arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲

حضور مسجد جامعی در منزل محسن رضایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز در جریان بازدید از منطقه 4 به منزل شخصی محسن رضایی رفت که طی آن محسن رضایی خاطراتی را مطرح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در جریان بازدید از منطقه 4 پس از بازدید از فرهنگسرای اشراق به منزل شخصی محسن رضایی رفت.

براساس این گزارش؛ محسن رضایی در جریان این دیدار با اشاره به اینکه از سال 54 به تهران آمده است گفت: در سال 54 که در کنکور سراسری رشته مهندسی مکانیک در دانشکده علم و صنعت پذیرفته شدم به همراه سه نفر از دوستان به منطقه نارمک تهران آمدیم.
 
دبیر تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: پیش از آمدن به تهران من 6 ماه در اهواز زندانی بودم که در آن زمان به عنوان جوان‌ترین زندانی سیاسی محسوب می‌شدم و پس از آنکه تقی شهرام در سازمان مجاهدین کودتا انجام داد و اتفاقات آن سال‌ها پیش آمد ما بنا را بر این گذاشتیم که ابتدا خودسازی کنیم و برخلاف مجاهدین که با روحانیت ارتباط نداشتند ما با روحانیت ارتباط برقرار کردیم و از این طریق توانستیم به خودسازی برسیم و برای مبارزه آماده شویم.
 
رضایی در ادامه بیان داشت: مدتی که از حضورم در تهران می‌گذشت تصمیم به ازدواج گرفتم که با حجت الاسلام و المسلمین جلالی خمینی امام جماعت مسجد احمدیه نارمک این موضوع را مطرح کردم و وی نیز به همسرش که در آن زمان در مسجد کلاس قرآن برپا می‌کرد تصمیم مرا منتقل کرد و ایشان هم برای بنده همسری انتخاب کردند.
 
وی افزود: پس از ازدواج در خانه پدرخانم خود در انباری که تمیز کرده بودیم زندگی مشترک خود را آغاز کردیم.

وی در ادامه اذعان داشت: شش ماه بعد از ازدواج من ساواک متوجه حضور بنده در تهران شد که اگر این بار به چنگ ساواک می‌افتادم حداقل حکمی که برای من صادر می‌شد حبس ابد بود و به همین دلیل از تهران به قم رفتیم که در آنجا نیز شناسایی شدیم و مجبور به عزیمت به کاشان شدیم و حدود 8 ماه در آنجا مستقر بودیم که بار دیگر ساواک محل استقرار مرا پیدا کرد و از آنجا به اصفهان رفتیم و طی آن در چند درگیری شرکت داشتم تا اینکه به دزفول بازگشتم.
 
این فرمانده جنگ ادامه داد: در مهر ماه 57 برای بار دوم از دزفول به تهران آمدم و در منطقه کن تهران مستقر شدیم که در آن زمان ما در خانه‌های تیمی مستقر بودیم و فرزند من نیز در یکی از این خانه‌های تیمی به دنیا آمد و در حال حاضر نیز نزدیک به 19 سال است در منطقه 4 تهران ساکن هستم.
 
در پایان این دیدار رئیس شورای شهر تهران از تصویری که در خانه ایشان از چند شهید وجود داشت پرسید که وی پاسخ داد: این عکس متعلق به 8 نفر از تاثیرگذارترین افراد در جنگ تحمیلی است و اگر این افراد نبودند همچون گذشته که در تاریخ ما وجود دارد در جنگ بخشی از خاک کشور را از دست می‌دادیم.

نظرات بینندگان