arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۲

کاترین اشتون به ایران سفر می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه از سفر قریب الوقوع خود به ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وی روز دوشنبه در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با شیخ صباح الحمد الصباح وزیر امور خارجه کویت گفت که قصد دارد در هفته های آینده از جمهوری اسلامی ایران دیدن کند.

ایران و اتحادیه اروپا روز یکشنبه اعلام کردند،؛ توافقنامه موقتی که چندی پیش میان تهران و گروه 1+5 به منظور فراهم ساختن زمینه دستیابی به یک راه حل فراگیر برای بحران هسته ای ایران به امضا رسیده است، از تاریخ 20 ژانویه (30 دی) اجرایی می شود.

سفر اشتون به کویت در حالی صورت می گیرد که رسانه های خبری اخیراً گزارش داده بودند که کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا در هفته جاری از چند کشور حاشیه خلیج فارس از جمله امارات و کویت دیدار می کند.

پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود: اشتون در این سفر با مقامات عالیرتبه این کشورها از جمله امارات و کویت دیدار و گفت وگو می کند.

در این بیانیه به نقل از اشتون آمده است: در این سفر فرصتی برای بحث درباره یک سری مسائل تأثیرگذار بر روابط دوجانبه و پیوندهای اتحادیه اروپا با شورای همکاری خلیج فارس و مسایل مهم منطقه ای مانند بحران سوریه، روند صلح خاورمیانه و توافق اخیر در باره موضوع هسته ای ایران خواهیم داشت.

براساس این گزارش، اشتون روز سه شنبه کنفرانس خبری مشترکی با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات و عصر همان روز نیز کنفرانس خبری مشترکی با شیخ صباح خالد الصباح وزیر خارجه کویت برگزار می کند.

در بیانیه اتحادیه اروپا مشخص نشده که اشتون علاوه بر کویت و امارات از چه کشورهای دیگری در منطقه دیدن خواهد کرد.


نظرات بینندگان