arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲

400 نامه یک نماینده به استاندار!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : استاندار خراسان شمالی گفت: یک نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در مدت حدود 105 روز، 400 بار به مدیریت ارشد استان نامه نگاری کرده است.

ˈسیدعلی اکبر پرویزیˈ روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در تمام این نامه ها درخواست های میلیاردی برای اجرای برخی طرح های عمرانی در سطح استان مطرح شده که در شرایط کنونی قابلیت اجرایی ندارد.

وی اضافه کرد: خواسته های نمایندگان استان در حد مقدورات و در چارچوب قانون مورد بررسی قرار گرفته و پاسخ داده می شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: نمی شود کارهای مدیریتی را با توهمات و احتمالات پیش برد، بلکه باید واقع گرایانه مسایل و معضلات را انجام داد.

پرویزی افزود: اینکه مدیریت ارشد استان بخواهد هر کاری را انجام دهد و یا هر پروژه ای را که اراده کرد آغاز کند کار درستی نیست بلکه نیاز است برای شروع طرح ها ابتدا ردیف اعتباری مصوب شده و سپس به کلنگ زنی آن اقدام شود.

وی اضافه کرد: در گذشته پروژه هایی با رویکرد شعاری کلنگ زنی شده که هیچ استانداری نمی تواند با محدودیت مالی موجود آنها را اجرایی کند و ما بنای کار شعاری و کلنگ زنی بیهوده نداریم.

رییس شورای توسعه و برنامه ریزی استان خراسان شمالی در مورد شکواییه اصناف نسبت به مالیات پرداختی نیز گفت: اینکه دریافت مالیات به لحاظ اجرا احتمال دارد در استان مشکلاتی داشته باشد را می پذیریم و این مشکل نیز به دلیل فراهم نشدن بسترهای زیرساختی است.

پرویزی افزود: اینکه اصناف استان مالیات زیادی پرداخت می کنند را قبول نداریم و وجود این نگاه در اصناف و جامعه نوعی بی انصافی است.

وی اضافه کرد: هم اکنون طبق آمار کمتر از 10 درصد از درآمد مالیاتی خراسان شمالی مربوط به اصناف، حدود 20 درصد مربوط به کارمندان و کارکنان دولت و مابقی نیز مربوط به شرکت های دولتی و خصوصی فعال در استان است.

استاندار خراسان شمالی میزان درآمد مالیاتی استان در سال جاری را یک هزار و 470 میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: 125 میلیارد ریال از این درآمد مالیاتی مربوط به اصناف و حدود 200 میلیارد ریال نیز از حقوق کارمندان و کارکنان دولت تامین می شود.

پرویزی افزود: 560 میلیارد ریال از این درآمد مالیاتی نیز از شرکت های خصوصی و دولتی استان تامین می شود و این نشان می دهد که سهم اصناف بسیار ناچیز است و این شکایات درست نیست.

نظرات بینندگان