arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۲

نجات جان جوان محکوم به اعدام توسط یک مستندساز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


مستندسازِ برگزیده هفتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی، جان یک جوان محکوم به اعدام را نجات داد.

به گزارش ایسنا، «محبوبه رمضانی» برگزیده هفتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی در بخش بانوی قهرمان ایرانی، به تازگی جوانی را که در یک نزاع خیابانی مرتکب قتل شده بود از چوبه‌دار نجات داده است.

بر اساس این گزارش، مینو فرشچی (فیلمنامه‌نویس) که خود در جریان این ماجرا حضور داشته است، در این‌باره گفت: «در دوره‌ای که عشق را به حراج گذاشته‌اند، این خانم قلبش را در دستش گرفته و چیزی هم برای خود نمی‌خواهد. او برای همه عشق به ارمغان می‌آورد و به نظر من چیزی از یک قدیس کم ندارد.».

برادر «محبوبه رمضانی» چند سال قبل از این، به قتل رسیده بود و وی تا پای چوبه‌دار به بخشش قاتل رضایت نداده بود، تا اینکه آوای ساز نی یکی از زندانیان او را متحول می‌کند و از خون برادرش می‌گذرد و از آن پس، رمضانی جزو فعالان عفو قاتلان غیر عمد شناخته می‌شود. همین ماجرا که چند سال قبل برای این مستندساز اتفاق افتاده بود، باعث شده است که وی در قالب یکی از فعالان عفو قاتلان غیر عمد، رضایت نوجوانی که در یک نزاع خیابانی مرتکب قتل شده بود را بگیرد و آن جوان به آغوش خانواده بازگردد.

در بخش بانوی قهرمان ایرانی جشنواره پروین اعتصامی، جایزه ویژه هیات داوران به سوژه اصلی فیلمی مستند تحت عنوان «بازیگران حقیقت زندگی» به کارگردانی محبوبه رمضانی تعلق گرفت.

همچنین فیلم مستند «پای چوبه‌ دار» ساخته مهدی گنجی به داستان زندگی این بانوی فعال عرصه عفو قاتلان غیر عمد می‌پردازد.
نظرات بینندگان