arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۲

فرمانده جدید ارتش آزاد سوریه کیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«عبدالاله بشیر» فرمانده جدید «ارتش آزاد» بعد از اینکه سال گذشته در جنوب سوریه زخمی شد، برای مداوا به اسرائیل رفت و آنجا برای بر عهده گرفتن این مسئولیت آموزش دید.

به گزارش پایگاه خبری العهد، بعد از برکناری سلیم ادریس رئیس گروه موسوم به «ارتش آزاد» در سوریه مهره‌ای به اسم «عبد الاله البشیر» برای جایگزینی وی پیشنهاد شده است که به گفته کارشناسان نظامی از سوی رژیم صهیونیستی آموزش دیده است.

«عبد الاله البشیر» مسئول شورای نظامی در مناطق جنوبی سوریه بود و در نیمه اول سال گذشته در جریان یک عملیات در منطقه «الرشید»، «السویسه» و «غدیر البستان» زخمی شد که پس از آن برای مداوا به یکی از بیمارستان‌های اسرائیل انتقال داده شد.

 در همین زمان اخباری مبنی بر مرگ البشیر و دفن وی در منطقه درعا منتشر شد که می‌توان آن را تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر حضور این تروریست در اسرائیل دانست که در این مدت از سوی رژیم صهیونیستی برای بر عهده گرفتن ریاست ارتش آزاد آموزش دیده است.

از طرف دیگر «علی المقصود» تحلیلگر و کارشناس نظامی در گفت‌و‌گو با «العهد» تصریح کرد: طی 10 روز اخیر افراد مسلح زیادی، شامل فرماندهان و کارشناسان نظامی از طریق رژیم صهیونیستی با هدف امداد رسانی به گروه‌های مسلح وارد سوریه شده‌اند.

وی افزود که تصمیم انتصاب البشیر همزمان با فروپاشی کامل همه گروه‌های مسلح بعد از عملیات القلمون که با دور دوم ژنو 2 همراه بود صورت گرفته است.در حملات ارتش سوریه همه روستاهای یبرود به عنوان آخرین پناهگاه‌های افراد مسلح در این منطقه سقوط کرد که به معنی قطع شدن همه راه‌های امدادی گروه‌های مسلح بوده است.

این کارشناس نظامی در مورد طرح طرف غربی ــ عربی برای گشایش یک جبهه جدید در منطقه درعا از طریق اردن گفت: در این مرحله هدف از درز دادن این گونه اطلاعات این است که از دو طرف به سوریه فشار وارد شود که یکی در میدان نبرد و دیگری در صحنه مذاکرات است.

مقصود افزود که شکست تروریست‌ها در دو منطقه القلمون و الحرمون در مقابل ارتش سوریه حتمی خواهد بود و همچنین ارتش سوریه توانسته است که ضربات بی‌نظیر و سختی به گروه‌های مسلح در حومه غربی دمشق که از یک طرف به منطقه آزاد بین سوریه و سرزمین‌های اشغالی و از طرف دیگر  به مناطق مرزی اردن می‌رسد،  وارد کند.

وی گفت که فروپاشی گروه‌های مسلح در سوریه شروع شده است و اردن خطر بازگشت افراد مسلح به خاک خود را احساس کرده است؛ زیرا تروریست‌ها یا به سمت ترکیه ، عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس می‌روند یا به سمت اردن رفته و در آنجا می‌مانند.

این کارشناس نظامی افزود که از زمان آغاز جنگ سرنوشت ساز القلمون 20 هزار فرد مسلح از طرف مرز اردن به سوریه وارد شده‌اند.

همچنین اطلاعاتی وجود دارد که تعداد زیادی از افراد مسلح در حال آموزش دیدن هستند تا برای گشایش یک جبهه جدید از طرف اردن وارد سوریه شوند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان