arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۲

نظر رضاداد درباره بزرگترین مشکل تولید فیلم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: کم‌مهری زیادی نسبت به سینمای کشور وجود دارد و از ظرفیت‌های رسانه‌ای آن استفاده نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا رضاداد در مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سیستان و بلوچستان در سینما "اشراق" زاهدان افزود: در حال حاضر به لحاظ نیروی انسانی در عرصه‌های مستندسازی، فیلم کوتاه و فیلم حرفه‌ای بلند از ظرفیت خوبی برخوردار هستیم اما بسیاری از نیروهای این عرصه در خدمت سینما نبوده و در حوزه تلویزیون و سینمای خانگی فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: مسائل اقتصادی عرصه سینما قابل حل ارزیابی می‌شود؛ ولی نیازمند افزایش ظرفیت نمایش است.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در ادامه تاکید کرد: بزرگترین مشکل تولید فیلم در کشور، بازگشت سرمایه است.

رضاداد گفت: در واقع تعداد سالن‌های نمایش کشور محدود است و پس از پیروزی انقلاب کمتر به این بخش توجه شده است، امید است در این دولت بخشی از این مشکل حل شود و در دولت‌های بعدی به این مسائل توجه جدی شود.

وی تصریح کرد: کمبود اطلاع‌رسانی از دیگر مشکلات موجود در عرصه سینمای کشور است.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در ادامه گفت: وجود یک برنامه نیم ساعته برای اطلاع‌رسانی درباره فیلم‌ها هم برای مخاطب جذابیت دارد و هم نیازهای اطلاع‌رسانی سینما را در کشور جبران می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان علاقه‌مند هستند فیلم‌های خود را در سراسر کشور در میان مردم تماشا کنند. اگر ظرفیت اطلاع‌رسانی ایجاد شود این امکان توسط تولیدکننده فیلم‌ها فراهم می‌شود.

رضاداد در خصوص عملکرد بنیاد سینمایی فارابی نیز گفت: بنیاد فارابی در عرصه سینما از ظرفیت‌های زیادی برخوردار است. در حوزه پخش فیلم از این بنیاد درخواست شده تا به کمک استان‌های تازه وارد به عرصه نمایش فیلم بشتابد.
نظرات بینندگان