arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۲

میشل عون : دولت جدید کلید قفل مشکلات لبنان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
« میشل عون» رییس فراکسیون تغییر و اصلاح در مجلس نمایندگان لبنان با ابراز خرسندی از تشکیل دولت جدید، این دولت را کلید قفل مشکلات و بازسازی روابط جریان های سیاسی در لبنان توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، میشل عون گفت که 7 روز اخیر لبنان شاهد دو واقعه بسیار مهم بود و آنها نابودی شبکه های تروریستی و تشکیل دولت جدید است.

وی خاطرنشان کرد : امیدوارم این کلید بتواند قفل مشکلات لبنان را باز و روابط جریان ها و گروه های سیاسی را که مدتی طولانی قطع بوده است، بازسازی کند.

رییس جریان ملی آزاد لبنان ابراز امیدواری کرد که بزودی ملت لبنان میوه های خوب تشکیل دولت جدید را بچینند و به لبنان امنیت بازگردد و معیشت و اوضاع اجتماعی لبنانی ها بهبود یابد.



** واکنش سعد حریری

در همین حال « سعدحریری» رییس جریان المستقبل در تماسی تلفنی با « تمام سلام» نخست وزیر لبنان گفت که تشکیل دولت جدید ناشی از صبر و حکمت بود.

وی که در خارج از لبنان اقامت دارد، ابراز امیدواری کرد که تشکیل دولت جدید گشایشی خیر برای لبنان و مردم آن باشد.

دفتر حریری اعلام کرده است که او قبل از تشکیل دولت جدید با «تمام سلام» نخست وزیر ، «میشل سلیمان» رییس جمهوری ، «نبیه بری» رییس مجلس نمایندگان ، « فواد سنیوریه » رییس فراکسیون المستقبل در مجلس ، « امین الجمیل» رییس حزب کتائب و « ولید جنبلاط » رییس حزب دروزی سوسیالیست ترقیخواه لبنان گفت وگو کرده است.

« محمد رشید قبانی » مفتی لبنان نیز با تبریک تشکیل دولت جدید ابرازامیدواری کرد که دولت تمام سلام بتواند امنیت ، آرامش ، ثبات و اقتصاد شکوفا را به لبنان و مردم آن هدیه کند تا پایان رنج های آنها فرا رسد.

«بشاره راعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان هم که سرگرم دیدار از واتیکان و ایتالیا است، با قدردانی از همه کسانی که در تشکیل دولت جدید همکاری و مشارکت کردند، این دولت را تضمین موفقیت ها و پایان مشکلات لبنان ناشی از بحران های داخلی و منطقه ای دانست.

وی گفت که مردم لبنان اکنون خوشحال هستند و در انتظار حل بحران های سیاسی ، امنیتی ، اقتصادی و اجتماعی بسر می برند.

رهبر مسیحیان مارونی لبنان بر انتخاب رییس جمهوری جدید این کشور در موعد قانونی آن تاکید و ابراز امیدواری کرد که لبنان بتواند به جایگاه فعال و موثر خود درعرصه های عربی و بین المللی دست یابد.

« نجیب میقاتی» نخست وزیر سابق لبنان هم با تبریک تشکیل دولت جدید، ابراز امیدواری کرد که دولت تمام سلام بتواند در مقابله با چالش های گسترده امنیتی ، سیاسی و اقتصادی موفق شود.

وی گفت که لبنان در این مرحله حساس به همکاری همه طرف ها نیاز دارد تا بتواند خطرها و چالش ها را پشت سربگذارد.

میقاتی ابراز امیدواری کرد که تماس ها برقرار و برنامه های اجرایی برای اینکه دولت سلام بتواند در مجلس نمایندگان رای اعتماد بگیرد، تسریع شود.
نظرات بینندگان