arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۲

طه هاشمی: مطالبات رهبری خط قرمز دانشگاه آزاد محسوب می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی در نشست هم‌اندیشی تشکل‌ها و بانوان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه عرصه برای فعالیت بانوان در اجتماع به وجود آمده است، گفت: تفاوت اساسی میان خانمها و آقایان وجود ندارد و در حال حاضر عرصه برای فعالیت برابر بانوان در جامعه وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین طه هاشمی افزود: از سوی دیگر هیچ اصراری نداریم تشکل‌ها حتما مختلط باشند اما یک وضعیت آزاد و صحیح باید وجود داشته باشد و باید زمینه را فراهم کرد تا افرادی که در حوزه پوششی ما هستند احساس رضایت و آرامش کنند البته این احساس رضایت باید توأم با رعایت هنجارها، حدود، قوانین و مقررات باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد تصریح کرد: پیش از این حوزه فرهنگی در درجه دوم اهمیت قرار داشت و فرهنگ خلاصه شده بود در برنامه‌هایی که جاذبه‌ای نداشت. عرصه‌هایی هم که در هنر می‌توانست زمینه‌‌ای برای توسعه فکر، فرهنگ و ادب و.. باشد تعطیل شده و دانشگاه‌های هنر رها شده بودند. اما ما سعی کردیم عرصه هنر را برای تمامی سلایق باز کنیم و در تمامی عرصه‌های هنری این امکان وجود دارد که کانون داشته باشند. بنابراین به کانون‌های هنری مجوز و بودجه می‌دهیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

طه هاشمی با بیان اینکه "دانشگاه باید بر روی جریانات سیاسی تأثیر بگذارد"، گفت: کاری که به دانشجو در عرصه فعالیت‌های سیاسی آموزش می‌دهیم سیاسی‌کاری نیست بلکه سیاست‌ورزی است. یعنی برخلاف گروه‌‎ها و جریانات خارج از دانشگاه که می‌خواهند از تشکل‌ها به عنوان پیاده‌نظام و نیروهای خود استفاده کنند ما می‌گوییم این دانشگاه است که باید بر روی آنها تأثیر بگذارد. اینکه تشکل‌های دانشجویی با احزاب و گروه‌ها در ارتباط باشند اشکالی ندارد اما نباید این امکان را فراهم کنند که در خدمت آنان باشند.

قطعا به دنبال تقویت تشکل‌های سیاسی خواهیم بود

وی یادآور شد: قطعا به دنبال تقویت تشکل‌های سیاسی خواهیم بود و تفاوتی ندارد که تشکلی اصلاح‌طلب، اصولگرا یا میانه‌رو باشد. البته قوانینی داریم که نمی‌توانیم از آن عدول کنیم و برای مثال کسی که از فعالیت سیاسی منع شده نمی‌تواند فعالیت سیاسی انجام دهد.

مطالبات مقام معظم رهبری خط قرمز دانشگاه آزاد محسوب می‌شود

طه هاشمی اضافه کرد: سیاست ما در دانشگاه آزاد همگرایی است و تمامی فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری خط قرمز محسوب می‌شود و تلاش می‌کنیم نظرات ایشان را محقق کنیم و با آیت‌الله هاشمی جلسات متعددی حول محور دانشگاه آزاد داریم.
نظرات بینندگان