arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۴۳۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۲

میشل عون: از مقاومت و حزب‌الله حمایت می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس جریان ملی آزاد لبنان با بیان اینکه وحدت ملی می‌تواند از تاثیر نامطلوب بحران‌های منطقه بر کشورش بکاهد بر حمایت دائمی خود از مقاومت و جنگ حزب‌الله در سوریه تاکید کرد.

میشل عون، رئیس جریان ملی آزاد لبنان در مصاحبه با رادیو "روسیه امروز" بر حمایتش از جنگ حزب‌الله لبنان در سوریه تاکید و اعلام کرد: دیدگاه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد اما تا زمانی که کسی احساس خطر نکند خود را به خاطر چنین مسائلی به خطر نمی‌اندازد. بدون شک جو تروریستی که در سوریه حاکم است و ترورها و خرابکاری‌ها ممکن است به لبنان نیز کشیده شود چنانکه در حال حاضر القاعده در مکان‌های تحت نفوذ حزب‌الله فعال است و تمامی خودروهای بمب‌گذاری شده‌ای که در لبنان منفجر می‌شوند از شهرک "القصیر" به "یبرود" آورده شده است.

وی در خصوص ارتباط با حزب‌الله نیز اعلام کرد که هنوز روابطمان با حزب‌الله مانند گذشته است و ما همواره از مقاومت به ویژه در مرزهای لبنان حمایت خواهیم کرد.

میشل عون در ادامه به تاثیر منفی برخی بحران‌های منطقه بر اوضاع کشورش اشاره و تاکید کرد که وحدت لبنانی‌ها می‌تواند از میزان این تاثیرها بکاهد.

این مسئول لبنانی همچنین گفت: منافع برخی کشورهای عربی و خارجی در مشارکت در به ‌آتش کشاندن اوضاع منطقه است و منافع برخی دیگر با صلح با اسرائیل و تضعیف برخی از کشورها از جمله سوریه و لبنان تامین می‌شود.

در خصوص عملکرد روسیه درباره بحران سوریه نیز میشل عون با ابراز خرسندی نسبت به سیاست‌های مسکو در این زمینه تاکید کرد که به عقیده وی راهی جز مذاکره برای حل مشکلات سوریه وجود ندارد.

در خصوص عدم وجود استقلال در لبنان نیز این مسئول لبنانی اعلام کرد که دلیل این مساله خودسری‌های برخی از گروه‌ها در انجام اقداماتی به ضرر لبنان است.

رئیس جریان ملی لبنان در پایان درباره احتمال تمدید دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان نیز گفت که بعید می‌داند این دوره تمدید شود چرا که همه گروه‌ها مخالف این مساله هستند.

وی درباره احتمال ریاست جمهوری‌اش در لبنان نیز گفت: این مساله به نظر نمایندگان مردم در پارلمان برمی‌گردد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان