arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۳ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲

رئیس سابق اسکار درگذشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
تام شراک، رئیس سابق آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در 68 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرآنلاین، تام شراک یکی از چهره‌های مهم سینمای آمریکا که شهرتش برای ریاست آکادمی علوم و هنرهای سینمایی بود روز سه شنبه در خانه‌اش در کالاباساس در کالیفرنیا پس از یک دوره طولانی مبارزه با سرطان پروستات در 68 سالگی درگذشت.

شراک در فاصله 2009 تا 2012 رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی بود. او که مدیریت برگزاری مراسم اسکار را هم برعهده داشت در دوران صدارت خود رای گیری این جوایز را آنلایین کرد و سعی کرد طیق متنوعی از اعضای آکادمی در رای‌گیری اسکار شرکت کنند.

شریل بون ایساکس، رئیس فعلی آکادمی در بیانیه‌ای نوشت: «در بیش از 30 سالی که تام را می شناختم هرگز حمایت پرشور و هیجان او برای سینما، آکادمی، خانواده و دوستانش کم نشد. او واقعا در ابعاد دنیا نمی‌گنجید، دلمان برایش تنگ می‌شود.»

داون هادسن، مدیر آکادمی نیز در بیانیه‌ای نوشت: «او معلم و دوست من بود. از او چیزهای بسیاری یاد گرفتم، با او خیلی چیزها یاد گرفتم و واقعا بابت لحظاتی که در کنار او سپری کردم، خرسندم.»

تام شراک بازیگر، تهیه‌کننده و مدیر بازاریابی سینمایی و پخش فیلم بود. او در بروکلین در نیویورک متولد شد و فعالیت سینمایی خود را سال 1970 در کمپانی پارامونت شروع کرد. او مدت 17 سال در کمپانی فاکس قرن بیستم مشغول به کار بود و این اواخر مشاور کمپانی‌های مارول و ریلیتیویتی بود.

در دوره فعالیت او در فاکس قرن بیستم فیلم‌های پرفروش و مطرحی چون «بیگانه‌ها»، «جان سخت»، «تنها در خانه»، «روز استقلال» و «سقطو بلک هاوک» ساخته شدند.

سپتامبر گذشته او به مقام سزار سینمای لس آنجلس رسید. این پست جدید را اریگ گارچتی، شهردار لس آنجلس ایجاد کرد و هدف از آن تلاش برای تبدلی لس آنجلس به مرکز تولیدات سینمایی و تلویزیونی بود. او برای این شغل حقوق یک دلار را دریافت کرد!

شراک به دلیل فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش هم شهرت داشت.
نظرات بینندگان