arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۲

گزارش عملکرد بازار بورس در روز شنبه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص بورس با رشد آهسته ۱۶ واحدی در ارتفاع ۷۹ هزار واحد باقی ماند. 
 
به گزارش تسنیم؛ بازار سرمایه که روز خود را با تغییر در نحوه سفارش‌گیری آغاز کرده بود در پایان معاملات اولین روز کاری هفته، با رشد آرام 16 واحدی در ارتفاع 79 هزار و 153 واحدی درجا زد. 

امروز همچنین 217 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 69 میلیارد تومان در 32 هزار نوبت معاملاتی دادوستد شد تا بازار سرمایه روز متعادلی را سپری کند. 

بر اساس این گزارش؛ نمادهای معاملاتی اخابر، شبندر، وبصادر و وپاسار هم در روزجاری با رشد خود تاثیر مثبتی در روند حرکتی شاخص داشتند و نماد معاملاتی خودرو، فملی و خساپا نیز با روند منفی خود، مانع رشد بیشتر نماگر بورس شدند. 

همچنین در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، به‌دلیل تغییر با اهمیت پیش بینی سود هر سهم سال 93 و نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری صنعت نفت با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و ارتباطات سیار ایران نیز با توجه به اعلام پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/93 متوقف شدند. 
هر چند که به باور برخی کارشناسان تعیین ضوابط جدید معاملاتی، می‌تواند هیجان سهامداران خرد را که این روزها اقدام به فروش سهام با قیمت هایی پایین تر از ارزش ذاتی می کنند، فرو بنشاند و ثبات و آرامش را در بازار سرمایه ایجاد کند اما عده‌ای دیگر معتقدند هرگونه محدودیت و تغییر مسیر در بازار، نتیجه وارونه در پی خواهد داشت.

نظرات بینندگان