اما به میانه‌های جدول برویم، جایی که پژو پارس، پژو 405‌ها و سمند و تیبا رده‌های هفتم تا یازدهم را به خود اختصاص داده‌اند.

در این بین، پژو پارس توانسته بهترین کیفیت را به دست بیاورد و در خانه هفتم جدول بنشیند. پارس در بخش ترمز و تجهیزات الکتریکی نمره منفی ندارد و آب هم در آن نفوذ نمی‌کند. بیشترین نمره منفی این خودرو نیز به معیار تزئینات داخلی و خارجی مربوط می‌شود. پارس به همراه پراید 131 سایپا کم‌کیفیت‌ترین سیستم تعلیق را دارد.

 اما سمند نیز در این بین جایگاه نهم جدول را اشغال کرده، به جز ترمز و نفوذ آب، در سایر معیارها دارای نمره منفی است و بیشترین آن به تزئینات داخلی و خارجی مربوط می‌شود.
سمند بالاتر از پژو 405 تولید خراسان و پایین‌تر از مدل تهرانی این خودرو ایستاده است.

هر دو پژو 405 تولید تهران و خراسان، به جز نفوذ آب در سایر معیارها نمره منفی به خود می‌بینند و هر دو آنها اتفاقا در معیار تزئینات داخلی و خارجی حائز بیشترین نمره منفی خود شده‌اند.

اما سری هم به تیبا و پراید بزنیم، خودروهایی که در سایپا و پارس خودرو به تولید می‌رسند. تیبا که یازدهمین عضو جدول به حساب می‌آید و بالاتر از مدل‌های 110 و 33 X خودرو MVM قرار گرفته، در همه معیارها نمره منفی به دست آورده و بیشترین آن به تزئینات داخلی و خارجی و سپس بدنه مربوط می‌شود. تیبا به همراه پرایدهای 131 و 132 سایپا و پارس خودرو، تنها خودروهایی هستند که آب همچنان در آنها نفوذ می‌کند.

پس از تیبا، به سراغ پراید 131 تولید سایپا می‌رویم که در رده سیزدهم جدول قرار گرفته و در همه معیارها نمره منفی دارد. این خودرو همچنین صاحب بیشترین نمره منفی در معیار نفوذ آب، بین خودروهای تحت ارزیابی آذر ماه شده است. پراید 131 تولید پارس خودرو نیز که در رده چهاردهم جدول جا خوش کرده، در تمام معیارها نمره منفی به دست آورده است. این خودرو کم‌کیفیت‌ترین بدنه را بین خودروهای تحت ارزیابی آذر ماه دارا است.

اما با بازگشت پراید 132 پارس خودرو، آخرین خانه جدول رده‌بندی کیفی خودروها باز هم نصیب این محصول شد تا جای خالی‌اش دیگر احساس نشود. در پراید‌132 صداهای غیرعادی نمی‌پیچد اما این محصول در سایر معیارها نمره منفی به دست آورده است. سیستم موتور پراید 132 کمترین کیفیت را بین خودروهای تحت ارزیابی دارد و همچنین بیشترین نمرات منفی به دست آمده در بخش تجهیزات الکتریکی نیز به این خودرو مربوط می‌شود.

بت به ماه قبل 3/1 درصد افت کرده که این موضوع بیشتر به افزايش نمره منفی 33 MVMX و تندر 90 پارس خودرو مربوط می‌شود.
دنیای اقتصاد: تازه‌ترین گزارش کیفی خودروهای داخلی در حالی اعلام شد که جدول رده‌بندی پس از مدت‌ها ميهمان جديدي را به خود مي‌بيند؛ «پارس‌تندر» که توانسته در گزارش کیفی آذر ماه عنوان برترین خودرو داخلی را نصیب خود کند؛ البته به لطف غیبت نیسان تیانا.

در گزارش آذر ماه که طی آن تنها 16 خودرو تولید داخل مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته اند، رده‌های ابتدایی جدول به تندرها رسیده و پراید و MVM نیز همچنان قعرنشین‌ها هستند.

در بین 16 خودرو تحت ارزیابی، 10 مدل در سطح كيفي «خيلي خوب» قرار دارند و 6 مدل هم به گروه «خوب»‌ها رفته‌اند. مانند رده‌بندی‌های قبلی، خودروها باز هم از 9 فیلتر عبور کرده و بر حسب عملکردی که در هر یک از آنها داشته اند، نمرات منفی به نام شان ثبت شده است.

این 9 معیار عبارتند از «سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان»، «سیستم موتور و انتقال قدرت»، «ترمز»، «نفوذ آب»، «صداهای غیرعادی»، «رنگ»، «بدنه»، «تزئینات داخلی و خارجی» و «تجهیزات الکتریکی» که در مقایسه با ارزيابی‌های قبلی تفاوتی نکرده‌اند.

طبق گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (تهیه‌کننده گزارش کیفی خودروهای داخلی)، در بخش «عيوب فني و عملكردي»، پراید 132 X و 131 X بيشترين نمرات منفي را كسب کرده‌اند و از طرفي نیز ميانگين نمره منفي کل خودروها نسبت به گزارش ماه قبل، 5/17 درصد کاهش را نشان می‌دهد. بيشترين تاثير در اين روند، به خودروهاي پراید X131 و MVM530 مربوط می‌شود.

اما در بخش «تزئينات و مونتاژ»، 110 MVM و سمند بيشترين نمرات منفي را دارند و این در شرایطی است که وضع کیفی خودروها در این بخش، نسبت به ماه گذشته 6/3 درصد بهبود را به خود می‌بیند. خودروهاي 33 MVMX و پژو 405 خراسان بیشترین تغییر کیفی را در بخش موردنظر داشته‌اند. همچنین در بخش «بدنه»، پرایدهای 132 X و 131 X پارس خودرو بيشترين نمرات منفي را به دست آورده‌اند و در کل نیز کیفیت خودروها در این بخش و نسبت به گزارش ماه قبل، 3/10 درصد کاهش پیدا کرده است.

بيشترين تاثير در ایجاد اين روند نزولی را 33 X و سمند داشته‌اند. در بخش «رنگ» نیز میانگین وضع کیفی خودروها نسبت به ماه قبل 3/1 درصد افت کرده که این موضوع بیشتر به افزايش نمره منفی 33 MVMX و تندر 90 پارس خودرو مربوط می‌شود.

البته لیفان 60 X و 110 MVM بيشترين نمرات منفي را در بخش رنگ به دست آورده‌اند.  در نهایت نیز تعداد ايرادات مهم و اساسي 2/43 درصد افزايش يافته که پراید مدل 132 عامل اصلی این ماجرا به شمار می‌رود.

از طرفی، ميانگين نمره منفي خودروهاي داخلی در مجموع 9/4 درصد افت را به خود می‌بیند و دلیل اصلی این موضوع، قطع تولید خودروی با کیفیت نيسان تيانا و تولید مجدد پراید 132 X است.

در ارزیابی آذر ‌ماه، اما باز هم خودروهایی مانند مزدا3، سوزوکی گرندویتارا ، پژو 206 و مگان غایب هستند و در این بین، غیبت دنباله‌دار پژو 206 بیش از سایر خودروها عجیب به نظر می‌رسد. در گزارش‌های کیفی، معمولا خودروهایی که تیراژ پایینی دارند، مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرند و با این شرایط، غیبت مگان و ویتارا و مزدا3 توجیه‌پذیر است، اما پرسش اینجا است که چرا پژو 206 با وجود تیراژ نسبتا قابل‌قبولش، باز هم غایب است؟

206 جزو خودروهایی است که تولید آن پس از تحریم‌ها نیز ادامه یافت و گفته می‌شود ایران‌خودرویی‌ها با کمک قطعات چینی تولید این محصول را ادامه داده‌اند. حال باید دید آیا غیبت دنباله دار پژو 206 در رده‌بندی کیفی خودروها، با افت احتمالی کیفيت آن در ارتباط است یا دلیل دیگری دارد؟

 تندر به صدر رفت

اما طبق گزارش منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، پارس تندر توانسته با استفاده از غیبت نیسان تیانا به صدر جدول رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی برود. گویا نیسان تیانا تیراژ اندکی داشته و از همین رو مورد ارزیابی کیفی قرار نگرفته است.

هرچه هست، پارس تندر با حدود 21 نمره منفی توانسته عنوان با کیفیت‌ترین خودرو داخلی را نصیب خود کند و این در حالی است که به جز تیانا، دیگر رقبای قدرتمند این خودرو مانند مگان و ویتارا و مزدا3 نیز در جدول رده‌بندی حضور ندارند.

پارس تندر در سه معیار رنگ و تزئینات داخلی و خارجی و بدنه حائز نمره منفی شده که بیشترین آن به بدنه مربوط می‌شود. پس از این خودرو، به دو تندر-90 دیگر در رده‌های دوم و سوم جدول می‌رسیم که در این بین، تندر ایران‌خودرو تنها با یک دهم نمره منفی کمتر، بالاتر از همتای پارس خودرویی خود قرار گرفته است. هر دو تندر-90 در چهار معیار تزئینات داخلی و خارجی، بدنه، رنگ و صداهای غیرعادی، نمره منفی دارند و اتفاقا هر دو آنها بیشترین نمره منفی خود را در بخش بدنه به دست آورده‌اند.

در گزارش کیفی آذر ماه باز هم اختلاف کیفی میان تندر-90‌ها، به چشم می‌آید، به نحوی که پارس تندر و تندر پارس خودرو و تندر ایران‌خودرو در بخش‌های مختلف نمرات منفی متفاوتی کسب کرده‌اند. به عنوان مثال، پارس تندر نسبت به تندر معمولی پارس خودرو تزئینات بهتری دارد، اما در مقایسه با تندر ایران‌خودرو، ضعیف‌تر است یا مثلا کیفیت رنگ پارس تندر از دو تندر دیگر بهتر است ولی بدنه تندرهای پارس خودرو و ایران‌خودرو کیفیت بهتری را نسبت به پارس تندر دارا است.

از تندرها که بگذریم، در رده چهارم جدول به لیفان 60 X برمی‌خوریم که این خودرو به همراه لیفان 620 و MVM مدل 530، سه‌چینی بالانشین جدول به شمار می‌روند. لیفان در کل بهترین کیفیت را بین خودروهای چینی جدول دارا است که البته در هفت معیار نمره منفی به دست آورده است. لیفان بیشترین نمره منفی خود را مشترکا در معیارهای بدنه و رنگ به خود می‌بیند و همچنین کم‌کیفیت‌ترین رنگ را بین خودروهای تحت ارزیابی آذر ‌ماه دارا است و بیشترین صداهای غیر عادی نیز در آن می‌پیچد. این خودرو چینی در معیارهای ترمز و نفوذ آب نمره منفی ندارد.

همچنین لیفان در مدل 620 که جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده، در تجهیزات الکتریکی و نفوذ آب دارای نمره منفی نیست. این خودرو بیشترین نمره منفی خود را در بدنه کسب کرده است.

در کنار لیفان ها، چری نیز یک نماینده در رده‌های ابتدایی جدول دارد و پشت سر مدل 620 لیفان قرار گرفته است. MVM مدل 530 در بخش سیستم تعلیق و فرمان موتور نمره منفی ندارد و آب هم در این خودرو نفوذ نمی‌کند و صداهای غیرعادی نیز در آن نمی‌پیچد. بیشترین نمره منفی MVM مدل 530 به تزئینات داخلی و خارجی آن مربوط می‌شود. کم‌کیفیت‌ترین سیستم ترمز را بین 16 خودرو ارزیابی شده، همین MVM مدل 530 دارد.

چینی‌ها اما دو نماینده دیگر نیز در جدول رده‌بندی کیفی آذر ماه دارند که اولی MVM مدل 33 X، در رده دوازدهم جای گرفته و دومی به نام MVM مدل 110 پانزدهم (یکی به آخر) شده است. در این بین، مدل 33 X به جز سیستم تعلیق و نفوذ آب، در سایر معیارها حائز نمره منفی شده و بیشترین امتیاز منفی آن به بدنه‌اش مربوط می‌شود. بدنه این خودرو کمترین کیفیت را بین تمام خودروهای تحت ارزیابی آذر ماه دارا است. اما مدل 110 خودرو MVM نیز به جز سیستم تعلیق و ترمز و نفوذ آب، در باقی معیارها نمره منفی به خود می‌بیند و بیشترین آن نیز به تزئینات داخلی و خارجی مربوط می‌شود. MVM مدل 110 کم‌کیفیت‌ترین تزئینات داخلی و خارجی را بین 16 خودرو تحت ارزیابی آذر ماه به خود اختصاص داده است.

اما به میانه‌های جدول برویم، جایی که پژو پارس، پژو 405‌ها و سمند و تیبا رده‌های هفتم تا یازدهم را به خود اختصاص داده‌اند.

در این بین، پژو پارس توانسته بهترین کیفیت را به دست بیاورد و در خانه هفتم جدول بنشیند. پارس در بخش ترمز و تجهیزات الکتریکی نمره منفی ندارد و آب هم در آن نفوذ نمی‌کند. بیشترین نمره منفی این خودرو نیز به معیار تزئینات داخلی و خارجی مربوط می‌شود. پارس به همراه پراید 131 سایپا کم‌کیفیت‌ترین سیستم تعلیق را دارد.

 اما سمند نیز در این بین جایگاه نهم جدول را اشغال کرده، به جز ترمز و نفوذ آب، در سایر معیارها دارای نمره منفی است و بیشترین آن به تزئینات داخلی و خارجی مربوط می‌شود.
سمند بالاتر از پژو 405 تولید خراسان و پایین‌تر از مدل تهرانی این خودرو ایستاده است.

هر دو پژو 405 تولید تهران و خراسان، به جز نفوذ آب در سایر معیارها نمره منفی به خود می‌بینند و هر دو آنها اتفاقا در معیار تزئینات داخلی و خارجی حائز بیشترین نمره منفی خود شده‌اند.

اما سری هم به تیبا و پراید بزنیم، خودروهایی که در سایپا و پارس خودرو به تولید می‌رسند. تیبا که یازدهمین عضو جدول به حساب می‌آید و بالاتر از مدل‌های 110 و 33 X خودرو MVM قرار گرفته، در همه معیارها نمره منفی به دست آورده و بیشترین آن به تزئینات داخلی و خارجی و سپس بدنه مربوط می‌شود. تیبا به همراه پرایدهای 131 و 132 سایپا و پارس خودرو، تنها خودروهایی هستند که آب همچنان در آنها نفوذ می‌کند.

پس از تیبا، به سراغ پراید 131 تولید سایپا می‌رویم که در رده سیزدهم جدول قرار گرفته و در همه معیارها نمره منفی دارد. این خودرو همچنین صاحب بیشترین نمره منفی در معیار نفوذ آب، بین خودروهای تحت ارزیابی آذر ماه شده است. پراید 131 تولید پارس خودرو نیز که در رده چهاردهم جدول جا خوش کرده، در تمام معیارها نمره منفی به دست آورده است. این خودرو کم‌کیفیت‌ترین بدنه را بین خودروهای تحت ارزیابی آذر ماه دارا است.

اما با بازگشت پراید 132 پارس خودرو، آخرین خانه جدول رده‌بندی کیفی خودروها باز هم نصیب این محصول شد تا جای خالی‌اش دیگر احساس نشود. در پراید‌132 صداهای غیرعادی نمی‌پیچد اما این محصول در سایر معیارها نمره منفی به دست آورده است. سیستم موتور پراید 132 کمترین کیفیت را بین خودروهای تحت ارزیابی دارد و همچنین بیشترین نمرات منفی به دست آمده در بخش تجهیزات الکتریکی نیز به این خودرو مربوط می‌شود.
دنیای اقتصاد

نظرات بینندگان