arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲

اشیایی از دوره مفرغ در تپه تاریخی علی آباد بوکان کشف شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا - مسوول کاوش های باستانشناسی تپه علی آباد بوکان گفت: در کاوش های اخیر در این تپه تاریخی، اشیایی از دوره مفرغ کشف شده است.

ˈ نادر فرجی ˈ روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : در این کاوش ها که از یک ماه پیش آغاز شده تا عمق 11 متر و 40 سانتی متر از سطح فعلی تپه مورد بررسی و کاوش قرار گرفته است .

وی گفت: در آخرین کاوش های انجام شده پیکر یک گاو شاخدار گلی مربوط به دوره مفرغ ، خمره ویژه نگهداری گندم و ابزار ادوات آرد کردن گندم و تعداد زیادی قطعات سفالی به دست آمده که سفال ها بیشتر مشخصات سفال های دوره ˈ یانیک ˈ را دارند.

وی ادامه داد: در این کاوش ها همچنین تعدادی استخوان جانوران ، خاکستر و ذغال کشف شده که برای مطالعات بیشتر و تعیین تاریخ دقیق حیات این منطقه در اختیار کارشناسان قرار می گیرد.

مسوول کاوش تپه علی آباد بوکان گفت: گزارش نهایی این کاوش ها، پس از دریافت نتایج مطالعات و تاریخ گذاری به پژوهشکده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و انتشار در مقالات علمی ارائه خواهد شد.

تپه علی آباد در جنوب شهر بوکان واقع شده که در لایه های بالایی آن آثاری از دوره های مانایی و تمدن های کهن و اقوام ایرانی وجود دارد.
نظرات بینندگان