arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲

رییس اوقاف:مرگ بر آمریکا مثل اعوذبالله من‌الشیطان الرجیم است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: مرگ بر آمریکایی که ملت ایران طی 35 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گویند، مثل اعوذبالله من‌الشیطان الرجیم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، عصر پنجشنبه - اول اسفند ماه - در آیین افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف، گفت: نباید فراموش کنیم که سلطه‌گران منافع سرشار را از یاد نبرده‌اند و به دنبال آن هستند که این منافع را به قیمت نابودی استعداد جوانان و آینده این کشور، بر ثروت و قدرت خود بیفزایند.

وی گفت: منشاء اساسی و اصلی زندگی به سبک اسلامی، تمسک به قرآن و توجه به قرآن است، اما چند شرط دارد که این شرط‌ها استجابت دعوت حق، عمل صالح و پناه بردن به خدا از شر شیطان است.

وی با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید و احادیثی از پیامبر مکرم اسلام(ص) در خصوص استجابت دعوت الهی و قرآن برای رسیدن به حیات طیبه و واقعی، تاکید کرد که قرآن به انسان حیات واقعی عطا می‌کند و به منزل و خانه افراد نور و معنا می‌بخشد و محفل انسان‌ها را روشن می‌کند.

وی با اشاره به حدیثی از رسول اسلام(ص)، گفت: خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت نشود اهل آن خانه مرده‌اند اگرچه به ظاهر زنده هستند.

محمدی با بیان اینکه تنها استجابت دعوت الهی برای زندگی اسلامی کفایت نمی‌کند، توجه به عمل صالح را بسیار مهم دانست و گفت: هر شخصی که عمل صالح انجام دهد و ایمان به خدا داشته باشد، حیات طیبه را تجربه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه به برکت قرآن، امام راحل، خون شهدا، لطف الهی و مقام معظم رهبری و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی، بعد از 14 قرن، به ملت ایران حیات طیبه عطا شده است، گفت: بعد از انقلاب اسلامی قرآن از طاقچه‌ها، سفره‌های عقد و قبرستان و محدود شدن به جلوی ماشین، به زندگی واقعی انسان‌ها آورده شد، این همان حیات طیبه است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه پناه بردن به خدا از شر شیطان سومین عامل در ایجاد سبک اسلامی در زندگی هر انسانی است، گفت: نباید هیچ زمانی به وضع موجود راضی بود، این یک نکته مهم در زندگی خصوصی و عمومی همه انسان‌ها به شمار می‌رود.

محمدی تصریح کرد: انسان باید هم از شیطان درونی یعنی هوای نفس و هم شیطان خارجی به خداوند و قرآن پناه برده و تمسک جوید، نباید حتی برای یک لحظه هم حضور شیطان را فراموش کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اوقاف ، قرآن
نظرات بینندگان