arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۲۴ دی ۱۳۹۲

30 درصد یارانه بگیرها حذف می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس پیش بینی کرد که پروژه راه آهن اردبیل پنج سال دیگر به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایسنا دراردبیل، منصور حقیقت پور درجمع خبرنگاران، از بدهی 30 میلیارد تومانی راه آهن اردبیل به پیمانکاران خبرداد وافزود: این پروژه به نظر می‌رسد تا پنج سال دیگربه بهره برداری برسد که برای تکمیل شدنش به 700میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی درادامه از نیمه تمام ماندن پروژه ها درکشور واستان یاد کرد و افزود: 2 هزار و ۹۵۰ پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که برای تکمیل شدن می بایست بخش خصوصی نیز همکاری کند.

وی با اشاره به اینکه طرح انتقال پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی در مجلس مطرح شده است، گفت: باید زمینه را برای ورود بخش خصوصی به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمامی که در دستور کار است، فراهم کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه شاهد سنگینی دولت در پروژه‌ها هستیم، افزود: چابک سازی دولت از جمله موضوعات است که باید به آن فکر کنیم تا دولت بتواند در تامین معاش و دغدغه های مردم با خیالی آسوده اقدامات لازم را انجام دهد.

حقیقت‌پور با یادآوری اینکه در اجرای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها باید وضعیت معیشتی مردم به ویژه کارمندان دولتی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد:در حال حاضر افزایش تورم با افزایش حقوق کارمندان متناسب نیست.

وی افزود: در حال حاضر افزایش حقوق کارمندان 18 درصد و افزایش تورم 35 درصد است.

وی افزود: مرحله دوم هدفمندی یارانه ها باید بتواند با تامین بخشی از هزینه های درمان حداقل در حوزه درمان به معیشت مردم کمک کند.

حقیقت پور گفت: با وجود جمعیت 72 میلیون نفری ایران هم اکنون به 80 میلیون نفر در کشور یارانه پرداخت می شود.

وی با اعلام اینکه 30 درصد یارانه بگیرها حذف می‌شوند، افزود: اطلاعات دقیقی از درآمدها و اطلاعات فردی در کشور استخراج نشده و این موضوع مشکلات مختلفی را موجب می‌شود.

نظرات بینندگان