arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۲

پاسخ حمید بقایی به سخنان نجفی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : در پی انعکاس اظهارات رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره برخی مسائل مدیریت سازمان در دولت‌های نهم و دهم، رییس اسبق این سازمان پاسخی به این اظهارات ارایه کرد.

به گزارش ایسنا، در متن حمید بقایی - رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دو سال نخستین دولت دهم - آمده است: «در حال حاضر جوسازی و تخریب گذشته به جای دادن گزارش کار از وعده‌ها و شعارها، شیوه جدیدی است که در دولت یازدهم باب شده است. جناب آقای نجفی خوب است بفرمایند در این مدت دقیقاً چه کار مثبتی انجام داده اند؟ واقعاً غیر از شعار دادن و وعده و وعید چه اقدام مهمی انجام شده است؟ آقای نجفی که دایماً منتقد طرح انتقال مراکز دولتی از تهران هستند، گویا فراموش کرده‌اند که طرح انتقال وزارتخانه‌ها و مراکز دولتی در زمان خود ایشان که رییس وقت سازمان برنامه و بودجه بودند، تهیه و پیگیری شد.

در مورد موضوع 123 میلیارد تومانی که گفته‌اند، بنده در جریان جزییات موضوع نیستم اما جهت اطلاع ایشان، اعلام می‌کنم مسؤولیت مجموعه‌ای که این مسأله در آن رخ داده، با یکی از بستگان نزدیک آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور بوده است. اگر تخلفی صورت گرفته، خوب است که آقای نجفی حتماً ماجرا را پیگیری کنند و با توجه به این‌که آقای جهانگیری هم‌اکنون مسؤول مبارزه با ویژه‌خواری هستند، آزمون خوبی است برای صحت ادعاهای این آقایان.

اما اختلاف حساب کانون و شرکتهای عربستانی درباره عمره مربوط به قبل از سال 1384 است و این مشکل درواقع به ارث رسیده از همان دولتی است که آقای نجفی رییس سازمان برنامه و بودجه آن دولت بودند. گویا این بار هم اطلاعات جعلی و غلط به جای اطلاعات درست به ایشان قالب شده است.

باید بگویم که بیشترین حمایت‌ها و مساعدت‌ها از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت های نهم و دهم بوده و افراد منصف به هر نحو از آن آگاهند. به‌عنوان نمونه، برج جهان‌نما که قبل از دولت نهم ساخته شده بود، در دولت نهم تخریب و مشکل میدان امام اصفهان حل شد».
نظرات بینندگان