arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۰۰۶
تعداد نظرات: ۱۲۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۹ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۲

حاتمی کیا: آقای روحانی! فرهنگ، مردانی بزرگ می‌طلبد نه کسانی که 24 ساعت هم پای حرف‌هایشان نایستند

مراسم تقدیر دانشجویان دانشگاه تهران از فیلم «چ» به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با حضور مهدی چمران، مریم کاظم زاده، همسر شهید وصالی، ابوالقاسم طالبی و عوامل فیلم «چ» ابراهیم حاتمی‌کیا، مریلا زارعی، پژمان لشگری پور و زواره‌ای در سالن فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مراسم تقدیر دانشجویان دانشگاه تهران از فیلم «چ» به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با حضور مهدی چمران، مریم کاظم زاده، همسر شهید وصالی، ابوالقاسم طالبی و عوامل فیلم «چ» ابراهیم حاتمی‌کیا، مریلا زارعی، پژمان لشگری پور و زواره‌ای در سالن فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش «انتخاب»، بعد از سخنرانی مهدی چمران و همسر شهید اصغر وصالی ،ابراهیم حاتمی‌کیا به روی سن آمد و سخنان خود را این‌گونه شروع کرد: گفتن این کلمه خیلی تکراری است که از این همه احساسات به وجد آمده‌ام ولی در تمام طول ساخت این فیلم تنها دلمشغولی بزرگ من این بود که نسل جوان و فرزندان ما با فیلم «چ» ارتباط برقرار کنند. چون احساس من این بود که باید این ارتباط برقرار شود و اگر این اتفاق بیفتد «چ» برنده این حرکت است

حاتمی کیا با اشاره به حوادث اوایل تاریخ انقلاب گفت: سالهای نخست انقلاب پر است از حوادث پررنگ دراماتیک که جای گفتن دارد ولی این‌قدر این فراز و نشیب‌ها تند بوده است و بعد از آن هم وقوع جنگ باعث شده است که این مسائل فراموش شود و کمتر از آن‌ها گفته شود. شاید فقط کسانی آن دوره را درک کنند که خیزش‌های عربی این سال‌ها و اتفاقات مصر و تونس و بقیه کشورهای عربی را پیگیری می‌کنند. ما تازه با دیدن این مسائل فهمیدیم که چه اتفاقات مهمی در آن دوره رخ داده است.

به نوشته ی تنسیم، او با اشاره به حوادث سال‌های اخیر کشورهای عربی گفت: اگر به مساله تونس، مصر، لیبی و تراژدی سوریه به دقت نگاه کنیم، کاملا واضح می‌شود که حقانیت خون بچه‌هایی که در ابتدای انقلاب جانانه ایستادند و با مظلومیت خودشان از انقلاب دفاع کردند چه قدر موثر بوده است و اگر نبود کسی که سکان پرتلاطم انقلاب را ناخدایی کند قطعا به همین بلایی دچار می شدیم که این کشورها دچارش شده اند. از این نظر هم شاید بتواند «چ» قابل تفسیر باشد که نشان می‌دهد چه بر ما گذشته است.

حاتمی‌کیا با اشاره به اینکه ممکن است عزیزان کردی از اشاره به حواث پاوه در «چ» دلگیر شده باشند گفت: من شنیده‌ام که بعضی دوستان ناراحت شده‌اند که این فیلم نگاه مهربانانه‌ای نسبت به نژاد مطلوم کرد ندارد اما واقعیت این است که پاوه و امثال اصغر وصالی ها و چمران‌ها به کمک تظلم خواهی مردم پاوه که خالص کرد هستند و اکثریت اهل تسنن آمدند و من می‌خواستم همین را در فیلم تصویر کنم.تصویر هم بعضی وقت‌ها خالص می‌شود و بعض‌وقت‌ها می‌شود اسلحه‌ای که شلیک می‌کند و اسلحه‌ای که پاسخ می‌دهد  و هر دو دست دو نفری است که یک لباس پوشیده‌اند و این جاست که موقعیت را تراژیک می‌کند و همان ماجرایی پیش می‌اید که در عملیات مرصاد بود که در مقابل ما کسانی بودند که به زبان خود ما حرف می‌زدند . این هم از طوفان‌های انقلاب بود و مگر در دوره صدر اسلام و دوران حضرت علی غیر از این بود؟

«چ» تمام انرژی‌ام بود برای فریاد تظلم‌‌خواهی عزیزان کرد

کاگردان «چ» افزود:‌من برای عزیزان کرد بسیار احترام قائل هستم، مخصوصا اهالی پاوه و دلم می خواست تمام انرژی‌ام را به کار ببرم که فریاد تظلم خواهی این عزیزان را نمایش دهد، اما به هر حال خناسانی هستند که این مورد را می‌‌خواهند به جلوه دیگری نشان دهند.

چمران برای همه ایران و همه افکار است/ خودمان او را مصادره نکنیم

حاتمی‌کیا با ابراز خوشحالی از قرار گرفتن بین دانشجویان گفت:‌من کم دانشگاه می‌آیم چون با حضور در جمع جوانان یا باید با صراحت لهجه، همان‌جور که عزیزان مرا می‌شناسند حرف بزنم و یا اینکه سکوت کنم و حرفی نزنم. من وقتی پای صحبت یک جوان می‌نشینم اهل مدارا کردن نیستم و صریح و جسور صحبت می‌کنم و بعضی وقت‌ها فکر می‌کنم به همین دلیل مشکلاتی پیش می‌اید بنابراین ترجیح می‌دهم به شکلی رسمی در این محفل‌ها حضور نداشته باشم.به هر حال تبرکا این آغاز اکران فیلم در دانشگاه‌ها و آمدن جوان‌ها پای این فیلم است و خواهش من این است که به همین لحن و لهجه چمران در فیلم بدانیم که چمران برای همه است، چمران برای همه ایران و همه افکار است و خدای ناکرده خودمان او را به نوعی مصادره نکنیم که همین مصادره کردن به نوعی کم کردن این عظمت است.امیدواریم که تک تک شما خانواده‌ها را تشویق کنید که این فیلم را ببینند .

به اختتامیه نرفتم چون احساس کردم آرایشی از پیش چیده شده است

او اشاره به نرفتن خود در اختتامیه فیلم فجر گفت: من به اختتامیه نرفتم چون احساسا کردم که آرایشی چیده شده است چه آگاهانه و چه ناآگاهانه که به نظر برسد که من مقبول جریان سینما نیستم به تعبیر کسانی که قبلا در جشنواره هم گفته بودند.

وقتی می‌بینم از طرف مدیریت جشنواره به «چ» اعتنایی نمی‌شود و دوستان الگوهایشان را از آن ور آب از ردکارپت می‌گیرند گوشه‌ای می‌ایستم

او گفت: ورود به مسائل پیچیده دفاع مقدس در «چ» لازم بود تا ببنیم چه چیزی به درد امروز من می‌خورد و کدام بخش از زندگی چمران به درد امروز من می‌خورد.اما وقتی می‌بینم که از طرف جریان خود جشنواره به این اعتنا نمی‌شود، چیزی که برمی‌گردد به شیوه مدیریت جشنواره فجر ترجیح می‌دهم گوشه‌ای بایستم. وقتی این دوستان الگوهایشان را از آن ور آب می‌گیرند، الگویشان را از نوع زمین می‌گیرند و از ردکارپت، دیگر چه کار می‌شود کرد.. من فکر می‌کنم به جای اینکه به زیر کفش ها و رنگی که زیر کفش‌ها قرار می‌گیرد، دقت شود باید به افکار و تفکر دنیای شرق توجه کنند.

وقتی فیلم «چ» حتی در حوزه فیلمنامه هم انتخاب نمی‌شود، معنی‌اش این است که «چ» مساله دوستان نیست و قرار است اعتماد نشود

افزود: واقعیت این است که وقتی فیلم «چ» حتی در حوزه فیلمنامه به عنوان مضمون واجد شرایط هنری و فرهنگی هم انتخاب نمی‌شود، این معنی دارد و معنی‌اش این است که این مساله مساله دوستان ما نیست.اینجا همان پاشنه‌اشیلی است که من با آن مشکل دارم. ورود به دوران اول انقلاب که دورانی به شدت پیچیده است همانند ورود به میدان مین است و کار بسیار سختی است و بسیاری از چیزها را باید رعایت کرد. وقتی که من می‌بینم توجهی نمی‌کنند و قرار است اعتنایی نشود و فقط به وجه تکنیکی کار توجه می‌کنند دیگر چه کار می‌توانم انجام دهم.

وقتی سوال می‌شود چرا «چ» را در نظر نگرفتید، می‌گویند احتیاجی نیست که جایزه بگیرید رئیس‌جمهوری به آن جایزه می‌دهد/هوشمندی من به من می‌گوید به نام نامی بچه‌های جنگ غریب بایستم کنار و جلو نیایم

حاتمی‌کیا افزود: وقتی هم سوال می‌شود چرا «چ» را در نظر نگرفتید، می‌گویند احتیاجی نیست که جایزه بگیرید رئیس‌جمهوری به آن جایزه می‌دهد جایزه ‌ای که انکار هم شد. چیزی که قرار بود بدهند و بعد هم منکرش شدند.من وقتی می بینم یک نوع اراده‌ای هست که از من به عنوان یک فیلمساز وابسته تعبیر کنند و من را وابسته تعریف کنند و علاقه‌مندند که من از دست رئیس‌جمهور جایزه بگیرند و نه از دست همکارانم، خب هوشمندی به من می‌گوید که به نام نامی بچه‌های جنگ غریب بایستم کنار و جلو نیایم.

ساده‌لوحی دوستان جشنواره را که می‌بینم نمی‌توانم ساکت بنشینم/ نه عزیزان همه چیز نگاه سلیقه‌ای نیست

وی با اشاره به جوایز متعددی که از جشنواره های فجر گرفته است گفت من از این شیشه‌ها زیاد دارم و اصلا جایی هم ندارم که این شیشه‌ها را آنجا بگذارم. بحث من اصلا سیمرغ نیست. بسیار وسیع‌تر از این است.وقتی می‌بینیم جشنواره‌ای مثل برلین قرار است که با جهان غرب و آمریکا آشتی کند رئیس هیئت داوران را اسپیلبرگ قرار می‌دهد و وقتی که می‌خواهد با خاورمیانه آشتی کند رئیس داوری را انتخاب می‌کند از بین جریانی که نهایتا آنچه آنها می‌خواهند بشود نمی‌توانم ساکت بنشینم. ساده  لوحی دوستان جشنواره را می بینیم که خیلی ساده لوحانه اشاره می‌کنند که اینگونه نیست و اینها همه نگاه سلیقه‌ای است. نه عزیزان سلیقه‌ای نیست.

باید به بی‌اعتنایی به جریان فیلم‌های مثل «شیار 143» توجه می‌شد

حاتمی‌کیا در ادامه عنوان کرد: من دیدم بعضی از دوستان از هیئت انتخاب آزرده شدند که چرا من موضوعی در مورد فیلم شیار 143 مطرح کردم ولی باید این موضوع را می‌گفتم چون این اتفاق آنجا باید رخ می‌داد و توجه می‌شد که اعتنایی به جریان فیلم‌های شیار 143 نمی‌شود جریانی که می‌آید اولین جایزه را از دستان مردم می‌گیرد و همه داوران جشنواره متفق القول بر بازی مریلا زارعی در این فیلم تأکید دارند بحث من در باره همین نکته است که چه میشود که چنین اتفاقی می‌افتد و همین موضوع باید آسیب شناسی شود.

نامه‌ می‌نویسند و به من می‌گویند که قیم‌مآبی/ من قیم‌مآبم یا عزیزی که هر دولتی می‌رود و می‌آید به هر شکلی هست

وی در ادامه با اشاره به اینکه من احترام خاصی به هیئت انتخاب قائل هستم، اضافه کرد: پس از اظهار نظر من در مورد شیار 143 آقای معلم در نامه‌ای اشاره می‌کند که من به گونه‌ای قیم‌مآب هستم. من فقط یک حرف در مورد این فیلم زدم. این عزیزی که هر دولتی می‌آید سرجای خود هست و کارش را انجام می‌دهد در دوره‌ی آقای احمدی‌نژاد حضور دارد و در دوره آقای روحانی هم حضور دارد و به هر شکلی در همه محافل با پاپیون و با کراوات حضور دارد،  من از ایشان می‌پرسم که من قیم‌مآب هستم یا ایشان. که مرا متهم به قیم‌مـآبی می کند. من فقط یک اعتراض کردم که ایهاالناس به داد این جریان فرهنگی برسید که در کشور می‌گذرد.

آقای روحانی! فرهنگی مردانی بزرگ می‌طلبد نه کسانی که 24 ساعت هم پای حرف‌هایشان نایستند

حاتمی‌کیا سخنانش را این‌گونه پایان داد: می‌دانم این حرف سبب ناراحتی می‌شود اما مجبورم بگویم که جناب آقای روحانی جریان فرهنگی مردان بزرگ می‌طلبد نه کسانی که نمی‌توانند 24 ساعت پای حرف‌های خود بایستند. من بابت این نوع سخن گفتن هزینه دادم و افتخار من این است که با همین ها هست که اسم من پیش شما جوانان عزیز است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲۷
در انتظار بررسی: ۱۵۵
غیر قابل انتشار: ۴۳
مهاجر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
106
501
یک سوال از اقای حاتمی کیا داشتم وان اینه که اقای حاتمی کیا مصائب ومشکلاتی که بر مهاجرین جنگ رفته چرا به تصویر نمیکشی . خیلی از این مهاجرین شهید هم دادند . اقای حاتمی کیا مهاجرین جنگ هیچ سهمیه دانشگاه وحج و استخدام و.... هم نگرفتند .اقای حاتمی کیا مهاجرین جنگ با وجود همه تعلقی که به خانه وکاشانه داشتند همه چیز را رها کردند ورفتند وبعد از جنگ با کمک ناچیز دولت دوباره خود خانه ها را ساختند اقای حاتمی کیا چرا از خرمشهر جنگ زده تا این زمان نمی گویی .
پاسخ ها
محسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
ارتفاع پست
عزیز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
خدمت مهاجر عزیز یادآوری نمایم سریال خاک سرخ پخش شبکه یک کلا اشاره داشت به مهاجران جنگ و مشخصا شهر خرمشهر.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
کم از خرمشهر گفتن که داغ کردی؟تمام مردم ایران به خاطر فیلمها و سریال های جنگ که همش موضوعش خوزستان بوده فکر میکنند جنگ فقط اونجا بوده!!آیا میدونی که بیشترین بمباران و موشکباران شهرهای ایران تعلق به کرمانشاه با بیش از 1300 بار بمباران و موشکباران داره؟؟اتفاقا در این باره(به تصویر کشیدن جنگ در خوزستان) بیش از حد به هم به تصویر کشیدن
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
آقای حاتمی کیا ! حضرت عباسی چنس مردان جنگ در دهه شصت از جنس مدعیان دفاع مقدس در این روزهاست ؟ متاسفانه این چیزی است که باید به نسل امروز بگوپید که یا ندانسته اید و یا نخواسته اید
ناشناس
| CANADA |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
آقای حاتمی کیا !!
همون کسانی که ۸ سال پای حرفشون ایستادن مملکت رو به این روز انداختن که آقایون دارن برای کاهش صدماتشون به مردم از آبروی خودشون در مقابل امثال شما میگذرن !!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
نمیدونم چرا بخاطر آژانس شیشه ای که یه فیلم کپی کاری از روی "بعد از ظهر سگی" ال پاچینو و فیلم قبل انقلاب "در امتداد شب" بود حاتمی کیا رو اینقد گنده کردیم. حاتمی کیا یه مستندساز رده متوسط هست همین. اگه رانت و ارتباطات قوی نداشت اصلا فیلمساز نمیشد. عین دهنمکی.تو سینما هم همیشه دنبال خودنمایی برای جلب نظر افراطیون و هتاکی به کارگردانان مستقل مثل فرهادی بوده.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
یادمه تو همین سایت درباره جایزه های مشکوک مطلب نوشته شده بود که همه از حاتمی کیا تعریف کردن و گفتن حقش رو خوردن و ... . اما الان چون از روحانی انتقاد کرده درباره همون حق خوری و ... میان میگن حاتمی کیا دولت قبل و ... . واقعا که!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
جالبه /همه برای منافع خودشون دست و پا میزنند از کارگر ساده بگیر تا هنرمند و استاد دانشگاه
جنگ زده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
تنها کارگردانی که به جنگ زده ها توجه کرده ایشان است
یک معلم بسیجی ورزمنده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
414
384
درود بر تو و شرفت،
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
امان از این اصطلاح درود بر شرفت
عبدالوحید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
خداوندا در روز رستاخیز ازت گله خواهم نمود که چرا من را در کشوری دور افتاده مانند گینه بیسائو نیافریدی که امثال چنین فیلمسازی و حامیانش را نشناخته بودم ، خدایا مگه گناه من چیست که این افراطکارها و تندروهای جبهه پایداری هموطن من شدند ، خدایا خودت میدانی که چقدر ازشون خسته شده ام خدایا راحتم کن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
شرف بر درودت !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
150
579
اولا ما نمی دانیم ایشان در دوره قبل بابت حرفهایش چه هزینه ای داده است ولی الان که خوب رگ وراست می تازد چون می داند روحانی با او کاری ندارد مطلب دوم اگر هزارسال بگذرد وملاک جایزه گرفتن فقط دفاع مقدس باشد پس سایر سوژه ها ی اجتماعی چه میشود مواد مخدر طلاق فرار مغزها اقتصاد. همه ی دفاع مقدس برای این بود که یک جامعه نمونه ساخته شود پس سایر سوژه هاهم لازم است اگر اینطور باشد که ایشان می گوید باید سایر فیلم شازان بروند پی کارشان
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
حالا می بینید چطور بایکوت میشود. گذشت دوره ی آن کسی که با آمدنش به رنگ ارغوان را آزاد کرد
بهادر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
دوست عزیز انصاف نیست در مورد حاتمی کیا این گونه قضاوت کنیم ممکن است اشتباه بکند ولی هرگز تملق نگفته وهرگز نان به نرخ روز نخورده او انسان ازاده است
دا
| FRANCE |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
آقای حاتمی کیا بخوبی میداند که سینمای دفاع مقدس هم دچار خود سانسوری است بطوری که خود ایشان هم دچار این مشکل است و حتما باید به سلیقه جریان خاص و ... فیلم بسازد و هیچگاه نمی تواند خود حاتمی کیا باشد اگر روح آزادیخواهی خاتمی کیا اوج بگیرد جریان خاص او را از میدان به در میکند ایرادات ایشان از دولت آقای روحانی هم از آن جهت است که سوراخ دعا را اشتباه کرفته است.و به در میزند تا دیوار بشنود.
جواد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
"حالا می بینید چطور بایکوت میشود. گذشت دوره ی آن کسی که با آمدنش به رنگ ارغوان را آزاد کرد"
بلکه همون کسی که گزارش یک جشن رو هم توقیف کرد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
علیرغم احترامی که برای حاتمی کیا قایل هستم از فیلماش اصلا خوشم نمیاد.اما این دلیل نمیشه اون فیلم نسازه باید امثال حاتمی کیا فیلم بسازه تا عیار امثال ده نمکی مشخص بشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
169
303
آقای حاتمی کیا ناراخت نشو دفه بعد میگیم جایزه رو بدن به فیلم شما !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
125
287
شما چه هزینه دادی تا حالا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
رکسانا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
با این نظرتون نشون دادید که اصلا حاتمی کیا و هزینه هایی که داده رو اصلا اصلا نمی شناسید...ممنون.. خدا نگهدار
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
افرین رکسانا
ميلاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
اقاي حاتمي كيااگربراي اهداف انقلاب يك ريال هزينه كردي درعوض ميلياردهاتومن عايدي داشتي . هزينه دهندگان انقلاب خانواده وفرزندان شهداست كه جاي خالي پدرشان با عددورقمهاو وجوايزمورد نظر شماهم پرنميشود . شماواقاي ده نمكي وامثالهم صدقه سرفرزندان شهداباراكفلرمعروف رقابت ميكنيد. اينقدرسرملت ايران منت نگذاريد.بخداوندي خدااگركشورنياز به ايثار وخون داشته باشه هيچكدام ازشماها براي نجاتش دلبندهاي خارج نشينتان رابه مقابله نمي فرستيد.ماخانواده هاي شهدانه سينماي بزك شده هارا مي خواهيم ونه سازواواز گمشده هاراماراهمان وزندگيمان وارزشهاي دينيمان راباذوب شدن درقران مجيد ورسول خدايافته ايم وبرنسلهاي پاكمان انتقال خواهيم دادبدون منت وبدون هزينه ازجيب مردم
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
42
149
منظور آقای حاتمی کیا از این جمله کدوم مسئوله و در مورد چی هست: «آقای روحانی! فرهنگی مردانی بزرگ می‌طلبد نه کسانی که 24 ساعت هم پای حرف‌هایشان نایستند.»

من متوجه نمیشم...
پاسخ ها
,,
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
وزیر فرهنگ و ارشاد که در مورد فیلم رستاخیز به فاصله ی کمتر از 24 ساعت نظرش رو عوض کرد و موضعش کاااااااملأ تغییر کرد !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
منظور حاتمی کیا این است که به او روز قبل از اختتامیه گفته بودند جایزه ی ویژه ی ریاست جمهوری قرار است به چ تعلق بگیرد ولی یک روز بعد زیر حرفشان زدند و اصلا به کسی آن جایزه را ندادند . گرفتی رفیق؟
زرنه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
بیشتر مطالعه کن همشهری تا بفهمی
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
117
234
هرچی که 20 و 30 بهش می پردازه یه جوری وصل به جریان افراطی میشه .. این اقا دردش چیزه دیگه اس .. نیاز به تفکر احمدی نژادیه دارن که دیگه رفته
پاسخ ها
جواد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
خواهشا یه کم فکر کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
188
44
کاری به حرف ها و فیلمهای ایشان ندارم. ( بماند که فیلم آژانس شیشه ای تقلید خنده دار بعدازظهر سگی است ) اما این حرفهاش واقعیت محض است....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
با هر دو نظرت مخالفم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
29
179
انجمن دانشجویان مستقل !!!!!!!!!!!!!!!
علایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
162
154
درود بر شرافت و مردانگی تو،اگر بگویم 20 بار آژانس شیشه ای را دیدو واشک ریختم ،گزافه نگفته ام
ندا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
40
132
ما از اقای حاتمی کیا بیشتر از این انتظار داشتیم بزرگ منشی و اقایی ایشان اقتضا میکرد مهربانانه تر با سینما گرا نبرخورد کنن ولی ما به هر حال دوسشون داریم بخاطرحس خوبی که کرخه تا راین برای ما داشت
آزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
28
152
آقای حاتمی کیا کاش در مورد فیلم من عصبانی نیستم و حاشیه های آن نیز بدون پرده سخن می گفتید.
پاسخ ها
جواد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
حاتمی کیا که نشده وکیل وصی کل سینما دغدغه اش با عصبانی نیستم نمی خوره چرا خودش را وصرف اون کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
60
200
از همسر اول چمران که امریکایی بود و چهار دخترش که آنها را رها کرد چیزی نگفتی؟
پاسخ ها
رکسانا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
لطفا شما نظر نده.. ببین اول جرات داری اسمت رو بنویسی بعد بیا ببینیم چی میگی؟
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
هر چی بالاخره راهشو پیدا کرد نه مثل بعضیا تا پیری هنوز سکه میزنن
ن.م
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
با ناشناس کاملا موافقم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
30
74
آقاي حاتمي كيا، شما مثل همه آثارتون، اثر بسيار ارزشمندي توليد كرده ايد اما به نظر حقير هم متاسفانه فيلمنامه چ خيلي شاخص و متمايز نبود. مثلا همين تقابل ظاهري بين اكثريت هموطنان كرد با چند نفر كرد كه اغلب زن و پيرمرد هستند رو در نظر بگيريد انگار فيلم شما ناخواسته تداعي قطب بندي بين اين دو( اكثريت جدايي طلب و اقليت غيرجدايي طلبي ) را مي كند. اما واقعا به لحاظ فني كارتون عالي بود. سلام و درود بر حاتمي كيا، كارگردان مولف، ارزشي، شجاع و دلسوز اين سرزمين و فرهنگ.
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
60
151
شما كي هزينه دادي...الان داري اين طور مي تازي چون مي داني مسئولان كشور اهل مدارا هستنند در اين 8 سال چه مي كردي
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
اون موقعی که 5 سال فیلم به رنگ ازغوان توقیف بود هزینه نبود ؟؟؟؟؟ همین الان که گزارش یک جشن توقیفه که اگر شما ببینی باورت نمیشه حاتمی کیا این را ساخته باشه هزینه نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
یکی به رنگ ارغوان که دولت خاتمی توقیفش کرد یکی هم گزارش یک جشن. هزینه یعنی چی دیگه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
40
100
من جشنواره فجر نرفتم و فیلم ها را ندیدم ولی این نگاه که آقای حاتمی کیا انتظار داشته همه جایزه ها را به او و یا فیلم های دفاع مقدس بدهند را هم نمی پسندم. فیلم های دفاع مقدس ارزشمند هستند اما به نظر من هم الان دغدغه اصلی جامعه نیستند هرچند گمان می کنم برای فیلم چ بودجه زیادی خرج شده.با این وجود حفظ احترام رئیس جمهور و البته آقای حاتمی کیا بر ما لازم است هر چند جمعی که ایشان بین شان این افاضات را فرمودند به شدت با افکارشان مشکل دارم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
شما كمي اطلاعاتتونو بيشتر كنيد بعد نظر بديد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
68
125
اقای حاتمی کیا لطفا اعتدال داشته باش از جه ناراحتی که بر روحانی میتازی روحانی در قلب ماست
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
حتما سبد کالا گرفتی !
ناشناس
|
IRAQ
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
21
82
چهره ای که از شهید چمران در این سالها ارائه میشود با انچه از چمران سراغ داریم متفاوت است. امیدوارم در این فیلم به روایت رسمی از چمران نپرداخته باشند.
جمران همرزم شریعتی بازرگان بود .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
24
73
آقای حاتمی کیا فیلمساز هنرمندی هستند ولی می خواهم به ایشان بگویم من و امثال من که از نسل شما نیستیم دیدگاهی بجز دیدگاه شما نسبت به هنر داریم. از نطر من هنرمند کسی است که مشکلاتی که من جوان دست به گریبانش هستم را به بهترین شکل به نمایش بگذارد.
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
26
73
از کارگردان فرم شناسی مثل حاتمی کیا بعیده که نسبت به موضوعات محتوانگر باشه. نمیدونم دلیل کینه ایشون نسبت به فرهادی چیه که اینطوری باربط و بی ربط به خاطر جایزه گرفتنش از جشنواره های جهانی بهش تیکه میندازه؟
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
37
159
جناب حاتمی کیا! چند پرسش ساده:
آیا فرش قرمز را امروز برای سینماگران پهن کرده اند؟ این از ابداعات عزیزان در دولت قبلی است. آن روز فریاد غیرت و اعتراض شما را نشنیدیم. کجا بودید؟
همه می دانند هشت سال گذشته بر فرهنگ و ادب و کرامت این ملت چه گذشته است. سینما گر عزیزی که به ظاهر خود را از تبار جریان و حزب خاص نمی دانی! در این هشت سال رگ غیرتتان فرصت تورم پیدا نکرد؟ نمی گویم چرا رییس جمهور قبلی را حداقل در سال پایانی حاکمیتش و نه در ماههای ابتدایی مخاطب قرار ندادی و بر حال و روز اسف بار سینما نگریستی؛ اما چرا حتی یک بار زبان شکایتتان به روی دوستانتان باز نشد و مثل کسانی چون پرویز پرستوییها بر حال رنجور سینما چهره در هم نکشیدی؟
می دانی برادر بسیجی! آنقدر در این روزها و سالهایی که بر ما گذشت از دین و مقدسات استفاده ابزاری کردند و پشت چهره مقدسات از کتاب و سنت گرفته تا جبهه و جنگ و شهید و شهادت، اهواء سیاسی را تجهیز نمودند که دیگر باورم نمی شود حرفهایت از سر درد باشد.
اقای حاتمی کیا! بدون هیچ رودربایستی می خواهم بگویم: در صداقت کلامتان شک دارم. شکی جدی و اساسی!
به شما تبریک می گویم که به بهترین شکل خوراک تبلیغاتی مخالفان دولت تدبیر و امید را برای مدتی فراهم آوردید. دست مریزاد. امشب منتظر بیست و سی می مانم.
التماس دعا
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
حال و روز سینما در دولت قبلی خیلی هم خوب بود نسبت به گذشته. هم اسکار گفتیم و هم کلی افزایش تولید داشتیم. معاونت هم تبدیل به سازمان شد که یکی از رویاها بود. یادتون نره که فیلم های این دوره هم محصول کار قبلی هاست. حالا این که چند تا کارگردان بزرگ که ما ایرانیان با بت کردن آن ها بزرگترین ضربه را بهشون زدیم فیلم نساختند که دلیل بر بد بودن اوضاع نیست. حالا فرض کنید می ساختند می شدند مثل مهرجویی و کیمیایی. من نمی فهمم چرا یک عده علاقه دارند همه ی بخش ها و همه چیز گذشته را سیاه و کریه نشان بدهند. دوستان اعتدال اعتدال اعتدال داشته باشید.
ناشناس
| KOREA, REPUBLIC OF |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
رگش تو اون 8 سال باد نکد چون 6 میلیادر تومان بهش پول دادن تا فیلم سفارشی "چ" رو بسازه. الانم ناراحته چون میدونه دیگه از این خبرا نیست که بی حساب پول و جایزه به کسی بدن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
42
43
من تعجب می کنم از انتخاب !!!! انچه عاری از خطاست انسان کامل هستش مطمئن باشید که جناب روحانی و دولتش عاری از خطا نیست چرا بعضی از کامنت ها و نوشته های که به نفع خودتون هست بیشتر بولد می کنید و در سایت روی آنها مانور می دید
بهرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
16
81
اقا جان چرا تا کسی گیر می افتد از جنگ و بچه های جنگ مایه میزارد!!!؟به خدا کسانی که در جبهه های جنگ جنگیدند از یک قوم و دین و فرهنگ نبودند.اخه مشکل ما با لمثال شما ها این است که فرهنگ خود را فرهنگ می نامید و فرهنگ بقیه را بی فرهنگی.این کشور پر است از فرهنگهای مختلف چرا باید آنها سرکوب شوند ولی تا کسی گفت بالای چشم شما ابرو داد و فریادتان بلند می شود.چرا خود را برتر از همه می دانید....
پاسخ ها
مرتضی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
بهرام : ساعت22:02 است پاشو بروبخواب!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
64
43
آقای حاتمی کیا در اکران عمومی به این ها نشون میدیم که نظر مردم چیه
پاسخ ها
فزهاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
فیلم چهار چنگولی هم فروش خوبی داشت
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
70
53
در فضاي ضد ارزشي موجود در سينما ي امروز وجود امثال حاتمي كيا كه تاريخ سينماي ما رو مي سازند ضروري است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
احسنت
حسام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
16
67
حاتمي كيا را براي بعضي از فيلمهايش بسيار تحسين و براي بعضي از حرفهايش بسيار نكوهش ميكنم .
احساس ميكنم گاه جنگ را وامدار فيلمايش ميداند .
حاتمي كياي عزيز ، شما و فيلمهايتان وامدار جنگ و بچه هاي جنگيد . كمي آهسته تر .
یونس
|
UNITED STATES
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
4
103
ما از مهاجرین جنگ تحمیلی بودیم که به اجبار خانه پدری خود را در قصرشیرین ترک کردیم و به همدان رفتیم، پدر و برادر برگشتند و به جبهه رفتند و با ترکش هایی در تن بازگشتند. از کل دوران تحصیل کودکی ام توهین هایی را به یاد دارم که به ما می گفتند «جنگ زده»، مردم گاه از ما فاصله می گرفتند، گاه تهمت فاحشگی به ما چسبیده می شد....
کل دوران کودکی من در اطراف شهر همدان در خانه ای که سقف آن از چوب بود، بدون آشپزخانه و حمام و... گذشت، حتی برای حمام مجبور بودیم پنج صبح برویم در سرمای سخت زمستان تا بتوانیم خود را تمیز کنیم. سال ها طول کشید که سقف چوبی خانه دوم پدری را همچون خانه دیگرانی در آن منطقه فقیر نشین همدان کنیم.
سال های کودکی را خوب به یاد دارم که همواره بدون صبحانه به مدرسه می رفتم، روندی که تا سال 75 که دوره راهنمایی را به پایان رساندم برای من و خواهران و برادرانم ادامه داشت. زندگی ما سراسر رنج بود و حسرت بازگشت به خانه پدری و شهری که در کودکی خود با تعریف های حسرت گونه پدر و مادرم به افسانه ای برای ما تبدیل شده بود.
سال ها گذشته است و ما و چون ماه هایی در تلاطم این کشور فراموش شده ایم. مدرک دکترای تخصصی خود را از بهترین دانشگاه ایران تا سال بعد می گیرم، اما همچنان با 32 سال سن باید با درآمدی 700 هزار تومانی خود و پدر و مادرم را اداره کنم. به وحدانیت خدا سوگند که ذره ای از سهمیه استفاده نکردم و نخواهم کرد، اما حسرت آن به دل من ماند که پدر و مادرم را عزت مندانه به یک مسافرت ببرم.
کسانی که از پرت ترین دانشگاه های ایران مدرک گرفته اند به واسطه پارتی و نفوذ به شغل های خوب رسیدند و در دانشگاه های ایران تدریس می کنند، اما من دانشجوی دکتری معتبرترین دانشگاه ایران شرمسار خانواده ام هستم...
به زخم هایی که در بدن پدر و برادرم از جنگ به جا مانده است، به دردی که خانواده آواره من و کودکی ام از این جنگ خانماسوز کشیدم سوگند.... دانشگاه لندن به من کامل برای دوره دکتری اعطا کرد اما دل کندن از این سرزمین را نداشتم ... همه از ما سو استفاده کردند
آقای حاتمی کیا با تمام علاقه ای که به شما دارم ، باور دارم مرحوم ملافلی پور صدای دردمند ما بود نه شما... اگر بودید یک بار از دردهای هزاران چون منی می گفتید که سراسر زندگی خویش را در این کشور با رنج سپری کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
آخی عزیزم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
28
101
آقای کارگردان فکر کنم امسال مراسم باب میل شما نبوده که دلخور شدی!!!!امسال دیگه خبری از تجمعات دوستان به اصطلاح داور و بردن جایزه در گود خالی از رغیب نبوده!! حالا این سال اولش بوده به امید خدا دیگه دوران مفت برنده شدن گذشته حتی برای شما برادر عزیز!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
رغيب يعني چه؟
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
8
52
من از سایت انتخاب صادقانه به خاطر قرار دادن صحبت های آقای حاتمی کیا تشکر می کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
متشکریم انتخاب
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
16
48
آقای حاتمی کیا با یک جمله هرگز نمی توانید احترام خود به ملت ایرانی و مفتخر به ایرانی بودن کرد را ثابت کنید، شما همین روالی را دارید می روید که بقیه هم بسیار رفته اند و بعد با یک جمله که من برای فلان برادران عزیزم خیلی احترام قایلم، ماستمالیش می فرمایید!!!
شما این احترام را می بایست چنان در فیلمتان به تصویر می کشیدید که همه بدان اذعان کنند نه اینکه شخصا و نه بازبان هنری قدرتمند و توانای خود بلکه با زبان شفاهی(که نسبت به زبان متعالی هنریتان) الکن و چندان شناخته نیست از کرده ی خودتان دفاع کنید به راستی به عنوان یک کورد از این کارها ی مشابه بسیار ناخرسند و متاسفم، بله این ما بودیم که در صف مقدم مقابله با دشمنان انقلاب و ایران جان دادیم، این ما بودیم که زیر بمباران دشمن فرزندان خود را تقدیم کردیم، ما بخش بزرگی از این ملت نستوهیم ما فرزندان این ایران عزیزیم ، همانها که در سردشت و پیرانشهر و غیره و غیره صدها شهید به پای آرمانهای این ملت بزرگ ریخت؛ شما با دو جمله می خواهی یک فیلم را تبرئه کنی، به راستی از شما انتظار نداشتیم........11!!!
آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
13
54
این موضع گیری از بزرگی چون تو بعید بود. به رای داوران ، احترام باید. ما از تو انتظار بیشتری داریم.
نور
|
UNITED STATES
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
16
72
اقای حاتمی کجابودی 8 سال نه به فرهنگ به همه مردم توهین میشد ایشان دنبال حساب خود بود نه فرهنگ جامعه انصاف در..
راست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
14
64
آقای حاتمی کیا ول کنید این مقدس مآبی را
همین افرادی که پیش شما نشستند و دعوتتان میکنند و نقل براتون میپاشن مشخص میکنه شما هم وصل به کدام جریان هستید. کردهای مظلوم! با یک جمله درستش کردید
مجید
|
FRANCE
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
15
66
فیلم ساختی شاخ غول که نشکستی .حالا هی احساس میکنه باید حرف بزنه . آقا خودتو خراب نکن دیگه ما خوشمون میاد ازت...
پاسخ ها
زرنه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
شما مث اینکه شاخ همه غولارو شکستی داش مجید.فقط حواست به شاخ گاو باشه
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
55
57
من همسرم تازه شهید شده بود که رفتم فیلم کرخه تا راین را دیدم. 5 نوبت پشت سر هم من این فیلم را دیدم واقعا چقدر این فیلم جالب بود. درود بر حاتمی کیا
پاسخ ها
یک معلم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
کجای حرفای این خانوم منفی داشت؟
1-همسرش شهید شده
2-فیلم رو دیده
3-فیلم خوب بوده
4-هیچکدام
گزینه صحیح هیچ کدام است؟پس چراالکی منفی میدید؟
سعید
|
FRANCE
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
16
53
نمی دونم بگم حاتمی کیا سوار موج شده یا بگم موج سوار حاتمی کیا شده. البته زیاد ناراحت نمی شم. این برادر عزیز، جهت فلش انتخابات رو اشتباه تشخیص داده. حالا بیشتر از دست خودش عصبانیه. سال دیگه با یه فیلم اونوری میاد. حیف این همه استعداد...
پاسخ ها
باقری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
سعید کافرنیستی ولی همه رابه کیش خودت می دونی.
درضمن هرکی می خواد انتقاد کنه نگید پیام انتخابات رو نفهمیدی.
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
22
61
بابا چرا بزرگش می کنید. چرا ما ملت اهل قهرمان سازی هستیم. این آقا فقط فیلم آزانس شیشه ای اش خوب بود و اونم که کپی محض بود از فیلم بعد از ظهر سگی (خارجی) (با بازی آل پاچینو )و بقیه فیلم هاش هم که عادی. فیلم به رنگ ارغوانش، بید مجنون و... چه فرقی با یه فیلم عادی داشت. والا من فیلم های خیلی بهتری از این فیلم ها دیدم ولی حتی اسم کارگرداناشون هم گفته نمیشه و حاشیه ساز نیستن. ایشون با این سخنان روحیه احمدی نژاد وار خودش رو نشون داد...
پاسخ ها
عرفان
| UNITED STATES |
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
دوست من احترام ما به آقای روحانی نباید باعث بشه حق رو زیر پا بگذاریم. منظور من دفاع از حاتمی کیا نیست. اطلاع دقیقی ندارم و چیزی نمی گم ولی شما که می خوای اینجوری تو چهارتا جمله سابقه این آقا رو تفسیر کنی یه کم بیشتر و دقیق تر فیلم ببین. لااقل یادت باشه که بید مجنون فیلم مجید مجیدی بود! موفق باشی :)
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
دمست عزیز معلومه که شما از مخاطبان تفریحی سینما هم نیستی.اولا اگر نگاه فنی و تخصصی به آثار او داشته باشی به قدرت او اعتراف خواهی کرد. دوم اینکه بید مجنون کار مجیدی چه ربطی به ایشون داره؟ سوم هرکار ساده ای که ضعبف نیست . چهارم ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
من کاری به نظرات حاتمی کیا ندارم ولی جون من راستش رو بگو اصلا فیلم بعد از ظهر سگی رو دیدی؟؟؟؟؟ یکم انصاف بد نیستا ... احساس میکنم داریم مث دوره قبلی برخورد می کنیم با مخالفامون
جانم فدای ایران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
20
86
چرا در مورد نبرد ایران و روم و سورنا ( بزرگ سردار ایرانی ) فیلم ساخته نمیشود ؟ مگر آنان برای نگهداری خاک ایران زمین جانشان را فدا نکردند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
همون بهتر ! تخصص و فناوری جلوه های ویژه فیلم های تاریخی رو ندارن , گند میزنن به داستان !
محمدجواد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
آقای فدایی 1400 سال دیر اومدی مردم اسلام آوردن داداشی (یا آبجی)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
74
20
به نظر من حاتمی کیا آوینی دوم است و همین طور بسیار با شباهت به کوروساوا
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
نه بابا ! کوروساوا !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
عزیزم , آلفرد هیچکاک چی؟ به اون شبیه نیست؟ روبن مامولیلن رو فراموش کردی مث اینکه !راستی , اسپیلبرگ هم هست ها !!!!! الیا کازان رو هم بیار تو آمارت , جهت یاداوری گفتم , وگرنه منظور خاصی دربین نبود دوست گرامی !!!!!!
کورش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
5
36
جنگ زرگری برای برانگیختن حس کنجکاوی مردم و فروش خوب فیلم برداشت حقیر است وگرنه در 8 سال گذشته خیلی جاها می شد انتقاد کرد که نشد .
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
13
44
حاتمی کیا بت تبریک میگم! تو الان قهرمان رجانیوز و کیهان و 20:30 هستی! این حرفای اخیرت حتی از فحاشی و تهمت زنی شما به اصغر فرهادی بیشتر به مذاق افراطیون خوش اومده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
13
45
آقای حاتمی کیا ، آن مرد که به شما حال میداد دیگر رفته است!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
12
36
حاتمی کیا دچار توهم شده فکر می کنه جنگ اتفاق افتاده تا اون بتونه درباره ش فیلم بسازه
ناشناس
|
KOREA, REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
9
37
بابت این نوع سخن گفتن هزینه ندادی که هیچ بودجه چندین میلیاردی فیلم چ رو هم از صدقه سر همین حرفات از دولت احمدی نژاد گرفتی. این همه پول مفت گرفتی زدی به جیب حالا ناراحتم هستی که بهت سیمرغ ندادن. حتما در حدش نبودی که ندادن. شما اول باید توضیح بدی که چطوریه که این همه کارگردان معروف مملکت تو دوره احمدی نژاد ممنوع الکار میشن اونوقت شما یکی بودجه چند میلیاردی میگیری. ... من نمیدونم چرا هرکی عرضه نداره تو جشنواره ها چه داخلی و چه خارجی جایزه بگیره به تئوری توطئه روی میاره (یا بهتر بگم دچار توهم توطئه میشه) و بقیه رو به ساده لوح بودن متهم میکنه. حرفات کپی حرفای مسعود دهنمکی هست. هرچند به هرحال تو هم ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
32
16
درود بر تو استاد حاتمی کیا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
15
37
آفای حاتمی کیا نظرات شما صحیح ، اما شما تو این 8 سال کجا بودی!!!
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
7
14
برخی از کامنتهای بزرگواران که حاتمی کیا را متهم به عدم صداقت کردند منصفانه نیست، اما ابراهیم حاتمی کیا هم کمی تند رفته است، نمی دانم ردکارپتی که زده است منظورش به فیلم عطاران بوده و یا به سبک و سیاق جشنواره، به هر حال حاتمی کیا برای من دوست داشتنی بوده و هست اما حاتمی کیایی که من می شناختم مهربانتر از این حرفها بود.
یونس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
9
31
مقدس نمایی و جنجال آفرینی و مظلوم نمایی در شان تو نیست .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
5
13
با اين شرايطي كه بر جشنواره‌هاي فيلم فجر حاكم است و اين فرهنگ خود برتربيني كه در بين اهالي فرهنگ محور سينما!! شاهد هستيم، بهتر است اصلاً جشنواره فيلم نداشته باشيم. در آن صورت فيلمساز فيلم خود را مي‌سازد و مردم بعد از ديدن آن قضاوت خواهند كرد. به همين سادگي. ديگر اين حرف‌ها را نمي‌شنويم و كل جريان جشنواره و رئيس جمهور و نظام نمي‌دونم ساير اركان كشور از تخريب و كينه و نفرت به دور مي‌ماند و تازه كلي هم هزينه‌ي اضافي بار مملكت نمي‌شود.
farhad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
9
19
اسم فیلم -چ- به فتح چ هست یا کسره ان؟؟چون اگر به کسره باشه یاد اور فیلم چه گوارا است.ایا فیلمسازان ما در انتخاب اسم کمبود دارن که مدام از مشابه های خارجی استفاده میکنن.بابا یه کم ابتکار
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
12
30
این حاتمی کیا، حاتمی کیای از کرخه تا راین و آژانس شیشه ای نیست انگار
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
4
23
مردان فرهنگی بزرگ رادردوران اقای احمدی نژاد در وزارت فرهنگ رادیدیم و سکوتشما در ایندورانهمبه حساب تایید شما از این مردان بزرگفرهنگ میدانیم که با حضورشان به توسعه سینمای فاخر کمک زیادی کردند .اقای حاتمی کیا اون شیشه های که بقول خودتاندر تاقچه خانه اتان زیاد دارید و برای تان ارزش ندارندسمبل و نشان فرهنگ و هنر سینمای ایران است .اگر کس دیگری این حرف رازده بودالان میبایست توبیخ میشد.جایگاه خودتانرا بدانید و زیاده خواهی نکنید
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
21
17
ایشان هیچ ربطی به جریان و تفکر احمدی نژادی ندارد که اگر داشت فیلم گزارش یک جشنش را همون دولت آقای احمدی نژاد توقیف نمی کرد... ایشون به هیچ حزبی تعلق ندارند
یکم منصف باشید
حاتمی زرنه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
30
16
درود بر شرفت حاتمی کیای عزیز و دوست داشتنی. واقعا فیلمهای شما نیازی به تعریف و تمجید من نداره..
فیلمهای شما واسه همه ثابت شده اس
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
10
30
چقدر هزینه کردی؟ از کجا؟
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
13
39
راستی وقتی سینماگران در اعتراض به تعطیلی خانه سینما اعتراض و ابراز نظر می کردند کجا بودید؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
17
33
دیگه زیادی داری پاتو از گلیمت دراز میکنی اقای حاتمی کیا
ابراهیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
20
20
آقای حاتمی کیا! من از شما تعجب میکنم.... من به شما علاقه مندم ...
پيمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
21
83
خلاصه صحبتهاى آقاى حاتمى كيا براى دوستانى كه حوصله خوندن كل مطلب رو ندارن:
١- چرا به فيلم چ جايزه ندادن؟
٢- امروز برخلاف هشت سال گذشته فرهنگ در دست مردان
بزرگ نيست.
٣- اين مريلا زارعى عجب بازيگريه خداييش.
٤- پس چرا به فيلم چ جايزه ندادن؟
٥- اگر من در هشت سال گذشته سكوت كردم به اين دليل بوده
كه من خيلى صريح و جسور هستم.
٦- مرگ بر جشنواره هاى خارجى على الخصوص اونهايى كه
به اون فرهادى مزدور جايزه ميدن.
٧- شير سماور....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
هاهاها
خیلی تفسیر باحالی بود !!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
این را باید در ستون بالا واولین مطلب بزارید؟ چون خیلی حوصله نمی کنند تا آخر بیایند؟؟؟
بهروز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
یک میلیون لایک به این نطرت!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
47
16
درودبرشرفت حاتمی کیای عزیز
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
10
40
چرا فیلم در مورد این 8 سالی که رییس جمهور احمدی نژاد مملکت روبه باد داد نمی سازی؟ جناب همه کار هات خوب !اصلا عالی! ولی واقعا این 8 سال کجا بودی .عزیز بزرگوار چرا آسیب های دوستان کم سوادی که با سهمیه وارد دانشگاه شدند و الان هم مدرک گرفتند و رفتند اونم با سواد بسیار قلیل که حقیقتا یکی از مشکلات بعد از جنگ است فیلمی نمی سازید ؟دوستان چرا واقعا شما بلایی که در این 8 سال بر سر ما با این همه ثروت آمده نمی بینید؟
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
11
29
تا کی کپی برداری از اسم فیلم های خارجی. این چ اسم یه فیلمه راجع به زندگی چه گوارا. قحطی اسم شده؟؟؟
عاشق امثال چمران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
12
8
در کل هنرمندان بزرگ ما بخاطر شرایط سختی که متحمل شدند در روزهای اخیر که باب انتقاد کمی باز شده بغض آلود صحبت می کنند.مثل حاتمی کیا پرستویی و ... من شخصا چمران رو در فیلم حس کردم و کمبود انسان هایی مثل ایشان را در دوره خودم. ما ایرانی ها عاشق انسان هایی هستیم که در طول تاریخ به دور از تعصبات جناحی خود را فدای ایران کردند. اما از هنرمندان پرتلاش و واقعا با مسئولیت کشورم همچون حاتمی کیا استدعا دارم بدون بغض کار خود را ادامه دهند و در مراسماتی مثل جشنواره فجر حضور داشته باشند تا به مردم فرهنگ شنیدن نظر مخالف تحمل دیدن پیروزی رقیبان قبول رای داوران (که به خصوص در ورزش ما کمبودش دیده می شود) یاد دهند چون بهترین آموزگاران فرهنگ اهالی فرهنگ هستند. البته درباره جشنواره فجر هم بایستی گفت که این جشنواره بایستی ساز و کارش را از دولت جدا نموده و شیوه داوری خود را اصلاح کند مثلا اینکه هر سال داوران جشنواره عده محدودی بوده و عوض می شوند روش خوبی نیست و اینکه داوری تخصصی تر شود.
این را هم باید بگویم که بعد از بازی گلشیفته فراهانی در میم مثل مادر نقش مریلا زارعی در شیار143 عالی بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
11
20
خراب کردن راحت است چه در سیاست چه درجنگ ایا درست کردن هم هینطور است روحانی 8سال خرابی احمدی نژاد را درست کند خیلی کار کرده
سعیدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
13
22
حاتمی کیا از ارتفای پست بیا پایین...
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
34
19
واقعا" آقای حاتمی کیا عمار رسانه هستند و ثابت کردند که دوست و رفیق شهیدی چون شهید آوینی باید هم اینگونه ازش انتظار داشت انقلابی تمام عیار
علی جوادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
30
15
درود فراوان بر حاتمی کیا عریز با فیلم های قشنگش
جایزه فیلمهای اینگونه با جایزه های دنیایی امکان پدیر نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
18
38
حالا که دولت عوض شد صدای شما دراومد؟؟؟
شرمسار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
3
16
سلام
دوستان مواظب باشید اکثر نظرات یا از این طرف افتاده یا از آن طرف
بدانید اگر ما جنگ را با واقعیتهاش نشون بدبم دیگر یک نمی گه 8 سال ایستادیم چی گرفتیم هیچ همین چی گرفتیم گفتن مثل تو را
غریب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
32
14
اقای حاتمی کیا از اینکه بر اصول خودت پایبندید که اصول اسلام واقعی است به شما افتخار میکنیم مشکل ایران عزیز نبود دلاورانی است که یا برای عقیده شان کشته شدند یا...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
18
40
حاتمی کیا مث بچه هایی صحبت می کرد که بهش جایزه ندادن و می خواس گریش در بیاد!
يوسفي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
13
34
اگر خيلي شجاع واصولگراومنتقدغيروابسته وحري بودي كه چند سال گذشته ازسينماوهنروآن أوضاع أسفبار دو كلام انتقاد مي كردي به وضوح تا ثابت ميكردي بحث منافع وجائزة مطرح نبوده براي داغ كردنت
س69
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
13
25
حرف خوبی زده فرهنگ ما مردان بزرگ می طلبد نه افرادی که 24 ساعت روی حرفشون پایبند نیستند.فرهنگ ما به کسی نیاز داره که عضو جناحی نباشه چون جناح گرایی باعث نابود شدن بسیاری از رویکردهای درست اجتماعی در راستای بالا بردن فرهنگ عمومی باشه .زیرا فرهنگ اگر به صورت درست ویکپارچه در جامعه انتشار پیدا کنه مردم از سطح بالاتری از بینش پیدا میکنه وموضوعات اجتماعی وسیاسی رو بهتر تحلیل میکنه واز تنش در جامعه جلو گیری میشه.
نظرات بینندگان