arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۲۳ بهمن ۱۳۸۹

مجلس پرونده جنجالي "كرسنت" را بررسی می کند

پرونده «كرسنت» هم‌اكنون در كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي باز است و اعضا بدون انعكاس اخبار بررسي‌ها، مشغول بررسي موضوع هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پرونده «كرسنت» هم‌اكنون در كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي باز است و اعضا بدون انعكاس اخبار بررسي‌ها، مشغول بررسي موضوع هستند.

به گزارش خبرگزاري فارس، كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي در راستاي وظيفه نظارتي خود اخيرا به بررسي برخي پرونده‌هاي حوزه نفت و انرژي كشور ورود كرده است.

در همين راستا، اعضاي كميسيون اصل 90 اخيرا در مورد پرونده جنجالي «كرسنت» ورود كرده و پيگيري موضوعات مربوط به اين پرونده هستند تا عوامل دخيل در اين پرونده شناسايي شوند.

كميسيون اصل 90، اين پرونده را تاكنون در صحن علني كميسيون بررسي نكرده و موضوع را در دستور كار خود قرار نداده است، اما اعضاي كميسيون پرونده «كرسنت» را به صورت مخفي و بدون انعكاس اخبار بررسي كرده‌اند.

هدف كميسيون اصل 90 از ورود به اين پرونده براساس آنچه كه يك منبع آگاه به خبرنگار پارلماني فارس خبر داده اين است كه مشخص شود كه آيا در اين پرونده اشخاص اعمال نفوذي كرده‌اند يا نه.

وي همچنين با تاييد اين خبر افزود: پرونده كرسنت هم‌اكنون در كميسيون اصل 90 باز است و كميسيون به صورت محرمانه پيگير اين پرونده مي‌باشد.

گفتني است، رئيس كميسيون اصل 90 در نشست خبري اخير خود از باز بودن پرونده كرسنت در كميسيون متبوعش خبر داده و گفته بود كه اين پرونده با يك سري از ابهامات جدي هم روبه رو شده است.

قرارداد كرسنت "Crescent " قراردادي است بين شركت اماراتي كرسنت با شركت ملي نفت ايران كه در در سال 2001 (1381) امضاء شد.براساس مذاكرات انجام شده، ايران متعهد مي‌شد گاز ترش (فراوري نشده) توليدي ميدان گازي سلمان را به مدت 25 سال و از آغاز سال 2005 ميلادي به امارات متحده عربي صادر كند.

حجم صادرات هم قرار بود از 500 ميليون مترمكعب گاز آغاز شود و به تدريج به 800 ميليون مترمكعب در روز برسد. اجراي اين پروژه در سال 1384 با دلايل ارائه شده از سوي ديوان محاسبات متوقف شد.
برچسب ها: کرسنت ، مجلس
نظرات بینندگان