arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۲

همسرمرحوم حبیبی: راه و روش حبیبی ها را گرامی بداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همسر مرحوم حسن حبیبی در آیین سالگرد درگذشت وی خواستار ارج نهادن به راه و روش مرحوم حبیبی و حبیبی ها و کسانی شد که برای آبادانی ایران اسلامی تلاش کرده اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، شفیقه رهیده همسر زنده یاد حسن حبیبی عصر جمعه در این مراسم که با آیین افتتاح بنیاد امیرکبیر همزمان بود افزود : از جمعیتی که برای گرامی داشت یاد مرحوم حبیبی در روز تعطیل حضور یافته اند شگفت زده شدم و به همین خاطر از دوستان وفادار دکتر حبیبی از صمیم قلب تشکر می کنم.

وی ادامه داد: در سی و چند سال گذشته در خدمت مردم و میهمنم بودم اما هیچ منصب سیاسی نداشتم و برعکس مرحوم حبیبی سخنرانی بلد نیستم و اگر بخاطر او نبود امروز هم این چند کلام را بیان نمی کردم.

همسر زنده یاد حبیبی گفت: به کسانی که به این خانه که خانه ایران است آمده اند خوش آمد می گویم؛ آنچه میان همه میهمانان این جمع مشترک است محبت و دوستی به زنده یاد حبیبی و روش و منشی است که او در تمام سال های خدمت به ایران عزیز برگزیده بود.

رهیده تاکید کرد: امروز گرد هم آمده ایم تا راه و روش هرکسی را که خالصانه به وطن خود عشق می ورزد و برای میهمن اسلامی تلاش می کند گرامی بداریم.

وی افزود: راه و روش هرکسی را که فارغ از گروه بندی های سیاسی، خود را تنها و تنها متعلق و متعهد به مام وطن می داند و ایران اسلامی را آباد و آزاد می خواهد گرامی بداریم؛ راه و روش حبیبی و حبیبی ها نیز اینگونه است.

همسر مرحوم حبیبی گفت: همزمانی افتتاح این خانه با سالگرد درگذشت حبیبی شاید بهانه ای باشد که بتوانیم شخصیت او را آیینه این خانه بدانیم. در این خانه که به سبب عشق زنده یاد حبیبی به امیر کبیر ، بنیاد امیرکبیر نامگذاری شده آثاری را می بینیم که با پایمردی و ایثار و اخلاص وی جمع آوری شده تا نمونه کوچکی از فرهنگ ایران باشد.

رهیده یادآور شد: زنده یاد حبیبی در کسوت دولتمردی ایرانی هدایای بسیاری را از دولتمردان دیگر کشورها و نیز هموطنان خود دریافت کرد با این حال وی این هدایا را متعلق به خود و خانه اش نمی پنداشت و آنها را متعلق به مردم آزاده ایران می دانست و به آنها نیز اهدا کرد.

وی توضیح داد: در این بنیاد این هدایا را از فاخرترین تا ساده ترین آنها خواهید دید. به دلیل علاقه و حساسیت زنده یاد حبیبی به بیت المال و اموال ملی ، قانونی برای تحویل هدایای گرانقیمت به خزانه به تصویب رساند. اینکه این قانون تا چه اندازه در میان دوستداران ایران مقبول افتاده در عمل باید دید.

همسر زنده یاد حبیبی ادامه داد: آن مرحوم در کمال استغنا، ساده زیستی داشت و آنطور که در وصیت نامه اش نوشته از مال و ملک و اتومبیل و اسب و استر بی بهره بود و می دانم که فراهم کردن این اسباب برای او کار دشواری نبوده است اما حساسیت فوق العاده ای به بیت المال داشت.

رهیده اظهار کرد: او نزدیکان خود را با دیگر هموطنان یکی می پنداشت و هیچ امتیازی را برای نزدیکان درنظر نمی گرفت؛ بنیاد امیر کبیر طبق اساسنامه بر پایه نمایشگاه هایی از آثار سنتی و هنری و سخنرانی ها و کلاس های آموزشی بنا نهاده شده است در حالی که این فضای محدود امکان رسیدن به این هدف را فراهم نمی کند و گنجایش این میزان از آثار را ندارد.

وی از شهرداری تهران درخواست کرد که فضا و امکانات بیشتری را در این بخش درنظر بگیرد. همسر مرحوم حبیبی در پایان از تمام کسانی که موجبات ایجاد بنیاد و مراسم یاد شده را فراهم کردند تقدیر کرد.

وی بصورت ویژه از محمند باقرقالیباف شهردار تهران، محمود دعایی و مسوولان شهرداری منطقه 7 و همه کارکنان شهرداری تقدیر کرد.
نظرات بینندگان