arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۲

وجود یک میلیون زن سرپرست خانواده در کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام سرپرست کمیته امداد امام خمینی از وجود یک میلیون زن سرپرست خانواده در کشور خبر داد.

به گزارش فارس سید محمدعلی هاشمی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ایام فرخنده وحدت و میلاد مکرم پیامبر اسلام به جامعه اسلامی، اظهار کرد: کمیته امداد به عنوان نهاد جوشیده از بتن انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی با تاکید بر اینکه شکل‌گیری این نهاد منبع خیر و برکت زیادی برای نیازمندان و فقرا داشت، گفت: امروز آنچه وظیفه کمیته امداد است محور توانمندسازی خانواده به عنوان مهمترین اصل است که پذیرش خانواده‌های کمیته امداد در ورود به توانمندسازی نیز بیشتر شده است.

هاشمی با بیان این مطلب که نیاز جامعه امروزی با گذشته بسیار متفاوت است، گفت: کمیته امداد در سطح کشور در طول چند سال اخیر خدمات ارزنده‌ای به جامعه هدف ارائه کرده که در سال 90 و 91 قریب به 400 فرصت شغلی در کشور را ایجاد کرده است.

این مسئول با تاکید بر این که نباید با تولید کار کرامت و عزت خانواده‌ها مخدوش شود، گفت: از مجموعه مدیران کمیته امداد تقاضا می‌شود قبل از ارائه تسهیلات جهت اشتغال‌زایی مددجویان ابتدا آموزش مهارت لازم و بعد از ان نظارت را در دستور کار قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه بیش‌از یک میلیون خانواده داریم که زنان سرپرستی آنها را بر عهده دارند گفت: این نهاد متولی رسیدگی به مشکلات جامعه هدف خود را سرلوحه کار قرار داده است و همواره در راستای رفع مشکلات و معضلات آنها نیز حرکت می‌کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: کمیته امداد به عنوان دستگاه مورد اعتماد مردم است که علاوه بر کمک‌های دولتی از کمک‌های مردمی برای یاری رساندن به محرومان و مستمندان بهره می‌گیرد.

 این مسئول حمایتی با بیان اینکه آحاد مردم، خیرین و نیکوکاران همواره یاری رسان کمیته امداد در سطح کشور بودند، گفت: استقبال از برنامه‌ها و طرح‌های مشارکتی کمیته امداد نشان از اعتمادسازی مردم به این نهاد حمایتی دارد.
نظرات بینندگان