arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
نماینده تهران درباره آتش سوزی جمهوری:

عدم استفاده از تشک نجات و نقص فنی نردبان آتش‌نشانی پذیرفته نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر مجمع نمایندگان تهران گفت: عدم استفاده از تشک نجات و نقص فنی در نردبان آتش‌نشانی، عملا پذیرفته نیست و باید تدبیری اتخاذ شود تا دیگر شاهد چنین اتفاق‌هایی نباشیم.

حسین طلا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره جلسه‌ای که امروز در خصوص بررسی حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری تشکیل شد، اظهار داشت: جلسه امروز با حضور معاون خدمات شهری شهرداری تهران، رئیس آتش‌نشانی شهر تهران، مدیر کار، تعاون و رفاه استان تهران و مدیران کل بازرسی برگزار شد.

وی ادامه داد: گزارشات دستگاه‌های مختلف در این جلسه مطرح شد و دلایل مختلفی نیز عنوان کردند.

طلا بیان داشت: نگاه پیشگیری و اقداماتی که باید قبل از اینگونه حوادث انجام شود و اینکه باید بعد از واقعه چه اقداماتی صورت بگیرد، مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: این کارگاه 17 سال برپا بوده است و انتظار می‌رفت بازرسان وزارت کار به این کارگاه ورود کرده و موارد ناایمن در کارگاه را بررسی و به کارفرما اعلام می‌کردند. ولی به دلیل محدودیت در بازرسی، وزارت کار اعلام کرد که امکان تناسب بازرسان و کارگاه‌های موجود نیست. بنابراین مشاوران ایمنی و حفاظتی برابر قانون باید در این زمینه به کار گرفته شوند.

طلا با اشاره به اینکه کارگاه در روز تعطیل فعال بوده است، گفت: در حادثه آتش‌سوزی یک خانم 40 ساله متوفی قبل از ورود نیروهای آتش‌نشانی از پنجره طبقه پنجم سقوط می‌کند و خانم متوفی دیگری که حدود 60 سال داشته است بعد از رسیدن ماشین آتش‌نشانی و باز نشدن نردبان و در زمانی که نردبان دوم با 4 تا 5 دقیقه تأخیر به محل می‌رسد به دلیل شکستن کامپوزیت ساختمان به پائین پرتاب می‌شود.

وی یادآور شد: 7 نفر نیز در داخل ساختمان بودند که دو نفر از آنان با رؤیت آتش از ساختمان بیرون می‌روند و مابقی نیز با کمک عوامل آتش‌نشانی از محل خارج شدند.

طلا درباره عدم استفاده از تشک نجات اظهار داشت: شهرداری اعلام کرده است تشک نجات 48 متر مربع است که حدود 8 دقیقه طول می‌کشد تا این تشک باز شود. عرض پیاده‌رو یک متر و نیم بوده است و امکان باز شدن تشک وجود نداشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد:‌ عدم استفاده از تشک نجات و نقص فنی در نردبان آتش‌نشانی، عملا پذیرفته نیست و باید تدبیری اتخاذ شود تا دیگر شاهد چنین اتفاق‌هایی نباشیم.

طلا با بیان اینکه این موضوع نباید سیاسی جلوه داده شود، گفت: سیاسی شدن این حادثه زحمات بازرسان کار و نیروهای آتش‌نشانی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و باید از این وقایع در سطح شهر تهران جلوگیری شود.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد، آتش‌نشانی از هر کارگاهی بازرسی صورت می‌دهد رونوشتی نیز به بازرسان وزارت کار ارسال کند تا به کارگاه موردنظر مراجعه کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: علت آتش‌سوزی و مقصران آن در این جلسه مشخص نشد چرا که گزارش بازرسی شهرداری و بازرسین وزارت کار هنوز آماده نبود و مقرر شد 3 نفر از نمایندگان مجلس به این موضوع رسیدگی و نتیجه نهایی را اعلام کنند.

وی خبر داد: نمایندگان مجلس جلسه دیگری نیز با حضور مدیرعامل بهره‌برداری مترو درباره حوادث اخیر برگزار می‌شود.
نظرات بینندگان