arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۲

فايننشال تايمز: ديپلماسی با ايران طرفداران زيادی دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه "فایننشال تایمز" در گزارشی نوشت: کاخ سفید در تلاش است مانع تصویب تحریم‌های تازه بر ضد ایران شود.

روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم "جف دایر" و "نجمه بزرگمهر" نوشت: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برای ممانعت از شورش کنگره که می تواند تلاش های وی را در دیپلماسی با ایران تضعیف کند، دموکرات های مجلس سنا را برای جلسه ای نادر در روز چهارشنبه به کاخ سفید فراخوانده است. درست زمانی که دیپلمات های آمریکایی مرحله نهایی گفتگوهای خود را با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور آغاز کرده اند، اوباما برای ممانعت از تصویب قانون تحریم های تازه بر ضد ایران، با استفاده از حزب خود فشار سیاسی خود را افزایش داده است.

به نوشته این روزنامه، در حال حاضر، از میان 59 سناتور، 16 دموکرات از پیشنهاد اعمال محدودیت‌های تازه بر صادرات نفت ایران در صورت نقض توافق موقت هسته ای حمایت کرده اند. ایران نیز تهدید کرده است در صورت تصویب این لایحه، از مذاکرات عقب نشینی خواهد کرد.

فایننشال تایمز نوشت: اوباما در یکی از دشوارترین دوران ریاست جمهوری خود تلاش می کند دموکرات های مجلس سنا را برای مخالفت با این طرح تحت فشار بگذارد. گرچه اوباما تهدید کرده است آن را وتو می کند، 67 رای در سنا می تواند این وتو را لغو کند. با این حال، نظرسنجی ها نشان می دهد دیپلماسی اوباما با ایران در میان مردم و به خصوص دموکرات ها بسیار طرفدار دارد.

روزنامه "فایننشال تایمز" در پایان نوشت: گرچه حمایت از طرح تحریم‌ها در هفته های اخیر در سنا افزایش یافته است، اما هری رید، رهبر اکثریت جمهوری خواهان در سنا آن را به رای خواهد گذاشت. به علاوه، برخی از سناتورهای دموکرات نیز که از این طرح حمایت کرده اند از خود انعطاف پذیری نشان داده اند. مشاور یکی از سناتورها گفت دموکرات های بلند پایه حامی این طرح ممکن است از این طرح عقب نشینی کنند اما اگر متوجه شوند ایران این توافق موقت را نقض کرده است، بار دیگر از آن حمایت خواهند کرد.
نظرات بینندگان