arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲

موسوی تبریزی:مصوبه مجمع تشخیص مصلحت ملاک تایید صلاحیت نامزدها در انتخابات باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از شیوه کنونی تعیین صلاحیت نامزدها در انتخابات خواستار اجرای مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام و ملاک قرار گرفتن آن برای تعیین صلاحیت نامزد در انتخابات مختلف شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله حسین موسوی تبریزی روز جمعه در ششمین کنگره سراسری حزب اراده ملت ایران گفت : از رییس جمهور و مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظار داریم که موضوع قانون تعیین صلاحیت ها را دنبال کنند و بجایی برسیم که مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در این زمینه اجرایی شود.

وی افزود : طبق قانون اساسی آنچه که وظیفه شورای نگهبان است ، نظارت بر انتخابات و نه نظارت بر منتخبان و نامزدها است.

موسوی تبریزی خاطر نشان کرد : نظارت بر نامزدها در ابتدا در قانون اساسی وجود نداشت اما بعد از ارتحال امام (ره) برخی آن را تفسیر کردن و گفتند که نظارت بر منتخبان و نامزدها جزو وظایف شورای نگهبان است و این شورا باید کار احراز صلاحیت ها را انجام دهد.

وی گفت : بعد از گذشت دو سال این موضوع را در مجلس چهارم تبدیل به قانون کردند که بر خلاف قانون اساسی بود و در زمان مجلس پنجم آن را اصلاح کردند که شورای نگهبان آن را رد کرد و مجمع تشخیص مصلحت نظام به این مساله ورود و دوباره آن را اصلاح کرد و اعلام داشت که نامزدها باید بر اساس مدارکی که از چهار مرجع رسمی کشور دارند، تعیین صلاحیت می شوند .

دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه گفت : خیلی ها دوست دارند رای ملت را نادیده بگیرند و با رای ملت مخالف هستند .

بعضی از این افراد از اعضای شورای نگهبان می باشند که امروز هم در این شورا عضویت دارند .

وی افزود : این افراد در سالهای 61 و 62 در زمان امام (ره) می گفتند که مجلس شورای اسلامی به چه درد می خورد و نظرشان این بود که اصلا در اسلام انتخابات نداریم و خود امام (ره) چند نفر را انتخاب کنند تا آنها امور مملکت را اداره کنند، این افراد علاقه ای به انتخابات مردمی نداشتند.

موسوی تبریزی افزود : البته همه آنها از روی سوء نیت این حرف را نمی زدند و برخی از روی حسن نیت تصور می کردند که راه درست همین است ، در حالی که اگر اینگونه باشد به قول امام (ره) ما حتی نمی توانیم یک نانوایی را هم مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه امام (ره) از روز اول حرکت خود را با مردم آغاز و نظام جمهوری اسلامی را با رای مردم پایه گذاری کرد، افزود : متاسفانه آنهایی که درون مردم جایی ندارند، حاضر نیستند با شرایط انتخابات مردمی کنار بیایند ، چرا که در میان مردم بودن شایستگی می خواهد و کسانی با اراده ملت مخالف هستند که بر اساس شایسته سالاری نمی توانند جایگاهی داشته باشند .

نظرات بینندگان