arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۲

دادستان عزل شده ترکیه از اردوغان شکایت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آنکارا- ˈذکریا اوزˈˈ کفیل سر دادستان برکنار شده پرونده فساد و ارتشا که دستور دستگیری شماری از فعالان اقتصادی ترکیه نزدیک به دولت آنکارا را صادر کرده بود، از ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه شکایت کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه، این دادستان استانبول پیش از آنکه از سمت خود عزل شود از نخست وزیر ترکیه به اتهام تهمت و افترا با هدف بی اعتبار کردن وی شکایت کرده است.

اوز، کفیل سر دادستان مرتبط با پرونده فساد و ارتشا که دستور دستگیری شماری از فعالان اقتصادی ترکیه نزدیک به دولت آنکارا را صادر کرده بود، از سمت خود عزل شد.

با عزل وی از پرونده یاد شده، این پرونده در اختیار ˈتوران چولاک کادیˈ سر دادستان استانبول قرار گرفت و مقرر شد که دو دادستان دیگر نیز برای رسیدگی به پرونده یاد شده تعیین شوند.

ˈذکریا اوزˈ دادستان مشهور ترکیه از عاملان اصلی دستگیری های گسترده نظامیان و سیاستمداران مخالف ترکیه به اتهام طرح های مختلف براندازی در طول سالهای گذشته بود.

در سال گذشته بعد از طرح ادعاهایی مبنی بر ارتباط وی با گروه جماعت ˈگولنˈ وی از پرونده های مربوط به نظامیان و اتهامهای براندازی کنار گذاشته و به عنوان کفیل سر دادستان استانبول منصوب شد.

در پی عملیات گسترده پلیسی در استانبول که به دستگیری برخی فعالان اقتصادی نزدیک به دولت اردوغان و نیز پسران دو عضو کابینه سابق وی منجر شد، امروز پنج رییس شعبه های مختلف پلیس استانبول از مقامهای خود عزل شدند.
نظرات بینندگان