arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۲

معاون وزیر خارجه: اقدامات پاکستان برای امنیت مرزها کافی نبوده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران و پاکستان درباره پیگیری وضعیت 5 مرزبان ربوده شده با یکدیگر در حال همکاری هستند. هیاتی در سطح معاون استاندار به پاکستان سفر کرد که مذاکراتی با یکدیگر داشتند.

ابراهیم رحیم‌پور اظهار کرد: ما به پاکستان اعلام کرده‌ایم که برایمان این وضع قابل قبول نیست اما به هرحال باید به پاکستان کمک کنیم و هر نوع کمکی که نیاز دارند که به نظر می‌رسد که این نیاز هم وجود دارد، انجام دهیم و با هم این بحران را حل کنیم. شرایط کنونی برای ما قابل قبول نیست که هموطنانمان در این مرز کشته و ربوده شوند، پاکستان هم فقط اعلام کند که این موضوع را دنبال می‌کند اما هیچ اتفاقی نیفتد.

وی اضافه کرد: اگر تعدادی پاکستانی در ایران ربوده شده بودند اظهارات آنها قابل قبول بود و ما هم یک لبخند دیپلماتیک می زدیم اما وقتی این اتفاقات یک طرفه رخ می‌دهد برایمان قابل قبول نیست نمی‌گوییم که پاکستان هیچ اقدامی انجام نداده اند اما به هر حال اقدامات صورت گرفته کافی نبوده است به نظر می رسد اقدامات کافی نبوده و در چند وقت گذشته شاهد بودیم سه بار این موضوع تکرار شده است. وقتی شرایط اینگونه است باید بگویند چه مشکلی وجود دارد و ما چه کمکی می توانیم بکنیم و یا اجازه‌های ویژه دهند ما می‌توانیم از خودمان دفاع کنیم اما در داخل خاک پاکستان که نمی توانیم وارد شویم باید با یکدیگر در این باره تفاهم‌هایی داشته باشیم.

رحیم پور همچنین گفت که نواز شریف نخست وزیر پاکستان در آینده نزدیک برای دیدار با مقامات کشورمان و همچنین رایزنی‌ها درباره موضوعات مختلف مربوط به روابط دو کشور به تهران سفر می‌کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان